Daha önceki konu site arızası yüzünden silindiği için yeni konu açayım dedim. Değişimi 60 binde yaptım yaklaşık 2 bin kmdir hiç sorun yaşamadım vitesler eskiden kemik kırar gibiydi artık parmak ucuyla itmek yetiyor -20 derecede bile.
İşlemler sırasaında başını ağrıttığım Alican abime( https://www.opelim.net/members/dark_crow.39757/) teşekkür ederim.
Gerekli Aletler:
Somun sökme tabancası
E18 dişi torks lokma
13 ve 17 lokma
Yanlış hatırlamıyorsam şanzıman karteri içinde 10 lokma gerekiyordu
Sarf malzemeler:
Orijinal f17 şanzıman karteri contası
Cam kazıyıcı contanın kalan kısımları için
Mobil 1 75w90 2 litre yağ
İlk olarak aracı kriko ile kaldırıp altına kriko standlarını yerleştirdikten sonra karter muhafazasını 13 ve 17 lokma ile söküyorum. Şanzıman karteri ortaya çıkıyor.
Karterin bazı tapalarını sökebilmemiz için şanzıman alt kolunu sökmememiz gerekiyor. İki parçalı olan... Kolun üstteki torks cıvatayı sökmey için vites mafsalının sac segmanını söküp yukarıya doğru kastırmak gerekiyor.
BU cıvatanın arkası açık olduğundan haffi pas yapıp kaynıyor 720 nm torklu çift çekiçli tabancayla 2. kademede söktü.
Buda sökülmüş hali
Daha sonra karteri sökmeye başlıyoruz. Burda karteri tek seferde sökmeyip biraz cıvataları gevşetince akmaya başlıyor damlaması durana kadar bekleyip öyle söktüm buna rağmen içinde epey yağ kalmış.
Buda sökülmüş hali bir tarafını sildim ki kirli yağ ve demir tozlarının farkını görmek için.
Buda şanzımanın bir kısmı
Buda orijinal conta spot ışık altında nedense karanlık çıkmış.
Şanzımanın ve karterin üzerinde kalan contaları cam kazıyıcısıyla kazıyıp temizledikten sonra karter kapağını ve şanzımanın alt kolunu yağve pislikler tamamen temizlenecek şekilde temizledim. Daha sonra toplamaya başladım.
Yağı doldurmak içinse yukarıda havalandırma tapası var bunu 17 açık ağızlı anahtarla söküp 50 cm kadar su terazisi hortumunun ucuna küçük bir huni taktım. Daha sonra havalandırma tapasının yuvası arabanın ön tarafına gelecek şekilde yarım daire olarak açık bu hortum oradan zor geçtive bana kolaylık sağladı.
Havalandırma tapasını kapadıktan sonra son olarak sol lastiği söküp şanzımanın seviye tapasından yağ gelip gelmediğini kontrol ediyoruz
Ve işlem tamamdır. Bana maliyeti havalı somun sıkmayı saymıyorum onu zaten alacaktım 32 tl contadıy onu alalı 1 yıl olmuştu, litresi 40 tlden de yağ tolamda 112 cebimden para çıktı.
Not: Değişimden önce her vites geçişimde veya ani olarak gaza yüklendiğimde lak diye vurma sesine benzer bir ses gelirdi. Karteri sökene kadar kırık parça çıkacak diye endişeleniyordum ama çıkmadı yağı değiştirincede ses kayboldu.
İşlemler sırasaında başını ağrıttığım Alican abime( https://www.opelim.net/members/dark_crow.39757/) teşekkür ederim.
Gerekli Aletler:
Somun sökme tabancası
E18 dişi torks lokma
13 ve 17 lokma
Yanlış hatırlamıyorsam şanzıman karteri içinde 10 lokma gerekiyordu
Sarf malzemeler:
Orijinal f17 şanzıman karteri contası
Cam kazıyıcı contanın kalan kısımları için
Mobil 1 75w90 2 litre yağ
İlk olarak aracı kriko ile kaldırıp altına kriko standlarını yerleştirdikten sonra karter muhafazasını 13 ve 17 lokma ile söküyorum. Şanzıman karteri ortaya çıkıyor.
Karterin bazı tapalarını sökebilmemiz için şanzıman alt kolunu sökmememiz gerekiyor. İki parçalı olan... Kolun üstteki torks cıvatayı sökmey için vites mafsalının sac segmanını söküp yukarıya doğru kastırmak gerekiyor.
BU cıvatanın arkası açık olduğundan haffi pas yapıp kaynıyor 720 nm torklu çift çekiçli tabancayla 2. kademede söktü.
Buda sökülmüş hali
Daha sonra karteri sökmeye başlıyoruz. Burda karteri tek seferde sökmeyip biraz cıvataları gevşetince akmaya başlıyor damlaması durana kadar bekleyip öyle söktüm buna rağmen içinde epey yağ kalmış.
Buda sökülmüş hali bir tarafını sildim ki kirli yağ ve demir tozlarının farkını görmek için.
Buda şanzımanın bir kısmı
Buda orijinal conta spot ışık altında nedense karanlık çıkmış.
Şanzımanın ve karterin üzerinde kalan contaları cam kazıyıcısıyla kazıyıp temizledikten sonra karter kapağını ve şanzımanın alt kolunu yağve pislikler tamamen temizlenecek şekilde temizledim. Daha sonra toplamaya başladım.
Yağı doldurmak içinse yukarıda havalandırma tapası var bunu 17 açık ağızlı anahtarla söküp 50 cm kadar su terazisi hortumunun ucuna küçük bir huni taktım. Daha sonra havalandırma tapasının yuvası arabanın ön tarafına gelecek şekilde yarım daire olarak açık bu hortum oradan zor geçtive bana kolaylık sağladı.
Havalandırma tapasını kapadıktan sonra son olarak sol lastiği söküp şanzımanın seviye tapasından yağ gelip gelmediğini kontrol ediyoruz
Ve işlem tamamdır. Bana maliyeti havalı somun sıkmayı saymıyorum onu zaten alacaktım 32 tl contadıy onu alalı 1 yıl olmuştu, litresi 40 tlden de yağ tolamda 112 cebimden para çıktı.
Not: Değişimden önce her vites geçişimde veya ani olarak gaza yüklendiğimde lak diye vurma sesine benzer bir ses gelirdi. Karteri sökene kadar kırık parça çıkacak diye endişeleniyordum ama çıkmadı yağı değiştirincede ses kayboldu.