Opel astra hb garaj

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ern1402
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben kesin katılırım yapılabilir ama malum aralık ayı içi bana en uygunu :cry: bu arada acıbadem kadıköyden katılıyorum arada karşıyada geçiyorum hatta cuma sabahları banko geçiyorum:D 34 TZ 5140 plakalı beyaz kuğumu gören olursa geçsin arkama selektöre abansın :D

saat kac aralarında gecıyosun ve hangı köpru :)
 
saat kac aralarında gecıyosun ve hangı köpru :)

7 ile 7 25 arası trafikte oluyorum 1.köprüyü kullanıyorum:rolleyes: 7.05 -10 arası kısıklıdan aşağı kaptırıp altunizadeden köprüye bağlanıyorum:D haftaiçindede gidişte 1. köprüden kücükcekmece bakırköy gaziosmanpaşa yapıyorum dönüşte beni azad ederse 2. köprüden dönüyorum çekmeceden:rolleyes:
 
7 ile 7 25 arası trafikte oluyorum 1.köprüyü kullanıyorum:rolleyes: 7.05 -10 arası kısıklıdan aşağı kaptırıp altunizadeden köprüye bağlanıyorum:D haftaiçindede gidişte 1. köprüden kücükcekmece bakırköy gaziosmanpaşa yapıyorum dönüşte beni azad ederse 2. köprüden dönüyorum çekmeceden:rolleyes:

Anladım ben hafta ıcı hergun 1den gecıyorum , buyuk ıhtımal karsılasırız ..
 
Bir önceki aracım 2008 Astra 1.6 benzinli, manuel(hb), gümüş gri idi(sıfır aldım, 40000 de sattım). Aldığım yeni araç ise; Nerede ise eskisinin ikizi, tek fark bunun dizel olması.
İlk gözüme çarpanları söyleyeyim: işçilik bir öncekine göre çok daha iyi( 2010-2011 classic III'lerin Alman yapımı olmasının bunda etkisi var, İçerideki tıkırtılar kesilmiş ve ince işçilik öncekilerden çok daha iyi).
Önceki aracımın lastiği nct5(goodyear) idi. Bu sefer ki continental. İki lastiğin arasında çok fark var. Sürüş esnasında yol sesi kalmadı desem abartı olmaz. Continentaller yola daha İyi tutunuyor, yumuşak ve çabuk ısınıyor. Diğer lastiğimin odun olduğunu anlamış oldum böylece.
Aracın şanzumanı farklı(6 ileri). Bendeki 1.6 benzinlinin 5 ileri şanzumanı ile zerre alakası yok. Önceki araçta beni sinir eden, geri vitese geçerken ki cartlama bunda yok. Vites aralıkları daha kısa, geçişler gayet yumuşak. Tekerler ilk hareketi aldıktan sonra(bile) 1. vitese zorlanmadan geçebiliyor(benzinlide teker döndü mü; ikinci vites demekti, dizeldeki ise tipik ağır vasıta vitesi).
Dışarıda bakınca birbirinin aynı olan iki aracın(1.6 benzini ve 1.3 cdti) kullanım ve yol tutuşunun bu derece farklı olması beni çok şaşırttı. Şanzumanı gibi aracın sürüş tarzı da düşük devirli büyük araçlara çok benziyor. Araç: (sanki) benzinlisinden 500 kg daha ağırmış gibi hareket etmekte. Olumsuz yönde değil bu hareket ediş.
Rafine kullanımı inanılmaz zevkli. Kısa bir alışma süresi gerekiyor. Buradaki alışma süresinden kasıt herkesi yanıltıyor. Alışılacak olan: 1.3 motor değil, ağır vasıta sürüşüne alışmak. Düzde ve iniş aşağı giderken; aracın ağırlığını, rampa çıkarken; bol gaz vererek gücünü kullanmak.
Piyasadaki teyyareden onlarca dizelin, benzinliden hiçbir farkı yok. Asfalta basmadan giden araçlar bunların tümü. Anlayacağınız iki ayrı tarz var, Astra dizel ve diğerlerinin kullanımı şeklinde. Astra ağır taşıt hüvviyetinde, diğerleri ise oyuncak araba.
Tabii bu tarz bir araç insanı ş.içinde diğer gruptakilerine nazaran daha fazla yormakta. Heryere zıplayayım bunda yok. Sürat arttıkça avantajı ortaya çıkıyor, yavaşladıkça dezavantajı.
Aynı güzergahı kullanmaya devam ediyorum. Bir önceki benzinlide bu güzergahta 100 km de(diğer tüm şartlar aynı) 11 lt "benzin" harcıyordum, bunda ise 8,7 lt "mazot" harcamaktayım.
Uzun yıllardan bu yana araç kullandığım için detayları daha çabuk farkedebiliyorum(otobüs ve kamyon dahil bu araçlara).
Özetlemek gerekirse: lastik değişiminin sürüşü ve yolculuğu çok rahatlatmış olduğu, işçiliğinin 2004 den bu yanakilerin en iyisi olduğu, motorun aracı her viteste iyi taşıdığı fakat bu taşıma tarzı için sürüş alışkanlığının değişmesi gerektiği, sorun çıkarabilecek ilk parçanın debriyaj ve müştemilatı olacağı, asla geriye kaldırılmamasının gerektiği, donanım seviyesinin çok iyi bir yerde olduğu ve bununda sürüşe çok katkı sağladığıdır. Yan aynaların büyütülmüş olması da çok faydalı olmuş.
Araç, benim garipsemediğim hatta sevdiğim bir sürüş ve yürüyüş tarzına sahip. Şanzuman bana göre 10 numara. Yakıt yok seviyesinde.
Sorunsuzlukta, benzinli 115'liğimi geçip-geçemeyeceğini ise zaman gösterecek.
 
Son düzenleme:
ygz 32 yi gören olursa köprü üzeri dahil durabilirim :) hiç umrumda da olmas nerde durduğum :)
 
aracınız hayırlı olsun ahmet bey cok dogru söylemıssınız :)
 
Köpruye kadar zaten dura dura gıdıyoruz :D sırf çile :) ee ama sen durursan bende dururum :D

dururum tabii ne demek.bu arada fotoğraf makinesi için bişi diyim.sisli havalarda daha güsel çekiyor test ettim onayladım :) merak var biras... :) eren walla bak şu buluşma işini yapalım.yan yana çektiğimzde astraları çok güsel duracağından ve sırf bunun için o buluşmaya geldiğinize değeceğinden eminim :)
 
dururum tabii ne demek.bu arada fotoğraf makinesi için bişi diyim.sisli havalarda daha güsel çekiyor test ettim onayladım :) merak var biras... :) eren walla bak şu buluşma işini yapalım.yan yana çektiğimzde astraları çok güsel duracağından ve sırf bunun için o buluşmaya geldiğinize değeceğinden eminim :)

Senin şimdi igamet yerin neresi ?
 
vatan cad. ( bilmeyenler için şu resmi törenlerin yapıldığı düz yol :) ) hemen şuan bile çıkabilirim arkadaşlar :P
 
Geri
Üst