Opel Astra 2005 Rolantide Dalgalanma Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Shell32
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
LPG yi bağlattım arıza ışığı yandı sorun nedir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Flencin resmini istemiştim ya LPG için ;)
 
Tech2 ile baktılar siboplarda sorun var dedi. Ama benim gözle görülür bi sıkıntım yok. Sadece motor çalışırken titriyor biraz. Ayni titreme benzinde de var. Belli yanı dışarıdan. Birde bugün egzozdan pat pat ses gelmeye başladı. Arabanın arkasına dolanınca farkettim içinden duyulmuyor ama. Bu arabanın sıkıntısı neden bitmiyor arkadaşlar kazıklandım mi öyle düşünmeye başladım artık.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Manifolt contaları diğer ekipmanlar düzgün sıkı toplanmadı da havamı alıyor acaba lpg nin manifolt a girişindeki delikler den de hava alıyor olabilir temizlik işlemi sırasında bunlar oynamış gevşemiş bile olabilir

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Selam

Sizin araç A16XER , sizin motorlarda EGR ve bu bahse konu flenç yok. Bu flenç A16XER de emme manifoldu içerisine alındı ve klapelerin konumu değiştirildi. Yani kısaca A16XEr de burada anlattığımız işlem yapılamaz .

Sıcakken sizin araçta bu olayı yapmasını bence VVTI ayarlıyıcısı hidrolik aktuotörlere bağlamak lazım . 2010-2013 arası A16xer lerde bu aktüatörlerde üretim hatası var . Bir ara teknik bülteni buraya yüklerim okursunuz . Aracınızda hata kodu okumanız lazım, tam sente tutturmayınca araç ısınıp incelen motor yağı sebebi ile böyle saçmalıyor.

A16XEr de motor yağı çok önemli .

Kolay gelsin

Bendeki sorun çok farkedilebilir değil, dolayısıyle hata kodu vermiyor.
Araca mobil1 esp formula 5w30 tam sentetik 5lt yag koyuyorum.
Sente tutturmayı olayı nasıl birşey. Bu triger değişiminde sente ayarı dedikleri mevzumu ?
Birde hidrolik aktüatörlerden bahsedebilir misiniz.
 
Tech2 ile baktılar siboplarda sorun var dedi. Ama benim gözle görülür bi sıkıntım yok. Sadece motor çalışırken titriyor biraz. Ayni titreme benzinde de var. Belli yanı dışarıdan. Birde bugün egzozdan pat pat ses gelmeye başladı. Arabanın arkasına dolanınca farkettim içinden duyulmuyor ama. Bu arabanın sıkıntısı neden bitmiyor arkadaşlar kazıklandım mi öyle düşünmeye başladım artık.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Resimler paylaşınca sevinmiştim sorununuz çözüldü diye. İnşallah düzelir.

Motor titriyor dediğiniz nasıl bir titreme? Normalde motor titrer zaten. Fazla titriyor diyorsanız bunu nasıl belirliyorlar. Yani neye göre bakıpta fazla titriyor diyorlar.
 
Önceden de vardı bu titreme ben öyle hatırlıyorum. Normalde böyle titremez dedi. Su an benim araçla egzozdan gelen sesten başka bi sıkıntım yok. Arıza ışığını söndürdü geri yanar dedi ama yanmadı. Sibop kötü olsa nasıl belli olur nasıl anlarım. Forumu fazlasıyla okudum ama Yinede adam kafamı karıştırdı. Ama araç önceden yanı bu manifold olayından önceki çalışmasıyla simdi ki farklı. Simdi daha bi stabil çalışıyor gibi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Önceden de vardı bu titreme ben öyle hatırlıyorum. Normalde böyle titremez dedi. Su an benim araçla egzozdan gelen sesten başka bi sıkıntım yok. Arıza ışığını söndürdü geri yanar dedi ama yanmadı. Sibop kötü olsa nasıl belli olur nasıl anlarım. Forumu fazlasıyla okudum ama Yinede adam kafamı karıştırdı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Sizden flencin resmini istedim çünkü sizin flenç üzerinde LPG girişlerini göremedim .

LPG de ki ana ilke girişin silindirlere en yakın yerden yapılmasıdır . Eğer silindire yakın yerden değilde uzaktan yapılırsa bu backfiring denen olayın oluşmasına (ki bence sizdeki pat pat sesi bu) ve ayrıca LFT ve SFT nin çok düşükte çalışarak p0171 hata kodunun gelmesine sebep olur. Ayrıca z16xep e özel olarak yanlış taraftan açılan nipel girişi aracın twinport klapeleri kapalı iken araçta titreme , tekleme almanıza sebep olur .

O yüzden bana her açıdan flencin resmini atmanız lazım ki sizin araca yorum yapayım . LPG girişi flenç yerine Manifold karıştırıcı üzerine yapılmışsa zaten aracınızın LPG çalışması bana göre mucize ;)

Bu resimde LPG girişi için doğru nokta işaretlenmiş .

4343d6a3f7689ebce7d97b5973012dd0.jpg


Buda doğru giriş yapılmış LPG montajı kendi aracım gördüğün üzere LPG klapesiz taraftan giriyor silindire

89eab61aed66f15dc68a9f667e986217.jpg


Yani bir resim olsa neler neler söylerim .


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kompresyon testi yaptırınsübaplarla ilgili fikir verir

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Sizden flencin resmini istedim çünkü sizin flenç üzerinde LPG girişlerini göremedim .

LPG de ki ana ilke girişin silindirlere en yakın yerden yapılmasıdır . Eğer silindire yakın yerden değilde uzaktan yapılırsa bu backfiring denen olayın oluşmasına (ki bence sizdeki pat pat sesi bu) ve ayrıca LFT ve SFT nin çok düşükte çalışarak p0171 hata kodunun gelmesine sebep olur. Ayrıca z16xep e özel olarak yanlış taraftan açılan nipel girişi aracın twinport klapeleri kapalı iken araçta titreme , tekleme almanıza sebep olur .

O yüzden bana her açıdan flencin resmini atmanız lazım ki sizin araca yorum yapayım . LPG girişi flenç yerine Manifold karıştırıcı üzerine yapılmışsa zaten aracınızın LPG çalışması bana göre mucize ;)

Bu resimde LPG girişi için doğru nokta işaretlenmiş .

4343d6a3f7689ebce7d97b5973012dd0.jpg


Buda doğru giriş yapılmış LPG montajı kendi aracım gördüğün üzere LPG klapesiz taraftan giriyor silindire

89eab61aed66f15dc68a9f667e986217.jpg


Yani bir resim olsa neler neler söylerim .


Sent from my iPhone using Tapatalk



1d98e7f5573e409b0c32a4132d60182a.jpg


Kaptan sadece bu foto var. Benzinde yapmasının sebebi ne peki



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bendeki sorun çok farkedilebilir değil, dolayısıyle hata kodu vermiyor.

Araca mobil1 esp formula 5w30 tam sentetik 5lt yag koyuyorum.

Sente tutturmayı olayı nasıl birşey. Bu triger değişiminde sente ayarı dedikleri mevzumu ?

Birde hidrolik aktüatörlerden bahsedebilir misiniz.


Sizin sorun bu bence ...

3d26c0eb2d66aad9e5c810b194f4f932.jpg





Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Geri
Üst