- Katılım
- 31 Eki 2007
- Mesajlar
- 3,397
- Tepkime puanı
- 15
- Puanları
- 0
- Yaş
- 49
96 yılında slxie varmıydı? benim bildiğim 97 yılının sonuna doğru piyasaya sürüldüBabamın 96 yılında sıfır km aldığı Doğan slx .16ie tadına halen doyamadım.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
96 yılında slxie varmıydı? benim bildiğim 97 yılının sonuna doğru piyasaya sürüldüBabamın 96 yılında sıfır km aldığı Doğan slx .16ie tadına halen doyamadım.
93 slx olduğuna göre oda vardır canavar gibi araba walla96 yılında slxie varmıydı? benim bildiğim 97 yılının sonuna doğru piyasaya sürüldü
Genelde cevaplar kullanıma yönelik olmuş, teknik olarak da durum şöyle. Gaza bastığınızda aracın ataleti geriye doğru bir yığılma yapar, araba ne kadar ağırsa yığılma da o kadar artar.
Eğer hafif ve az güçlü bir araç kullanıyorsanız (ivmelenmesi az, ağırlığı az arkaya yığılma daha az) önden çekiş idealdir çünkü bu tür araçlarda ağırlık merkezi ön tarafa daha yakındır (motor burada). Bunun yanında şaft ve arka diferansiyel gibi ataleti olan kayıplı parçalardan kurtulursunuz, elinizdeki az olan gücü yere daha verimli aktarırsınız.
Ancak ağır ve güçlü bir arabanız varsa (BMW, Mercedes) arkadan çekiş daha iyidir çünkü araba arkaya yığıldığında çekişin olduğu tekerin üstüne daha çok baskı yapar, bu da yola tutunmayı ve çekişi artırır. Bu durumda araç önden çekişli olsaydı araba arkaya yığıldığında ön tekerlekler yere tam tutunamayacak ve çekiş kaybı yaşanacaktı. İşte bu yüzden bu tür araçlarda şaft ve diferansiyelden kaynaklı atalet kayıpları arka tekerlerin tutunma gücüyle dengelenmiş olur, hatta arkadan çekiş avantaja döner.
Son grup da arkadan motorlu araçlardır (Ferrari, Porsche) bu araçlarda ağırlık merkezi ortaya daha yakındır. Ancam motor da arkadadır. Bu durumda şaft gibi kayıplar da olmaz, avantaj üstüne avantaj kazanırsınız.
Corsa yı 250HP güce getirin gaza yüklenin, araba patinaja düşer tutamazsınız yerinde, virajda sağa sola kayar gider. Ama 1 serisi BMW ye aynısını yapın, daha rahat yol alırsınız.
Genelde cevaplar kullanıma yönelik olmuş, teknik olarak da durum şöyle. Gaza bastığınızda aracın ataleti geriye doğru bir yığılma yapar, araba ne kadar ağırsa yığılma da o kadar artar.
Eğer hafif ve az güçlü bir araç kullanıyorsanız (ivmelenmesi az, ağırlığı az arkaya yığılma daha az) önden çekiş idealdir çünkü bu tür araçlarda ağırlık merkezi ön tarafa daha yakındır (motor burada). Bunun yanında şaft ve arka diferansiyel gibi ataleti olan kayıplı parçalardan kurtulursunuz, elinizdeki az olan gücü yere daha verimli aktarırsınız.
Ancak ağır ve güçlü bir arabanız varsa (BMW, Mercedes) arkadan çekiş daha iyidir çünkü araba arkaya yığıldığında çekişin olduğu tekerin üstüne daha çok baskı yapar, bu da yola tutunmayı ve çekişi artırır. Bu durumda araç önden çekişli olsaydı araba arkaya yığıldığında ön tekerlekler yere tam tutunamayacak ve çekiş kaybı yaşanacaktı. İşte bu yüzden bu tür araçlarda şaft ve diferansiyelden kaynaklı atalet kayıpları arka tekerlerin tutunma gücüyle dengelenmiş olur, hatta arkadan çekiş avantaja döner.
Son grup da arkadan motorlu araçlardır (Ferrari, Porsche) bu araçlarda ağırlık merkezi ortaya daha yakındır. Ancam motor da arkadadır. Bu durumda şaft gibi kayıplar da olmaz, avantaj üstüne avantaj kazanırsınız.
Corsa yı 250HP güce getirin gaza yüklenin, araba patinaja düşer tutamazsınız yerinde, virajda sağa sola kayar gider. Ama 1 serisi BMW ye aynısını yapın, daha rahat yol alırsınız.
Söyleyecek birşey kalmamış :good:Genelde cevaplar kullanıma yönelik olmuş, teknik olarak da durum şöyle. Gaza bastığınızda aracın ataleti geriye doğru bir yığılma yapar, araba ne kadar ağırsa yığılma da o kadar artar.
Eğer hafif ve az güçlü bir araç kullanıyorsanız (ivmelenmesi az, ağırlığı az arkaya yığılma daha az) önden çekiş idealdir çünkü bu tür araçlarda ağırlık merkezi ön tarafa daha yakındır (motor burada). Bunun yanında şaft ve arka diferansiyel gibi ataleti olan kayıplı parçalardan kurtulursunuz, elinizdeki az olan gücü yere daha verimli aktarırsınız.
Ancak ağır ve güçlü bir arabanız varsa (BMW, Mercedes) arkadan çekiş daha iyidir çünkü araba arkaya yığıldığında çekişin olduğu tekerin üstüne daha çok baskı yapar, bu da yola tutunmayı ve çekişi artırır. Bu durumda araç önden çekişli olsaydı araba arkaya yığıldığında ön tekerlekler yere tam tutunamayacak ve çekiş kaybı yaşanacaktı. İşte bu yüzden bu tür araçlarda şaft ve diferansiyelden kaynaklı atalet kayıpları arka tekerlerin tutunma gücüyle dengelenmiş olur, hatta arkadan çekiş avantaja döner.
Son grup da arkadan motorlu araçlardır (Ferrari, Porsche) bu araçlarda ağırlık merkezi ortaya daha yakındır. Ancam motor da arkadadır. Bu durumda şaft gibi kayıplar da olmaz, avantaj üstüne avantaj kazanırsınız.
Corsa yı 250HP güce getirin gaza yüklenin, araba patinaja düşer tutamazsınız yerinde, virajda sağa sola kayar gider. Ama 1 serisi BMW ye aynısını yapın, daha rahat yol alırsınız.
önden çekişli araçlar öncelikle ekonomi düşünülerek üretilmiştir , performans için üretilen araçlar ise arkadan itişlidir genelde ! yani aracın motor gücü az ise önden çekiş daha ekonomik olup avantajlıdır ; ama daha güçlüyse arkadan itişli araç daha güvenlidir, daha iyi yol tutuş özelliklerine sahiptir !
96 yılında slxie varmıydı? benim bildiğim 97 yılının sonuna doğru piyasaya sürüldü