Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ozcanceri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

yavuzozkan link' Alıntı:
3000 devirde 120 yapacağıma 2500 devirde 120 yapsam olmaz mı? Bir yolu var mı ?  :p hahahah

:) Bizim 5 ileri ler için böyle bir seçenek var hatta bu taş devrinde icat edilmiş;

şöyleki aracımızı önce 2500 devire getiriyoruz önceden aracın tabanına açılan deliklerden ayakları sallandırıp ևakmaktaş styla tabanlara kuvvet koşmaya başlıyoruz kimbilir belki 2500 devirde 150'yi bile görebiliriz. :)

Konuyu biraz sulandırdık sanırım af ola
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

kenangokhan link' Alıntı:
Sanırım oldukca sakin bir araç kullanımınız var ?

kusura bakmayın işlerden dolayı çok sık yazamıyorum

evet çok sakin bir araç kullarınım hiç üzmeme arabamı :)
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüþüm (landirenzo)-izmir

OGOKTAS link' Alıntı:
Araç dizel ancak bunun dizel yada benzinli olması ile ilgisi yok

şöyle açıklayayım şanzıman dişlilerden oluşur ve en küçük yani 1. viteste dişli oranı büyüktür bu da düşük hız ve yüksek tork sağlar,  eylemsiz haldeki büyük kütleyi ( Aracı ) hareket ettirmek için yüksek tork gereklidir. En büyük viteste ise dişli oranı küçüktür ve bu da size yüksek hız düşük tork sağlar. Harekete geçmiş ve kademe kademe hızlanmış olan kütlenin ( aracın ) düz yolda çok daha az torka ihtiyacı vardır. 5 vitesli araçlar bu nedenle örneğin 3000devirde 110 yaparken 6 vitesli araçlarda 5. vitesten ( kademeden )  daha büyük çaplı dişli olduğu için  140 civarı yaparlar. Teorik olarak motor vitesten bağımsız olarak hep aynı devirde aynı torku verir biz şanziman ( vites ) yardımıyla dişli oranlarını büyütüp küçülterek seçtiğimiz vites oranında motordaki torku artırırız.

Aslında enaz vites sayısı kadar bu viteslerin dişli oranlarıda çok önemli.

Velhasıl Kelam 6. vites uzun yolda düşük devir, düşük yakıt tüketimi ve düşük motor sesi demektir

Umarım anlaşılır olmuştur.
dizel  benzın ile alakası olmaz olurmu yapma gozunu seveyım  kendı ağzınla soyluyorsun aracım dızel dıye o zaman şöyle soyleyeyım  opel çorsa  da 5 vıtes var ama 3000 devırde 145 km hız yapıyor  o zaman bunu açıkla bakalım hem 6. vıtesı de yok  hıc bır zaman unutma her şey vıtes dışlısınde bıtıyor eğer astranın 1,6 115 bg dışlılerı buyuk olsaydı lada vega  gıbı 3000 devırde 120 yapardı hem ladanınn hem beygırı ufak hem torkuda ufak.pekı dızel araçların torkları neden daha benzınlı araçlara gore daha yüksek ourlar
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüþüm (landirenzo)-izmir

nanisa link' Alıntı:
dizel  benzın ile alakası olmaz olurmu yapma gozunu seveyım  kendı ağzınla soyluyorsun aracım dızel dıye o zaman şöyle soyleyeyım  opel çorsa  da 5 vıtes var ama 3000 devırde 145 km hız yapıyor  o zaman bunu açıkla bakalım hem 6. vıtesı de yok  hıc bır zaman unutma her şey vıtes dışlısınde bıtıyor eğer astranın 1,6 115 bg dışlılerı buyuk olsaydı lada vega  gıbı 3000 devırde 120 yapardı hem ladanınn hem beygırı ufak hem torkuda ufak.pekı dızel araçların torkları neden daha benzınlı araçlara gore daha yüksek ourlar

Bence sanırım ilk cümleyi okuyup devamını okumadınız :) Lütfen tamamını dikkatli bir şekilde okuyunuz.

Bende Sizin gibi dişli oranlarının önemini vurgulamaya çalıştım.

֖ncelikle bana açıkla dediğiniz kısmı açıklıyorum: Ancak Biri 1400Kg diğeri 1000Kg iki aracımız var ise ikisininde hareket ettirilmesi için farklı farklı momentlere ihtiyaçları vardır. Bu nedenle Alman mühendisler hesaplamışlar ve Astradaki 5. Vites dişlisinin tahvil oranını Ladadakine göre büyük yapmışlar. Bu sayede momenti yükseltmişler ancak bu seferde aracın hızı düşmüştür. Emin olun Lada astra ile aynı ağırlıklarda olduğunda 5. viteste aynı hızda gitmek istediğinde gidemeyecek ve 4. vitese düşmek ( tahvili artırıp momenti yükseltmek) zorunda kalacaktır. 

Araç dizel olduğunda momenti yani torku yüksek olup devri düşük oluyor, Benzinli olduğunda ise momenti ( torku ) düşük olup devri yüksek oluyor.  bu nedenle dişli oranları dizel araç ile benzinli araçlarda farklılık göstermekte. Burada konu dizel yada benzinli olmasından ziyade 6 vitesli aracın 5 vitesli araca göre daha düşük yakıt tüketmesi. (tabiki araçlarda şuan daki mevcut dişli oranları göz önünde bulundurularak )

Aşağıdaki hesabı işim gereği emin olun hergün farklı uygulamalar için defalarca yapıyorum.

F= m(Nm)XNa(devir/dakika) / 9550 X Verim  ( Dişli yapısına göre verim çarpanı değişmektedir ancak araçlarımızda kullanılan helisel ve konik dişliler %98 civarında verimlidir.)
F= Motorumuzun Gücü kW
m= ևıkış Momenti Nm
Na=ևıkış Devri Devir / Dakika ( Buradaki çıkış devri şanzıman çıkışındaki devir )

Astra J 6 vites için dişli oranları aşağıdaki gibidir
1.vites : 3,818
2.vites : 2,053
3.vites : 1,302
4.vites : 0,959
5.vites : 0,744
6.vites : 0,614
Son dişli : 4,18

Umarım açıklayıcı olmuştur.
 
Geri
Üst