Astra J 1.6 CDTI Otomatik Şanzıman Sorunu ve Arıza Lambası

bendeki 72 amp 74 buyuk gelebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: quattro
72 amper varta alçak kasa ile aküyü değiştirdik (520 ₺)... tekrar hata verecek mi bekleyeceğiz... bir süre kullanıp gelişmeleri buraya yazarım... hem yurt içi hem de yurt dışı forumlara baktım böyle bir soruna rastlamadım... özel ve yetkili servisler de herhangi bir yorum yapamadı... umarım tek sıkıntımız sadece aküdür...

cevap veren herkese teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
hata araliginda hata vermezse tekrar donus yaparsaniz buraya diger bu sorunu yasayan arkadaslarada yarcimci olmus olursunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: quattro ve Hasip
tekrar merhaba,

cumartesi akşam arıza lambası tekrar yandı maalesef... vites geçişleri vs aynı durum ile tekrar karşılaştım... dün akşam yetkili servise teslim ettim aracı... ilk önce bir sıkıntı yok dediler ama arıza anında çektiğim videoları yolladım ve durumu tekrar anlattım... sonuç olarak aracın selenoid valf ve kontrol ünitesi garanti kapsamında değiştirilecek... yedek parçalar ülkemizde bulunmadığı için yurtdışından sipariş edilecekmiş... süreç 25 günü bulur dediler... arıza lambası ve vites sorunu kontağı kapatıp açınca düzeldiği için isterseniz aracı kullanmaya devam edebilirsiniz dediler... ne yapacağımı bilmiyorum akşam düşünüp karar vereceğim...

herkese teşekkürler...
 
Garanti kapsaminda degisiyorsa araci serviste yatirmayin 25 gun uzun bir sure. geldigi zaman parca ararlar 2 gun icinde teslim ederler. arizanin ne oldugunundanda emin degiller belkide saglam olan parcayi degistirecekler. Deneme yanilma yontemi
 
  • Beğen
Tepkiler: quattro
Garanti kapsaminda degisiyorsa araci serviste yatirmayin 25 gun uzun bir sure. geldigi zaman parca ararlar 2 gun icinde teslim ederler. arizanin ne oldugunundanda emin degiller belkide saglam olan parcayi degistirecekler. Deneme yanilma yontemi

arıza kodunu da söylemediler, sıcaklık sensörü falan dediler ama ne alakası var anlamadım.... eğer P0700 ise selenoid valf değişimi en son ve en masraflı konu... birkaç gündür bu hata ile ilgili araştırma yapıyorum ve çok yaygın ve basit olduğunu öğrendim... ancak atf kontrolü, elektriksel kontrol, gaz pedalı seviye kontrolü ile birlikte en son valf kontrolü demişler tüm manuellerde... belki de servisteki arkadaşlar diğer kontrolleri yapmıştır ve sonra selenoid değişimi demişlerdir...

isterseniz aracı alın ve kullanın ama farklı arızalara yol açabilir diyor danışman... tek başına ikaz lambası sorun yaratmaz ama viteste anormallik olursa arıza geçene kadar kullanmazsınız dedi... şimdi alıp kullanacağım, sonra başka arıza çıkacak biz size kullanmayın demiştik diyecekler diye korkuyorum... yarın servise gidip hem ikame araç hem garanti uzatımı hem de bu konuları konuşacağım... garanti süresinin bitmesine 1,5 ay kaldı...

aracımı takas ile verip ev alma niyetim vardı... hatta birisiyle anlaşmıştık ama yarın adamı arayıp aracın durumunu anlatacağım... alıcıya konuyu anlatmıştım allahtan çünkü sahtekar konumuna da düşmek istemiyorum... neyse cana gelmesin....

sizce aracın değerini düşürecek bir konu mudur bu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Siz bu kadar sami şekilde sorununuzu anlattıktan sonra ben tereddütsüz kabul ederdim aracınızı. Ayrıca bu sorunu garanti kapsamında her türlü çözmek zorundalar. Değer kaybı olacağını düşünmüyorum.
 
Deger kaybi zaten olmaz ama boyle sorunlar binde 1 denk gelir oda size denk gelmis. Bu araclarin kmleri daha henuz max seviyesine ulasmis degil oyuzden sanzumana sorunsuz gozuyle bakiliyor. yurt disinda kullanilan onca yasi kemale ermis aracin bile otomatigi tikir tikir calisiyo. adamlar bi filitre bi yag degisimi yapiyolar isi cozuyorlar. bizim ulkemizdeki servislerde sanzuman yagi omurluk diyolar. sorun olmadikca degistirmiyoruz diyorlar. Halbuki yagin temas ettigi heryerde yagin bir omru var. o omru doldurunca,degisimi yapilmazsa sanzuman ariza veriyor.
 
Tabi bakimi yapimadigi zaman mecburen yapan ariza maliyetli oldugu icin 2 yildada ariza yapmadigi icin 2 yil sonra gelip kendisine yaptiracagini biliyor
 
arıza kodunu da söylemediler, sıcaklık sensörü falan dediler ama ne alakası var anlamadım.... eğer P0700 ise selenoid valf değişimi en son ve en masraflı konu... birkaç gündür bu hata ile ilgili araştırma yapıyorum ve çok yaygın ve basit olduğunu öğrendim... ancak atf kontrolü, elektriksel kontrol, gaz pedalı seviye kontrolü ile birlikte en son valf kontrolü demişler tüm manuellerde... belki de servisteki arkadaşlar diğer kontrolleri yapmıştır ve sonra selenoid değişimi demişlerdir...

isterseniz aracı alın ve kullanın ama farklı arızalara yol açabilir diyor danışman... tek başına ikaz lambası sorun yaratmaz ama viteste anormallik olursa arıza geçene kadar kullanmazsınız dedi... şimdi alıp kullanacağım, sonra başka arıza çıkacak biz size kullanmayın demiştik diyecekler diye korkuyorum... yarın servise gidip hem ikame araç hem garanti uzatımı hem de bu konuları konuşacağım... garanti süresinin bitmesine 1,5 ay kaldı...

aracımı takas ile verip ev alma niyetim vardı... hatta birisiyle anlaşmıştık ama yarın adamı arayıp aracın durumunu anlatacağım... alıcıya konuyu anlatmıştım allahtan çünkü sahtekar konumuna da düşmek istemiyorum... neyse cana gelmesin....
sizce aracın değerini düşürecek bir konu mudur bu?
Arıza tamir edildikten sonra neden sahtekar duruma dusesiniz ki, bozulan parça değişecek o kadar
 
Geri
Üst