Opel ampera renault fluence z

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serdarbey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
fluance 180 km yapıyor hızlı sarjı bile 45 dk düşünsenize herkes bu arabadan alıyo ve elektrik istasyonlarında sıra beklediğinizi benzin alırken bile sıkılan toplumumuz 45 dk bekleyecek...hybrid modellere tercih daha yüksek olur tahminimce...
 
bence biraz daha beklemek lazım çünkü seri üretim olarak çok yeni bi teknoloji. fluence dolu pille ş.içi-ş.dışı karma 185 km yol yapabiliyor, bu da demekki şehir içi 120-130 km gidebilir. şarj olayı çok kullanışsız. öncelikle evden prizle şarj etme imkanınız var ki bu ortalama 8 saat sürüyor. şehir içi menzille ortalama her 2 günde bir depoyu doldurmak gerekir. her akşam evden arabaya uzatma kablosuyla priz uzatıp şarj etmek ilk başlarda göze gelmez ama uzun dönemde bıkkınlık getirtir. ki gecenin bi vakti evinizden çıkan elektrik prizinin dışarda başkalarının arabadan çekip kendi işinde kullanmıycağı yani ne kadar aracınıza hizmet edeceği meçhul. ikinci şarj yöntemi ise şarj dolum tesisleri, burada aracınız 30 dakika şarj ile %80 doluluğa ulaşıyor piller. ama bu da uzun yolda sıkıntı. uzun yollarda bataryanın menzilinin 200 km olduğunu düşünürsek her 200 km'de bir dolum istasyonuna girip en az 30 dakika beklemeniz lazım demek. aracın maksimum hızının 135 km/s olduğunuda işin içine katarsak uzun yolculukların uzuuuuuuun zaman dilimlerinde gerçekleşeceği çıkıyor meydana. ayrıca şöyle bi durumda var ki batarya dolum istasyonlarının yapılması için anlaşma yapılan belediyeler sadece istanbul ankara ve gaziantep. yani şu an için uzun yol yapmanının mümkünatı yok. 3. dolum yöntemi ise quickdrop denilen ve 250 kg ağırlığındaki boş bataryaların istasyonlarda 5 dakika içinde değiştirilip dolu bataryaların yerleştirilmesi işlemi. ancak bu da malesef şu anda sadece israil ve danimarkada uygulanacak Türkiye'de bu dolum yöntemi yakın dönemde kullanılmayacak.

ayrıca bu araçlar dolaylı yönden "0" emisyon yapmıyorlar. elektriğin elde edilmesi için genelde fosil yakıtlı termik santraller kullanılıyor. bu da elektriğin üretimden araca gelinceye kadar ki sürecinde, depolanan elektriği menzille orantıladığımızda kilometrede 62 gram CO2 salınımı demek oluyor.

sonuç olarak bana mantıksız geliyor. iki araç arasında tercih yapacak olsam amperayı seçerdim. ama şu an için ve yakın zamanda bu araçların tercihi bence çok erken. seri üretim olarak menzil açısından hala geliştirilmeye mahkumlar. ayrıca dolum tesislerinin yaygınlaşması da vakit alacak. o yüzden bence tam elektrikli araç kullanmak için önümüzde daha bir 4-5 yıl var
 
Ampera mı fuluence mi dersen fiyatı yüzünden fluence derim.

Çoğu arkadaşımız elektirikli otomobile karşı çıkmış çok şaşırdım. Eğer denildiği gibi ekonomik 2,5 tl lik elektirik ile 100 km gidebilirse ve devlet aşırı yüksek mtv uygulamazsa şehir içi kullanımları için çıktığı gün direk annemin arabasını satıp elektirikli fluence alıcaz. Atarız bahçeye kabloyu keyifimize bakarız. akar yakıttan artırdığımız bütçe ile daha rahat yaşarız hata ufak çapta ev bile alınabilir.
 
52 bin tl ye araç alın her ay 170 tl batarya parası verin bunada ekonomi deyin..

birincisi bilgi karmaşası var.. fluence öyle devrim falan değildir abartmayın hani tükiyede devrim deyin tamamdır.. avrupada amerikada halka ulaşmış zebil gibi pure elektrikli araçlar var ama avrupalı amerikalı talep etmemiş beğenmemiş almamış.. renaultununda ilk pure elektrikli aracı değil daha önceden clio nun elektriklisinide fransada satmaya çalışıyordu.. pegeout da 406 ve 107 serilerinin elektriklisini çıkarmışdı fransada ama tutmadı.. hatta pegeout jest ve reklam olsun diye elektrikli 107 lerinden bir filo fransız posta teşkilatına hediye etmişdi.. ama gene tutmadı.. italyada yıllardır elektrikli araçlar var tutulmuyor..

birde şu fluence ın yalanlarından sıkıldım avrupa yabancı sitelerde menzili160 km olarak gösterilirken türkiyede 180 km deniyor bir arkadaş 200 km diyor.. maşallah arttıkça artıyor..

her ay zaten 170 tl akü parası verdikden sonra elektrikli araç almanın ne faydası var.. artı elektrik parasıda var .. bunun dışında hızlı şarj 45 dakika uzun şarj 8 saat bir arkadaş demiş koyarım bahçeye çekerim kabloyu :D 8 saat çekersiniz kablo akşamdan koyarsanız sabaha alırsınız :D öyle olur.. tam bir hayattan ömürden vakit kaybı..

birde hangi uzun yol dan bahsediliyor arabanın menzili 180 km istanbuldan adam antalyaya gidicek olsa 900 km yolda 4 defa batarya değiştirse her değişim 45 dakika sürse 3-4 saatini yolda bu işi yapmakla geçiriceksiniz.. bumu uzun yol yapmak 9 saatlik yolu 13 saatte yapıcaksınız.. gerçi bu eziyeti göze alıcak eminim türkyiede insanlar çıkıcakdır..
 
birde hangi uzun yol dan bahsediliyor arabanın menzili 180 km istanbuldan adam antalyaya gidicek olsa 900 km yolda 4 defa batarya değiştirse her değişim 45 dakika sürse 3-4 saatini yolda bu işi yapmakla geçiriceksiniz.. bumu uzun yol yapmak 9 saatlik yolu 13 saatte yapıcaksınız.. gerçi bu eziyeti göze alıcak eminim türkyiede insanlar çıkıcakdır..
aynen

istanbuldan değil antalya hiç bi yere gidemez uzun yola yakın zamanda. çünkü dolum istasyonları şimdilik sadece gaziantep istanbul ve ankarada olacak. her yerde istasyon olsa bile maksimum 135km/s hız yapan bir aracı her 200 km'de bir en az yarım saat durduracaksınız. bekle ki bitsin o yol...
 
ben twizy yi bekliyroum fiyatı makul olursa ucuz alırım.. 2011 nin ikinci yarısında çıkıcak deniyor renaultunun sitesinde..
 
herkez şarj süresine eleştiride bulunmus

istasyonları kurulduktan sonra aracın boş bataryayı altından atma özelligi var cihaz yardımıylada dolusu takılcak.

benzin doldurmaktan bile daha hızlı.

bence benzin fiyatları size az bile ucuz yakıtlı araç gelmiş yok yavas gider yok ikide bir onamı durcam, rahata çok alışmışsınız parayı verir benzine binerim diyorsunuz verin bakalım ülkemiz kazansın biz kazanalım:)
 
3. dolum yöntemi ise quickdrop denilen ve 250 kg ağırlığındaki boş bataryaların istasyonlarda 5 dakika içinde değiştirilip dolu bataryaların yerleştirilmesi işlemi. ancak bu da malesef şu anda sadece israil ve danimarkada uygulanacak Türkiye'de bu dolum yöntemi yakın dönemde kullanılmayacak.

herkez şarj süresine eleştiride bulunmus

istasyonları kurulduktan sonra aracın boş bataryayı altından atma özelligi var cihaz yardımıylada dolusu takılcak.

benzin doldurmaktan bile daha hızlı.

bence benzin fiyatları size az bile ucuz yakıtlı araç gelmiş yok yavas gider yok ikide bir onamı durcam, rahata çok alışmışsınız parayı verir benzine binerim diyorsunuz verin bakalım ülkemiz kazansın biz kazanalım:)
yukarıda yazdığımı ya okumamışsınız yada gözünüzden kaçmış. belirtmiş olduğunuz sistem ülkemizde yakın gelecekte kullanılmayacak. ne zaman kullanılacağıda belli değil.

valla seri üretime girecek olan bu teknolojiyle rezillik çekeceğime paramla dizelimi alırım keyfime bakarım. bu elektrikli oto işide parası az olan insanın harcı değil. o fluence'e 50-60.000 tl'yi cebinden çıkarıp verebilecek adam şimdiki normal arabasınında benzinini dizelini karşılayabilecek gelir düzeyindedir zaten
 
herkez şarj süresine eleştiride bulunmus

istasyonları kurulduktan sonra aracın boş bataryayı altından atma özelligi var cihaz yardımıylada dolusu takılcak.

benzin doldurmaktan bile daha hızlı.

bence benzin fiyatları size az bile ucuz yakıtlı araç gelmiş yok yavas gider yok ikide bir onamı durcam, rahata çok alışmışsınız parayı verir benzine binerim diyorsunuz verin bakalım ülkemiz kazansın biz kazanalım:)

iyi diyorsunuzda 56 bin tl imiş ben 52 bin diye biliyordum zaten o kadar para bir arabaya biri yatırıcak olsa benzini dizeli yakıtımı dert eder insan oda ayrı bir mevzu.. o paraya çıkıcak olsam gider 2.0 insignia cdti alırım sıfırını alamasam ikinci el bir iki yaşındakini alırım..

ikinci yanlışınız ise bu akü değişimi israil ile danimarkada olucak türkiyede şu anda olmıycak türkyiede dolum istasyonları yapılıyor bunu kadir tokbaş kendi tv de açıkladı dolum istasyonları yapıyoruz oraya araç sahipleri gelip hızlı dolum yapıcak dedi belli bir ücret karşılığında..

istanbul gibi bir yerde yeri gelir trafikde kitlenirseniz 3-4 saat trafikde olduğunuz yerde mahkum bile kalabilirsiniz ben 12 saatte beylikdüzünden evime gittiğimi biliyorum kar yağmışdı.. böyle durumlarda ben çok sağa çekmiş elektriği bitmiş fluence ler görüceğimize inanıyorum.. ararlar renault servislerini artık bana dolu batarya getirin diye.. yada yaratıcı türk çözümleri olur koyarlar bagaja portatif jenaratör :D :D

ben elektrikli araca karşı değilim neticede twizy geldimi fiyatıda güzel olursa kesinlikle alıcam ikinci araç olarak.. menzili 75 km imiş boyutuna konumuna göre fena değil.. ayrıca normal evde şarj süreside 3 saat imiş oda çok iyi 8 saate oranla..

şehir içinde twizy ile takılırım uzun yolda vectramın keyfi zevki hazı bambaşka onla çıkarım zaten elektrikli bir arabanın amacıda bu olmalı..

ikincisi ben şu anda şu fiyatlarda bile benzinde zaten istanbul gibi bir yerde ayda 250 tl benzin parası harcıyorum ortalama.. yani fluence ın elektiklisini alsam bana zarardan başka şu anın fiyatları ile bir yararı olmıycak zaten 170 tl akü kirası var.. elektrik parasıda ayda bir 20-30 tl gitse üç aşağı beş yukarı aynı paraya geliyor 50 tl fazla veriyim oda keyfim.. ayrıca cebimde 30 bin tl ye yakın paramda cebimde kalıyor..
 
Geri
Üst