Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ozcanceri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüþüm (landirenzo)-izmir

OGOKTAS link' Alıntı:
Bence yaniliyorsunuz 6. Vites tam da bunun icin gerekli 6. Vites uzun ve duz yolda 5. Vitese gore daha az tork gerektigi icin dislilerle aktarma oranini azaltip hizi artiriyor buda 5.vites 3000 devirde 110 yaptirirke 6. Vites ayni devirde 140 yaptiriyor. 1450kg Astra yi Lada vega ile kiyaslamak pek dogru degil

Ayrica suanda kullandigim sirket araci Focus 6 ileri ve esim icin aldigimiz Astra ise 5 ileri ve her ikisnide surekli kullandigimiz icin farki net goruyoruz
ustad sana sorarım şırket aracın dızelmı benzınlı mı
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

3000 devirde 120 yapacağıma 2500 devirde 120 yapsam olmaz mı? Bir yolu var mı ?  :p hahahah
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

yavuzozkan link' Alıntı:
3000 devirde 120 yapacağıma 2500 devirde 120 yapsam olmaz mı? Bir yolu var mı ?  :p hahahah
olmaz mı canım hemen gıdıp bı tane 1,4 turbo alıyosun ve ıstedığın oluyor bu kadar basıt dancee
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

nanisa link' Alıntı:
olmaz mı canım hemen gıdıp bı tane 1,4 turbo alıyosun ve ıstedığın oluyor bu kadar basıt dancee

Yahu siz bunları yazınca aklıma geldi, benim otomatik 1.4T 2200 devirde 120 km/h yapıyor. 1.6T otomatik daha fazla devir çeviriyor aynı süratte, peki acaba düz 1.4T ile otomatik 1.4T arasında devir farkı var mı merak ettim şimdi.
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

Astra H dakinin aksine yeni Astra J de bazı versiyonlarda vites sayısının 6 dan 5 e düşmesinin tek sebebi firmanın da açıkladığı üzere maliyettir arkadaşlar.
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

GNSpower link' Alıntı:
Yahu siz bunları yazınca aklıma geldi, benim otomatik 1.4T 2200 devirde 120 km/h yapıyor. 1.6T otomatik daha fazla devir çeviriyor aynı süratte, peki acaba düz 1.4T ile otomatik 1.4T arasında devir farkı var mı merak ettim şimdi.
gozunu seveyım doğan olurmu oyle şey senın  otomatıktede 220 tork var duz vıtes olanda da 220 tork var
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

nanisa link' Alıntı:
gozunu seveyım doğan olurmu oyle şey senın  otomatıktede 220 tork var duz vıtes olanda da 220 tork var

Yok yahu, makyajsız 1.4 lerin alayı 200Nm
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüşüm (landirenzo)-izmir

Tolga KARACA link' Alıntı:
Yok yahu, makyajsız 1.4 lerin alayı 200Nm

Tamam be, yüzümüze vurma. İmzamın yanlış olduğunu biliyorum ama değiştirmeye üşeniyorum.
 
Ynt:

Arkadaşlar lpg ile ilgili farklı bir duruma değinmek isterim, bende yaklaşık 2 ay önce atiker taktırdım lpg candır daha öncede iki aracıma daha taktırdım bende 2007 corsa d var 1.2 easytronic,  yaptığım araştırmalara göre lpg nin bir şekilde ateşleme bobinlerine zarar verdiğini öğrendim bu durum birazda ateşleme bobininin ne kadar yıpranmış olduğuna göre değişiyor., yani ömrü kısalmış ise ateşleme bobinini bozuyor buda arabanın belli devirlerde teklemesine sebep oluyor bende şimdilik böyle büyük durumlar yok ama araba giderken 2000 ile 3000 devir arasında çok ufak gaz kesmeleri yapıyor ateşleme sistemi dediler bujilerimi yeniledim ama düzelmedi ateşleme bobinlerini degistirsem mi henüz karar veremedim çok yoğun hissettimiyor çünkü kendini.. bu konuda bilgisi olan varsa bilgilendirir mi bizleri! !
 
Ynt: Opel Astra 1.6 115 HP Edition LPG dönüþüm (landirenzo)-izmir

nanisa link' Alıntı:
ustad sana sorarım şırket aracın dızelmı benzınlı mı
Araç dizel ancak bunun dizel yada benzinli olması ile ilgisi yok

şöyle açıklayayım şanzıman dişlilerden oluşur ve en küçük yani 1. viteste dişli oranı büyüktür bu da düşük hız ve yüksek tork sağlar,  eylemsiz haldeki büyük kütleyi ( Aracı ) hareket ettirmek için yüksek tork gereklidir. En büyük viteste ise dişli oranı küçüktür ve bu da size yüksek hız düşük tork sağlar. Harekete geçmiş ve kademe kademe hızlanmış olan kütlenin ( aracın ) düz yolda çok daha az torka ihtiyacı vardır. 5 vitesli araçlar bu nedenle örneğin 3000devirde 110 yaparken 6 vitesli araçlarda 5. vitesten ( kademeden )  daha büyük çaplı dişli olduğu için  140 civarı yaparlar. Teorik olarak motor vitesten bağımsız olarak hep aynı devirde aynı torku verir biz şanziman ( vites ) yardımıyla dişli oranlarını büyütüp küçülterek seçtiğimiz vites oranında motordaki torku artırırız.

Aslında enaz vites sayısı kadar bu viteslerin dişli oranlarıda çok önemli.

Velhasıl Kelam 6. vites uzun yolda düşük devir, düşük yakıt tüketimi ve düşük motor sesi demektir

Umarım anlaşılır olmuştur.
 
Geri
Üst