Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüþüm (landirenzo)-izmir
nanisa link' Alıntı:
dizel benzın ile alakası olmaz olurmu yapma gozunu seveyım kendı ağzınla soyluyorsun aracım dızel dıye o zaman şöyle soyleyeyım opel çorsa da 5 vıtes var ama 3000 devırde 145 km hız yapıyor o zaman bunu açıkla bakalım hem 6. vıtesı de yok hıc bır zaman unutma her şey vıtes dışlısınde bıtıyor eğer astranın 1,6 115 bg dışlılerı buyuk olsaydı lada vega gıbı 3000 devırde 120 yapardı hem ladanınn hem beygırı ufak hem torkuda ufak.pekı dızel araçların torkları neden daha benzınlı araçlara gore daha yüksek ourlar
Bence sanırım ilk cümleyi okuyup devamını okumadınız
Lütfen tamamını dikkatli bir şekilde okuyunuz.
Bende Sizin gibi dişli oranlarının önemini vurgulamaya çalıştım.
Öncelikle bana açıkla dediğiniz kısmı açıklıyorum: Ancak Biri 1400Kg diğeri 1000Kg iki aracımız var ise ikisininde hareket ettirilmesi için farklı farklı momentlere ihtiyaçları vardır. Bu nedenle Alman mühendisler hesaplamışlar ve Astradaki 5. Vites dişlisinin tahvil oranını Ladadakine göre büyük yapmışlar. Bu sayede momenti yükseltmişler ancak bu seferde aracın hızı düşmüştür. Emin olun Lada astra ile aynı ağırlıklarda olduğunda 5. viteste aynı hızda gitmek istediğinde gidemeyecek ve 4. vitese düşmek ( tahvili artırıp momenti yükseltmek) zorunda kalacaktır.
Araç dizel olduğunda momenti yani torku yüksek olup devri düşük oluyor, Benzinli olduğunda ise momenti ( torku ) düşük olup devri yüksek oluyor. bu nedenle dişli oranları dizel araç ile benzinli araçlarda farklılık göstermekte. Burada konu dizel yada benzinli olmasından ziyade 6 vitesli aracın 5 vitesli araca göre daha düşük yakıt tüketmesi. (tabiki araçlarda şuan daki mevcut dişli oranları göz önünde bulundurularak )
Aşağıdaki hesabı işim gereği emin olun hergün farklı uygulamalar için defalarca yapıyorum.
F= m(Nm)XNa(devir/dakika) / 9550 X Verim ( Dişli yapısına göre verim çarpanı değişmektedir ancak araçlarımızda kullanılan helisel ve konik dişliler %98 civarında verimlidir.)
F= Motorumuzun Gücü kW
m= Öıkış Momenti Nm
Na=Öıkış Devri Devir / Dakika ( Buradaki çıkış devri şanzıman çıkışındaki devir )
Astra J 6 vites için dişli oranları aşağıdaki gibidir
1.vites : 3,818
2.vites : 2,053
3.vites : 1,302
4.vites : 0,959
5.vites : 0,744
6.vites : 0,614
Son dişli : 4,18
Umarım açıklayıcı olmuştur.