Opel Astra 1.6 GLS 97 model Otomatik Vites

tridimit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar aracım otomatik vites.Yeni aldım aracımı.Astra 1.6 GLS Otomatik vites 97 Model.Opelin otomatik şanjımanını ilk defa kullanıyorum.Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum.
1,2,3 numaralı vitesler tam olarak nerelerde kullanılır?Ne işe yarar.Arabayı kaldırırken hangi vitesle kalkmak iyidir? (D mi?)
1,2,3 Yokuşlarda mı araba zorlanınca mı kullanılır ? Maksimum kaç km. hız yapılır bu viteslerde? (Örneğin 50 km/h mi ? )
P : Park
N : Nötur (Boş vites)
R : Geri
D : Normal vites
1:?
2:?
3:?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hayirli olsun...
p seninde dedigin gibi park konumudur..yani kontagi cekmeden aracini bu koruma getirir ve birakirsin,arti emniyetli olarak el frenini cekersin...
n= neutral yani nötr rolanti bosda demek...
D dauerbterieb zaten bunlar almanca dir yani devamli konumu..burda arac fitesi kendi degistirir,aracin 4 fites ise dört fitesi ihtiyaca göre kendi degistirir ki bu konumda kullanirsin...
3,2,1 ise aracin pas yani yüksek rakim tepe cikarken aracda römorklu veya cok yüklü ise manuel olarak sen degistirirsin..cünkü arac bu yokusta o kara yük veya cekicisi ile devire göre fites degisecek ama kaldiramayabilir..mesela yokus dik rampada yüklü iken ikiden üce atacak ama deviri yetmeyecek habire bir ileri bir geri fites degisecek karasiz ve kötü bir durum ortaya cikacaktir..bu durumda aracin cekisine göre duruma göre sen karari mauel vereceksin 2,3 gibi konuma getireceksin....veya 1 e---maximum hiza gelince aracin km göstergesinin üzerinde 1 fites yani kirmizi tek cizgi olacaktir mesela 50 km üzerinde bu 1 ci fitesin azami kullanimidir..iki cizgili kirmizi ise 2 ci fitesin azami hizi ve kullanimidir...
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Aracını normal şartlarda her zaman her yerde "D" konumunda kullanabilirsin. Özellikle motor frenine ihtiyaç duyduğun durumlarda 1,2,3 vitesler tıpkı manuel araçlardaki gibi kullanılabilir. Mesela araç çok yüklü ve dik bir rapmadan ineceksen 1 vitesi motor freni amacıyla kullanabilirsin, uzun yolda tatlı rampa inişlerinde yine motor freni amaçlı olarak 3. vitesi kullanabilirsin. Diğer yandan aracın otomatik vites arızası verirse 1. vitesle kalkış yapıp sırayla 2. ve 3. vitese çıkabilirsin. "S" spor tuşundan devirli kullanımlarda, kar işareti bulunan tuşdan da buzlu zemin kalkışlarında faydalanabilirsin. Çekinecek bir durum yok, zamanla alışırsın, hatta bağımlısı bile olabilirsin.
 

tridimit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Çok teşekkürler arkadaşlar.Sağolun varolun...
 
Üst