Opel astra 1.6 j dizel 136 bygr ilk çalıştrmada ses sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emre1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hocam Titreme ya da silkeleme sorunu olduğu için hani hissederek farkedilebilir diye düşünoyurm, video ne derece yardımcı olur bilemedim
Titreme için haklısınız ama tekleme deyince, motor tekler, motor çalışırken ses çıkarır tekleme de motor sesindeki değişimle ile anlaşılır diye düşünerek video dedim.
Genelde titreşim dpf tıkanmaya başladığında olur bizim araçlarda. Direksiyondan ya da aracın herhangi bir yerinden hissedilir. Dpf'nin doluluğuna göre titreşimin şiddeti bi tık artabilir. Dpf temizliği sonrası araç benzinli gibi titreşimsiz hale gelir. Sizin bahsettiğiniz de böyle bir titreşim mi? Değilse de hangi zamanlarda oluyor, ne kadar şiddetli? Bunlardan bahsetmeniz lazım...
 
Titreme için haklısınız ama tekleme deyince, motor tekler, motor çalışırken ses çıkarır tekleme de motor sesindeki değişimle ile anlaşılır diye düşünerek video dedim.
Genelde titreşim dpf tıkanmaya başladığında olur bizim araçlarda. Direksiyondan ya da aracın herhangi bir yerinden hissedilir. Dpf'nin doluluğuna göre titreşimin şiddeti bi tık artabilir. Dpf temizliği sonrası araç benzinli gibi titreşimsiz hale gelir. Sizin bahsettiğiniz de böyle bir titreşim mi? Değilse de hangi zamanlarda oluyor, ne kadar şiddetli? Bunlardan bahsetmeniz lazım...
hocam sadece bazen sabahları ilk çalıştırdığımda tahmini 2-3 saniye sürüyor sonra normale dönüyor ve gün içinde motor sıcakken filan herhangi şekilde yapmıyor.
 
hocam sadece bazen sabahları ilk çalıştırdığımda tahmini 2-3 saniye sürüyor sonra normale dönüyor ve gün içinde motor sıcakken filan herhangi şekilde yapmıyor.
Aracı ne zaman aldınız? Bulunduğunuz yer rakım olarak 900 1000m üzerinde mi? Ben yaylaya çıktığımda (1250m rakımlı) aracı ilk çalıştırdığımda şehir merkezlerinde olmadığı şekilde garip çalışıyor ilk 5-10sn eski kamyonlar olurdu onlar gibi düşük rolantide ve titreşimli.

Beklemez hareket edersem de rampada gazdan çektiğimde araç stop edecek gibi oluyor.

Bunun sebebi araç kullanım istatistiklerimizi ve dış ortam koşullarını hafızasında depoluyor, ben adana'da ikamet ettiğim için beyninde 0 rakımdaki veriler yüklü. 1250 rakıma çıkınca atmosfer basıncı farkı ile rolantiyi ayarlayamıyor. Belki sürekli orada yaşasam oranın koşullarını öğrenecek ve bu sorun ortadan kalkacak.

Eğer yüksek rakımlı bir yerde kısa süredir ikamet ediyorsanız sebebi bu olabilir...
 
Son düzenleme:
Merhablr arkadaşlr astra 2015 modl 68000 de aracım ilk marşa basınca 4 snylik gürültlü çlşyr, böyle bir sorun yaşyan oldu mu. Opel türkiye ve servse konuyu ilettim fakat üzerlrinden sorumluluğu atmk için şekilden şekile giriyorlar.opelin işi aracı satana kadar sattıktan sonra ilgilenme sorun çozme yok maalisef.
 
hocam sadece bazen sabahları ilk çalıştırdığımda tahmini 2-3 saniye sürüyor sonra normale dönüyor ve gün içinde motor sıcakken filan herhangi şekilde yapmıyor.
Sizinde bahsettiğiniz gibi(eski aracınızda olan)Kızdırma bujilerinden olabilir...İlk marştan sonra olması ve araç sıcakken olmaması bir ihtimal bujiden olabilir...
 
Aracı ne zaman aldınız? Bulunduğunuz yer rakım olarak 900 1000m üzerinde mi? Ben yaylaya çıktığımda (1250m rakımlı) aracı ilk çalıştırdığımda şehir merkezlerinde olmadığı şekilde garip çalışıyor ilk 5-10sn eski kamyonlar olurdu onlar gibi düşük rolantide ve titreşimli.

Beklemez hareket edersem de rampada gazdan çektiğimde araç stop edecek gibi oluyor.

Bunun sebebi araç kullanım istatistiklerimizi ve dış ortam koşullarını hafızasında depoluyor, ben adana'da ikamet ettiğim için beyninde 0 rakımdaki veriler yüklü. 1250 rakıma çıkınca atmosfer basıncı farkı ile rolantiyi ayarlayamıyor. Belki sürekli orada yaşasam oranın koşullarını öğrenecek ve bu sorun ortadan kalkacak.

Eğer yüksek rakımlı bir yerde kısa süredir ikamet ediyorsanız sebebi bu olabilir...

Hocam Rakım sıfır diyebiliriz. Konum İskenderun
 
Sizinde bahsettiğiniz gibi(eski aracınızda olan)Kızdırma bujilerinden olabilir...İlk marştan sonra olması ve araç sıcakken olmaması bir ihtimal bujiden olabilir...
ilk kontrol ettireceğim yer orası zaten bakalım sonuç ne olacak
 
Standart mekanik bilgisi olan birisi olarak daha tecrubeli ve bilgili adminlerimiz arkadaşlarımız abilerimiz var ancak motor dediğimiz yapı birçok hareketli hareketsiz parçanın bir düzende çalışmaya "zorlanması" ile çalışıyor. Bu kadar fazla parçanın uyumu , zamanlamalarin kusursuzluğu vb etkenler düşünülürse ufak tefek seslerin titremelerin vb unsurların çok sorun yaratacağını düşünmüyorum. Kul yapımı mekanizmaları bırakın bizler dahi bazen garip sesler filan çıkartabiliyoruz yani bu kadar kafaya takmanın bi anlamı olduğunu düşünmüyorum açıkçası.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Yani tekleme derken motorda bir tekleme varsa mekanik bir vuruş sallantı olur motordan mekanik ses çıkar silkeleyerek çalışır araç bu varmı bu yok ise motor düzgün çalışıyor sadece sallanıyormu
 
Sorunun birebir aynısını yaşadım, bu forumda yazılanları gördüm içim bir süre rahatladı, hatta zamanında bu sorunu yaşayan arkadaşım araba sattı ordan biliyorum :D ve benim de artık o kadar sinirimi bozmaya başladı ki neredeyse servisin çıkarttığı zincir değiştirme masrafına girecektim ya da arabayı satacaktım ama önce şahsi ustamın tavsiyesini denedim ve çok şükür sorun ortadan kalktı. Servise hem antalya hem ankara hem de aydın opelde gösterdim ya olayı normalmiş gibi algıladılar ya da zincir değiştirelim ama gideceğinin garantisini veremeyiz dediler. Bu dediğimi deneyin en kötü bugünün şartlarında 500-600 lira paranız gider ve yağ-filtre değişimi dışında bir zararını görmezsiniz. Ben Liqui Moly kullandım siz isterseniz Motul, Mobil 1 kullanın ama cerateci mutlaka liqui molyden temin edin.

Yarım depo yakıta Liqui Moly Diesel Systempflege ekleyip uzun yolda 3. Veya 4. Viteste
3000-3500 devir bandında yakıtı bitiriyorsun (yaklaşık 350km). Ardından eski yağı değiştirmek
için servise veya ustana gidiyorsun ve eski yağın içine Liqui Moly Engine Flush Plus koyup 10-15dk
rolantide çalıştırdıktan sonra Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 yağı filtre değişimi dahil 5litre koyduruyorsun.
Bazı servisler filtre dahil 5.5lt koyuyorlar ama yanlış bir bilgi, kullanma kılavuzuna bakabilirsiniz B16DTH
motorlar filtre dahil 5 litre yağ alırlar. max çizgisinde 5.5 alırlar ama fazla yağı koydurmayın çünküsü hemen aşağıda :)
Servisle işiniz bittikten sonra evinize aracı çekince motorunuzu durdurun, yağ kapağını açın ve sıcak
yağınızın içine Liqui Moly Ceratec Seramik Bazlı Motor Koruma ilave edip 30dk rolantide çalıştırmaya
devam edin. Sonra tamamdır. Ne ertesi gün ne ertesi hafta 5bin km boyunca bir daha hiç bu ses gelmedi. İnşallah kurtuldum :D

Bu arada ben aracı 30binde 2.el aldım ve arkadaşımda da aynı araba vardı, bu durumu söylemişti sırf bu sese dikkat ederek aldım. Aracı görmeye gittiğimde soğuk marşa bir kaç kez bastırdım yoktu. Hatta adam ne demek istediğimi ya da neye baktığımı anlamadı bile :) ama 50 binlerde kör tailh birden bu sesi yapmaya başladı, Neyseki 58 binde çözdük. Şimdi 63 binde tık yok. Bu arada yağ değişimlerimi de 15000 km değil 10-12bin km içinde yapmaya özen gösteririm ve tavsiyem Liqui Moly yağdan şaşmam artık. Bu söylediğim ürünlerin tamamı da hepsiburada gittigidiyor n11 gibi sitelerde mevcut. Marka Alman menşeili, ürünleri çok kaliteli, Ben satıcı veya reklamcı da değilim kamu çalışanıyım, bir çoğumuz zar zor araba değiştiriyoruz, araştırıyoruz kredi borç harç alıyoruz ve bu tip bir şey insanın cidden canını sıkıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: umuthoca ve Guven
Geri
Üst