Opel Astra 2005 Rolantide Dalgalanma Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Shell32
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım bi değişiklik olmadı. Dün ustam Subap kapağına kadar gider bence hiç uğraşma böyle kullan dedi. Kendine masraf çıkarma dedi. Silkeleme icin dün bir usta baskı Balatadan olabileceğini söyledi fakat bu silkelenme sanki rölantideki dalgalanma yüzünden oluyor gibi geldi baskı Balat'a ile ilgili degil sanki. Ayağımı gazdan çekip geri dokunduğumda bi atılma da oluyor arabada. Su sorunu bi çözebilsem bi sıkıntım kalmayacak aslında. Bujileri değiştirelim bir de pahalı bisey mi aceba?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hocam aynı sorun bende de var. Astraların kronik sorunu herhalde rölanti dalgalanması. Ben çok araştırdım hatta bununla ilgili forumlara konular bile açtım ama nafile. Ben kapağı açtırdım subapları bile değiştirdim yine düzelme olmadı. EGR valfini bujileri ateşleme bobinide değişti düzelme olmadı. Baskı balata ben arabayı almadan hemen önce değişmiş durum yine aynı. 2000 tl çok istemişler. Moralini bozmak istemem ama bunları yaptırdıktan sonra yine sorunun düzelmez gibi geliyor bana. Benim aracımda hem rölanti dalgalanması oluyor hem de araca gaz verirken yani hızlanma esnasında tekleme silkeleme yapıyor. Bana göre motor bir yerden hava alıyor onun için emme manifold contasına baktırıcam bir de debimetreyi değiştirmeyi düşünüyorum. Sırf bu sıkıntı için 2000 tl masraf yapmayın derim ben ama siz bilirsiniz.
 
Hocam artık o dalgalanmayı geçtim. Vitesteyken gazdan ayağınızı çektiğinizde devir düşerken kendi kendine yükseliyor araba atılıyor birden sanki fren yapıyormuş gibi oluyor. sonra devam ediyor. 1 ve 2. viteste oluyor bunlar diğer viteslerde olmuyor. Baskı balata ile ilgili dediler bu soruna. 2000 tl içinde triger de var. trigeri de değiştirecekler
 
Kardeşim baskı balatayı bilmiyorum kaça değişiyorlar ama geçen hafta triger devir daim pompası rulmanları 500 TL civarı değiştim ek olarak termostat 180 TL. 2000 TL fazla geldi ki ben istanbul'da yaptırdım.

Devir dalgalanması için şu video yu izle belki işine yarar,

https://www.youtube.com/watch?v=coQW6OUnCFo
 
Rolanti dalgalanması Baskı balata alakası olamaz. Ben yenı degıstırdım bişey olmadı. Bu arada 1500 servise verecgınıze 500 e dısarıda yaptırın baskı balatayı. Artı baskı da problem var mı kesin ? Ben de hafta sonu rolantıye bakıcam duruma gore burdan bılgılendırme yapacagım. Ama muhtemelen arac hava alıyor.
 
Arkadaşlar Cumartesi günü anlaştık servis ile. Baskı Balatayı değiştirecek, trigeri değiştirecek, bujileri değiştirecek. Hepsine 2000 TL istedi. Cumartesi yaptırmayı düşünüyorum.

servise her dediğine inanmayın. aracınız kaç km de?
triger ortalama 60 bin km de değişir veya km dolmasa dahi 4 yılda bir değişir. baskı balatayı el frenini çekerek denediniz mi? (vitesi 1 e takın el frenini sonuna kadar çekin ve biraz gaz vererek kalkmaya çalışın aracınız stop ediyorsa baskı balata sağlamdır. özellikle rampa çıkarken devir arttığı halde araç hızlanmıyor sa baskı balata bitiyor demektir) tahminim sizin baskı balatada hiç bir problem yok.
 
trigerin ne zaman değiştiğini benden önceki sahibide bilmiyor o değiştirmemiş. açıkçası riske atmakta istemiyorum. Araç 156000 de. ben geçenlerde bu testi denedim ama denediğim zemin biraz kaygandı verimli bir sonuç alamadım.

gaza basmadan yapmak gerekiyorsa aracı vitese alıp gazı bıraktığınızda öyle bekliyor stop etmiyor. sizce devir düşerken aracın silkeleme olayı baskı balata ile ilgili olabilir mi? yoksa gaz devrinde yaşadığımız problemle ilgili mi?

Dün yoğun trafikte tekrar denedim gazda çok fazla yapıyor ama benzinde o kadar sık yapmıyor bu silkelemeyi. Fakat rölantideki gaz devrinin dalgalanması olayı benzinde de mevcut.
 
Bu dalgalanmaya çözüm :

https://youtu.be/coQW6OUnCFo

Bu sirkelemeye çözüm :
http://sukru52.blogspot.com.tr/p/z16xep-tekleme-cozumu.html?m=1

Baskı Balata öncesi eastronik araçta kalibrasyon yaparak robotun ayarlanması gerekli. Eğer aracınızda Balata bitmesine dair emare yoksa boşa masraf etmiş olursunuz . Ayrıca 1500 TL neymiş öyle baskı Balata için birde rulman değişse bile 1500 çok özel serviste %100 luk yada sachs Balata seti kullanıp rulmanı fte takacak. Çok para çok. Triger ve rulmanı da yan sanayi kullanacaksa 2000 TL yine toplamına çok . Araştırmadan para vermeyin bence.

Devir dalgalanmasını en az 50 Astra da bizzat çözdüm yukarıda ki video kesin çözümdür . Link ile anlatılan ise yine tekleme ve sirkelemeyi keser .

Easytonikler aracın ilerleyen km lerde azalan Torkundan dolayı maalesef vuruntulu vites atar. Tavsiyem aracınıza yazılım yaptırmanız. Yaklaşık olarak 13bg ve 20nm tork alınıyor bunuda easytronik araçlarda denedik ve %100 başarı var ;) sorun ne baskı ne Balata sorun düşük tork ;)
 
Son düzenleme:
Çözümünüz daha ekonomik olduğu için ilgimi çekti. Videodaki cihazdan bende yok. Kimde bulurum bulsam bile götürdüğüm adam bu işlemi yapar mı bilmiyorum. 2. sıkıntıya(hoplama zıplama) gelirsek benim en buyuk derdim o aslında. nasıl yaptıracağım bu yazılımı. ne yaptıracağım bu işin adı ne hangi programla yapılır kim yapar? daha detaylı bilgi verebilir misiniz bana? birde temizleme olayı çok güzel anlatılmış ama ben hiç anlamam arabadan cumartesi günü ustaya bu yazıyı ve resimleri götüreceğim :D umarım yapmam ben demez kibirine yenik düşüp :D
 
Bu dalgalanmaya çözüm :

https://youtu.be/coQW6OUnCFo

Bu sirkelemeye çözüm :
http://sukru52.blogspot.com.tr/p/z16xep-tekleme-cozumu.html?m=1

Baskı Balata öncesi eastronik araçta kalibrasyon yaparak robotun ayarlanması gerekli. Eğer aracınızda Balata bitmesine dair emare yoksa boşa masraf etmiş olursunuz . Ayrıca 1500 TL neymiş öyle baskı Balata için birde rulman değişse bile 1500 çok özel serviste %100 luk yada sachs Balata seti kullanıp rulmanı fte takacak. Çok para çok. Triger ve rulmanı da yan sanayi kullanacaksa 2000 TL yine toplamına çok . Araştırmadan para vermeyin bence.

Devir dalgalanmasını en az 50 Astra da bizzat çözdüm yukarıda ki video kesin çözümdür . Link ile anlatılan ise yine tekleme ve sirkelemeyi keser .

Easytonikler aracın ilerleyen km lerde azalan Torkundan dolayı maalesef vuruntulu vites atar. Tavsiyem aracınıza yazılım yaptırmanız. Yaklaşık olarak 13bg ve 20nm tork alınıyor bunuda easytronik araçlarda denedik ve %100 başarı var ;) sorun ne baskı ne Balata sorun düşük tork ;)

fren servosu vakum hatti nasıl sökülüyor. zarar vermeden sökmenin püf noktası nedir?
 
Konu takipteyim.Bahsedilen sorunlar için belirtilen tavsiyeleri uygulayan arkadaşlar sonuçları paylaşırsa güzel olur.
 
Geri
Üst