on cekermi yoksa arka cekermi?

önden çekiş belli bir güce kadar daha iyi yol tutuş sağlar,
motor gücü arttıkça bu artılar arkadan itişe geçer,

güçlü motorlarda motor gücünün önden çekiş ile yola aktarılması aracın önden kaymasına ve direksiyon hakimiyetinde zorlanmaya neden olmaktadır,
 
evet umut arkadaşımıza katılıyorum araç belli bir gücün üzerine çıktığı zaman bu gücü oranlamak için belli oranda aracın ağırlığı artar ve ağırlığı balanse etmek için arkadan itiş kullanılır. Nitekim bahsettiğiniz prestij otomobilllerin en hafifi 1400kg dır.Aynı kural çekiciler içinde geçerlidir hayatınızda hiçbir zaman önden çekiçli bir tır yada kamyon göremezsiniz çünkü motor kaputlarının altında çok güçlü bir motor vardır ve tonajları yüksektir.Çok biliyormuş gibi konuştum ama buda benim yorumum.
 
Genelde cevaplar kullanıma yönelik olmuş, teknik olarak da durum şöyle. Gaza bastığınızda aracın ataleti geriye doğru bir yığılma yapar, araba ne kadar ağırsa yığılma da o kadar artar.

Eğer hafif ve az güçlü bir araç kullanıyorsanız (ivmelenmesi az, ağırlığı az arkaya yığılma daha az) önden çekiş idealdir çünkü bu tür araçlarda ağırlık merkezi ön tarafa daha yakındır (motor burada). Bunun yanında şaft ve arka diferansiyel gibi ataleti olan kayıplı parçalardan kurtulursunuz, elinizdeki az olan gücü yere daha verimli aktarırsınız.

Ancak ağır ve güçlü bir arabanız varsa (BMW, Mercedes) arkadan çekiş daha iyidir çünkü araba arkaya yığıldığında çekişin olduğu tekerin üstüne daha çok baskı yapar, bu da yola tutunmayı ve çekişi artırır. Bu durumda araç önden çekişli olsaydı araba arkaya yığıldığında ön tekerlekler yere tam tutunamayacak ve çekiş kaybı yaşanacaktı. İşte bu yüzden bu tür araçlarda şaft ve diferansiyelden kaynaklı atalet kayıpları arka tekerlerin tutunma gücüyle dengelenmiş olur, hatta arkadan çekiş avantaja döner.

Son grup da arkadan motorlu araçlardır (Ferrari, Porsche) bu araçlarda ağırlık merkezi ortaya daha yakındır. Ancam motor da arkadadır. Bu durumda şaft gibi kayıplar da olmaz, avantaj üstüne avantaj kazanırsınız.

Corsa yı 250HP güce getirin gaza yüklenin, araba patinaja düşer tutamazsınız yerinde, virajda sağa sola kayar gider. Ama 1 serisi BMW ye aynısını yapın, daha rahat yol alırsınız.
 
Genelde cevaplar kullanıma yönelik olmuş, teknik olarak da durum şöyle. Gaza bastığınızda aracın ataleti geriye doğru bir yığılma yapar, araba ne kadar ağırsa yığılma da o kadar artar.

Eğer hafif ve az güçlü bir araç kullanıyorsanız (ivmelenmesi az, ağırlığı az arkaya yığılma daha az) önden çekiş idealdir çünkü bu tür araçlarda ağırlık merkezi ön tarafa daha yakındır (motor burada). Bunun yanında şaft ve arka diferansiyel gibi ataleti olan kayıplı parçalardan kurtulursunuz, elinizdeki az olan gücü yere daha verimli aktarırsınız.

Ancak ağır ve güçlü bir arabanız varsa (BMW, Mercedes) arkadan çekiş daha iyidir çünkü araba arkaya yığıldığında çekişin olduğu tekerin üstüne daha çok baskı yapar, bu da yola tutunmayı ve çekişi artırır. Bu durumda araç önden çekişli olsaydı araba arkaya yığıldığında ön tekerlekler yere tam tutunamayacak ve çekiş kaybı yaşanacaktı. İşte bu yüzden bu tür araçlarda şaft ve diferansiyelden kaynaklı atalet kayıpları arka tekerlerin tutunma gücüyle dengelenmiş olur, hatta arkadan çekiş avantaja döner.

Son grup da arkadan motorlu araçlardır (Ferrari, Porsche) bu araçlarda ağırlık merkezi ortaya daha yakındır. Ancam motor da arkadadır. Bu durumda şaft gibi kayıplar da olmaz, avantaj üstüne avantaj kazanırsınız.

Corsa yı 250HP güce getirin gaza yüklenin, araba patinaja düşer tutamazsınız yerinde, virajda sağa sola kayar gider. Ama 1 serisi BMW ye aynısını yapın, daha rahat yol alırsınız.

:alkis::alkis:

aynen katılıyorum,
sonuc olarak bu bir optimizasyon problemidir ne istediginiz ve elinizde neler oldugu parametreleriniz saylabilir, eger cok guc olmaksızın stabil bir surus istiyorsanız onden cekis idealken guclu bir arabayla performans bir surus yapmak istiyorsanız gucunuzu yere en iyi sekilde aktarmak icin arkadan itis idealdir, bizim araclar icin onden cekis yerinde bir tercih bence..
 
Genelde cevaplar kullanıma yönelik olmuş, teknik olarak da durum şöyle. Gaza bastığınızda aracın ataleti geriye doğru bir yığılma yapar, araba ne kadar ağırsa yığılma da o kadar artar.

Eğer hafif ve az güçlü bir araç kullanıyorsanız (ivmelenmesi az, ağırlığı az arkaya yığılma daha az) önden çekiş idealdir çünkü bu tür araçlarda ağırlık merkezi ön tarafa daha yakındır (motor burada). Bunun yanında şaft ve arka diferansiyel gibi ataleti olan kayıplı parçalardan kurtulursunuz, elinizdeki az olan gücü yere daha verimli aktarırsınız.

Ancak ağır ve güçlü bir arabanız varsa (BMW, Mercedes) arkadan çekiş daha iyidir çünkü araba arkaya yığıldığında çekişin olduğu tekerin üstüne daha çok baskı yapar, bu da yola tutunmayı ve çekişi artırır. Bu durumda araç önden çekişli olsaydı araba arkaya yığıldığında ön tekerlekler yere tam tutunamayacak ve çekiş kaybı yaşanacaktı. İşte bu yüzden bu tür araçlarda şaft ve diferansiyelden kaynaklı atalet kayıpları arka tekerlerin tutunma gücüyle dengelenmiş olur, hatta arkadan çekiş avantaja döner.

Son grup da arkadan motorlu araçlardır (Ferrari, Porsche) bu araçlarda ağırlık merkezi ortaya daha yakındır. Ancam motor da arkadadır. Bu durumda şaft gibi kayıplar da olmaz, avantaj üstüne avantaj kazanırsınız.

Corsa yı 250HP güce getirin gaza yüklenin, araba patinaja düşer tutamazsınız yerinde, virajda sağa sola kayar gider. Ama 1 serisi BMW ye aynısını yapın, daha rahat yol alırsınız.

tesekurler:good:
 
Genelde cevaplar kullanıma yönelik olmuş, teknik olarak da durum şöyle. Gaza bastığınızda aracın ataleti geriye doğru bir yığılma yapar, araba ne kadar ağırsa yığılma da o kadar artar.

Eğer hafif ve az güçlü bir araç kullanıyorsanız (ivmelenmesi az, ağırlığı az arkaya yığılma daha az) önden çekiş idealdir çünkü bu tür araçlarda ağırlık merkezi ön tarafa daha yakındır (motor burada). Bunun yanında şaft ve arka diferansiyel gibi ataleti olan kayıplı parçalardan kurtulursunuz, elinizdeki az olan gücü yere daha verimli aktarırsınız.

Ancak ağır ve güçlü bir arabanız varsa (BMW, Mercedes) arkadan çekiş daha iyidir çünkü araba arkaya yığıldığında çekişin olduğu tekerin üstüne daha çok baskı yapar, bu da yola tutunmayı ve çekişi artırır. Bu durumda araç önden çekişli olsaydı araba arkaya yığıldığında ön tekerlekler yere tam tutunamayacak ve çekiş kaybı yaşanacaktı. İşte bu yüzden bu tür araçlarda şaft ve diferansiyelden kaynaklı atalet kayıpları arka tekerlerin tutunma gücüyle dengelenmiş olur, hatta arkadan çekiş avantaja döner.

Son grup da arkadan motorlu araçlardır (Ferrari, Porsche) bu araçlarda ağırlık merkezi ortaya daha yakındır. Ancam motor da arkadadır. Bu durumda şaft gibi kayıplar da olmaz, avantaj üstüne avantaj kazanırsınız.

Corsa yı 250HP güce getirin gaza yüklenin, araba patinaja düşer tutamazsınız yerinde, virajda sağa sola kayar gider. Ama 1 serisi BMW ye aynısını yapın, daha rahat yol alırsınız.
Söyleyecek birşey kalmamış :good:
 
ilk önce m.buğra arkadaşımıza katılıyorum diyorum ayrıca

önden çekişli araçlar öncelikle ekonomi düşünülerek üretilmiştir , performans için üretilen araçlar ise arkadan itişlidir genelde ! yani aracın motor gücü az ise önden çekiş daha ekonomik olup avantajlıdır ; ama daha güçlüyse arkadan itişli araç daha güvenlidir, daha iyi yol tutuş özelliklerine sahiptir !

:good:

arkadaşada aynen katılıyorum genelde lüks arabalar arkadan itişli oluyor yakıt tüketimi fazla buna karşın dirift için en uygun olanı...şahan da iyi kayıyor :) geçen gün iyi dirift yaptık baya stres attırıyor çok zevkli oluyor heralde şahin doğanların tutulmasının nedenide bu kaypak araba
 
Son düzenleme:
Geri
Üst