OPEL CORSA 1.3 Cdti, 90 Bin Bakımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 13lack
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

13lack

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2017
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar

2011 Model Opel Corsa D Kasa 1.3 Cdti 75HP enjoy paket aracım var.15000,30000,45000 ve 75000 bakımları yetkili servisde yapılmış olup,60000 bakımı özel servisde yapılmıştır.

Tüm periyodik bakımlarda
*yağ,hava ve polen filtresi değiştirilmiştir.
*balatalar temizlenmiştir
*Arka Kampanadan çıkan kronik ses için temizleme işlemi yapılmıştır.

Ekstra olarak değişen parçaları aşağıda belirtiyorum:
*Akü - 07.16
*Lastik yazlik - 03.17 - 77000km
*Lastik kislik - 12.13 - 30190km
*İsitma bujisi - 31000km,48713km,51529km
*On fren balatasi - 50702km,75179km
*Arka Disk - 75179km
*Mazot filtre - 30492km, 75179km(Ekstra olarak 60000 de değişmiş olabilir)

90000 bakımında yetkili servis mobil1'in önerdiği dexos2 uyumlu mobil1 esp 0w40 yağını kullanmadığı için özel servisde yaptırmaya karar verdim.Standart olarak yağ,hava ve polen filtresi ile yağı temin ettim.
Bunun dışında kesin değişmesi lazım diyebileceğiniz bir ürün varmı?
yada kesin kontrol ettirmem gereken bir ürün var mı ?
V kayışını kontrol ettirmeyi düşünüyorum.


Yardımlarınız için teşekkürler
 
Son düzenleme:
Antifriz ve fren hidrolik sıvılarının yenilenmesini tavsiye ederim. Daha önce değişim yapılmadıysa kırmızı antifrizin yaklaşık olarak 6 yıl kullanım ömrü var. Fren hidrolik sıvısı için 40-60 bin km.
Manuel ve easytronic şanzıman yağı için 80bin km.
Kullanılacak sıvılar;
Fren için Dot-4 hidrolik sıvısı
Antifriz için standart veya hafif soğuk iklim için yaklaşık 3lt kırmızı konsantre antifriz+3lt saf su.
Şanzıman yağı için 75w80 veya 75w85 manuel şanzıman yağı.
 
Son düzenleme:
Ayrıca karter tapasini da her seferde değiştirmeye özen gösterin. Sanayide her seferde aynısını sökerler takarlar ama bunlar bir kullanimliktir. Dişleri conta vazifesi görür. Sökülünce bu özelliği kaybeder yağ kaçağı yapar
 
Peki, ben frene bastığımda bir boşluk oluyor pedalda ondan sonra fren pedalı sertleşiyor.

bu boşluğu tarif etmek gerekirse; o boşlukta freni almadığını düşünüyorum.
bunun fren hidroliğiyle ilgili olabilir mi?

Ayrıca geçenlerde eşime direksiyon dersi verirken el frenini çekmem gerekti fakat el freni neredeyse hiç etki etmeden devam etti. tam son kademesinden bir öncesine kadar el frenini çekmiştim.(Neyseki bir kaza olmadı)
 
Ayrıca karter tapasini da her seferde değiştirmeye özen gösterin. Sanayide her seferde aynısını sökerler takarlar ama bunlar bir kullanimliktir. Dişleri conta vazifesi görür. Sökülünce bu özelliği kaybeder yağ kaçağı yapar

Hocam karter tapası her yağ değişiminde değişmez.Sadece tapa üzerinde ki bakır pul değişir.Sanayide yapılan ise tapanın dişlerine teflon sararlar bakır pulu değiştirmezler.
 
Peki, ben frene bastığımda bir boşluk oluyor pedalda ondan sonra fren pedalı sertleşiyor.

bu boşluğu tarif etmek gerekirse; o boşlukta freni almadığını düşünüyorum.
bunun fren hidroliğiyle ilgili olabilir mi?

Ayrıca geçenlerde eşime direksiyon dersi verirken el frenini çekmem gerekti fakat el freni neredeyse hiç etki etmeden devam etti. tam son kademesinden bir öncesine kadar el frenini çekmiştim.(Neyseki bir kaza olmadı)

Daha doğrusu her zaman değil hızla giderken aniden frene basarsam. nadiren oluyor. Arka fren balatası satın almıştım. 75binde gerek görmemişti yetkili servis. onuda olmazsa bu seferde değiştiririm.
 
Geri
Üst