Cenk hocam selam, 10 yıldır sigorta şirketinde çalışıyorum uzun yıllar oto hasar servisinde çalıştım. Emin olun sigorta şirketlerinin bu işlerde parmağı yok. Biz ne yapsak , hazine anında tepemizde, istesiniz bile bir katakulli yapamazsınız. Bazı araçlarda dediğiniz gibi boya vs. Yok ama pert. Bunlarda darbeden dolayı öyle bir elektrik ve beyin sorunu meydana geliyorki yapmaya kalksanız parça
İşçilik rayiç bedeli aşıyor. Bu işte katakulli bizzat aracılar tarafından yapılıyor. sigorta şirketlerinden bu araçları alıp, yok sigorta şişirmesi, yok anlaşmalı hasar diye millete pazarlıyorlar. Hatta araç sahipleri bile pert araç bende kalsın, siz üstünü ödeyin diyip, daha sonra aracı gidip bir yerde toplatıp, sigorta şişirmesi diye hem şirketten yüklü para alıp hemde alıcadan piyasa parası alıp suistimal ediyorlar.o dirençli airbaglar falan hep böyle ortaya çıkıyor. Bizzat bu işin içinde olduğum için, siz sigorta şirketi olarak, 1 tl fazla ödeseniz hesabı soruluyor. Burada devletin kanımca pert yada ağır hasarlı araçları piyasaya sürmemesi hurdaya ayırması lazım. Yoksa çok kişinin canı yanmaya devam edecek. Zaten şuan pert kayıtlı yada ağır hasarlı araçlar nerdeyse piyasada satılan hatasız araçlarla aynı paraya denk geldi. Diğer konuyla ilgili, 2015 öncesi bizde mini onarım olan hasarları tramere yansıtmıyorduk. Ancak bunların sbm’ye yansıtılması zorunlu olduğu için mecbur yansıtılmaya başlandı. Cam hasarında, yaralanmalı hasarlar yada büyük çaplı olmayan hasarlarda kaskodan beyanla işlem yapabilirsiniz. Arkadaşımızın durumunda her ne kadar çarpma çarpışma olsa da daha sbm dosyası kapanmadığı için oradaki bilgilerin dosya açılırken girilen şifahi bilgilerden kaynakladığını düşünüyorum. Cam faturasına istinaden ödendiği için sbm de illaki cam hasarı olarak görünecektir.