opel e şikayet

Geçenlerde bir arkadaşımız ferrari firmasının ilgisi ile iligili yaşanan bir olayı yazmıştı burada... üzülüyor insan..
hadi elin almanı kertiyor bizi ya servislere ne demeli? 3 anektotta benden..
1. Aracımı 2. el aldım. aldığım şahıs oldukça prestijli zengin bir şahıs.. velhasılı bu adam yaz-kış lastiklerini bile serviste değiştirmiş.. satmadan 1000 önce de 60.000 bakımıını yaptırmış. aracı aldım 20000 km kadar yaptım dedim ki artık bujileri değiştirme zamanı gelmiştir. usta bujileri bir açtı ikisi 2 tırnak, biri tek tırnak, biri 4 tırnak.. ne diyeyim bilemiyorum. hepimiz şok olduk..
2. arabayı ilk aldığımda silecek kolunun altında DL yazıyordu aradım opel asistanı, teknik personelimiz kem küm falan ıh mıh... biz sizi ararız dediler. 1,5 sene geçti arayacaklar inşallah. opel inan (çorlu) orayla da görüştüm onlarda hava gazı :p
3. bugün gittim orjinal GM motor yağı + yağ filtresi aldım 40 ytl :o oradan benzin istasyonuna gidip depoyu doldurttum yağımı da ücretsiz değişttirdim. masraf 40 ytl.. servise gitsem ne fiyat çıkardı bilmem ama sadece işçilik saati 45 ytl olarak biliyorum..

işte maalesef insanımızın ticaret anlayışı bu kadar.. :S
sadece otomobil piyasası mı böyle sanki?
 
Son düzenleme:
Opel den sıfır araç aldım;ama hatalı(lekeli) farlarla idare ediyorum!!! daskinoglu [01 Aralık 2007, 14:41]
"Opel Astra 1.3 cdti cosmo-xenon paketli aracımı 15 mart 2006 tarihinde aldım.Aracımı aldığım günden beri birtakım arızalar meydana geldi.Bunların çoğu da genel olarak astra h kasadaki ortaya çıkan kronik arızalar.Bunları kısaca sayarsak:direksiyondan gıcırtı sesi geliyordu,izole edildi-cim modülü arıza yaptı,garantiden değiştirildi-sis farları sürekli çatlıyordu 2-3defa garantiden değiştirildi- turbo basınç sensörü arıza yaptı,garantiden değiştirildi-soğuk havalarda motoru çalıştıramıyorum,marş motoru garantiden değiştirilcek,salı günü Altunizade Arkas ta değiştirilcek.
Kredilerle ve binbir güçlükle aldığım,çok dikkat ederek kullandığım arabamda fabrikasyon hatası diyebileceğimiz yukarıdaki sorunlar meydana gelmiştir.Garantiden halledilmesine rağmen,arabamı servise bırakıp almaktan,servisten çıkamaz olmuşumdur.Bu bana maddi manevi kayıplara neden olmuştur...40bin ytl fiyatı olan,üstün alman teknolojisine sahip bi araçta bukadar hata çıkması normalmidir?Fabrikada banttan çıkarken hertürlü son kontrol ve testi yapılmamışmıdır da ben kendimi Opel fabrikasında çalışan son kontrolör gibi hissediyorum?.
Lakin arabımı aldığım ilk günden bu yana xenon far sistemine sahip aracımın plastik far kapaklarının içinde buğu lekelerine benzeyen(ama kesinlikle aldığım ilk günden beri duran ve buğu lekesi olmayan birtakım lekeler) lekeler bulunmakta..Israrla buğu lekesi değil diyorum,xenon far sistemine sahip araçlarda olabilcek türdeki leke ya da buğulanma değil..Bu lekelerden dolayı farlarımın aydınlatma performansı düşüktür..Daha önce Altunizade Arkas tarafından onay çekildi ama merkez red yanıtını verdi...Böyle idare etmem söylendi..Daha önceleri bu tür şikayetle gelenlerinki değiştirilmiş ama artık değiştirilmiyormuş..Ben şubat 2007 de şiakeyette bulundum ve bu araç 20aydır bu şekilde.Opel kalitesine güvendiğim için de Opel Artı Garanti paketi alıp aracımın garantisini 2yıl daha uzattım.
Sayın Opel Türkiye yetkilileri; ben size ve Opel markasına bukadar güvenirken, sıfır olarak almış olduğum aracımda böyle bir hata olmasına rağmen,bu hata ile birlikte idare etmemi nasıl isteyebiliyorsunuz?"

Arkadaşlar şikayet yazım budur..bakalım cevap gelecek mi opel den.

Dostum hep aynı servisten bahsetmişsin (Altunizade Arkas) Bence birde başka servislere gitmeyi dene bazıları uğraşmak istemiyor. Yok abi olmaz değiştiremeyiz falan deyip işi yokuşa sürüyorlar. Bazılarıda gerçekten müşterinin haklı olduğunu belirtir şekilde haberleşme kurup arızaların garanti kapsamında değiştirilmesini sağlıyorlar. Bahsettiğin sorunlar gerçekten üzücü ama şu knuda temin ederim sıfır araç alan herkesin başına gelebilecek sorunlar bunlar. Bazı arkadaşlar toyota demişler ama bence şikayet sitelerinden toyota şikayetlerine de baksınlar. Araçlarda plastik manifold kullanıldığı için LPG bile zor takılıyor tehlikeli yani, neyse amacım polemik yaratmak değil. Şöyle birşey duymuştum bazı araçlar tır üstünde gelirken veya gemi ile taşınırken bazı hasarlar alabiliyor veya yüklemelerde kazaya maruz kalabiliyor böyle araçları bile tamir edip hiçbirşey yokmuş gibi acentelerde satılabiliyormuş. Senin aracınında böyle bir kazaya maruz kalmış bir model olabilirmi? Çünkü far içinde buğu falan demişsin fabrikasyon bir araçta olmaması gereken şeyler. Bence boya kalınlığı falan ölçtür aracın orjinalliğine baktır şayet öyle birşey varsa değiştirmeye mecburlar hatta iki tane araba verirler sana. Bu bahsettiğim şeyleri servisteki teknisyenlerden dinledim. Bunlar gerçek......
 
elektroniğe ıkendini verdiği zaman bozdu bence imajı opel eskilerine bakıyorum sorun çıkarmıyor genelde bunu sanayideki ustalar da söylüyor işin içine teferruatlar girdikçe opel bunun altından kalkamadı ama ben yine araç alırsam opel alırım çünkü benim için en önemli şeylerden biri güvenliktir ve opel bunu sağlıyor
 
Dostum hep aynı servisten bahsetmişsin (Altunizade Arkas) Bence birde başka servislere gitmeyi dene bazıları uğraşmak istemiyor. Yok abi olmaz değiştiremeyiz falan deyip işi yokuşa sürüyorlar. Bazılarıda gerçekten müşterinin haklı olduğunu belirtir şekilde haberleşme kurup arızaların garanti kapsamında değiştirilmesini sağlıyorlar. Bahsettiğin sorunlar gerçekten üzücü ama şu knuda temin ederim sıfır araç alan herkesin başına gelebilecek sorunlar bunlar. Bazı arkadaşlar toyota demişler ama bence şikayet sitelerinden toyota şikayetlerine de baksınlar. Araçlarda plastik manifold kullanıldığı için LPG bile zor takılıyor tehlikeli yani, neyse amacım polemik yaratmak değil. Şöyle birşey duymuştum bazı araçlar tır üstünde gelirken veya gemi ile taşınırken bazı hasarlar alabiliyor veya yüklemelerde kazaya maruz kalabiliyor böyle araçları bile tamir edip hiçbirşey yokmuş gibi acentelerde satılabiliyormuş. Senin aracınında böyle bir kazaya maruz kalmış bir model olabilirmi? Çünkü far içinde buğu falan demişsin fabrikasyon bir araçta olmaması gereken şeyler. Bence boya kalınlığı falan ölçtür aracın orjinalliğine baktır şayet öyle birşey varsa değiştirmeye mecburlar hatta iki tane araba verirler sana. Bu bahsettiğim şeyleri servisteki teknisyenlerden dinledim. Bunlar gerçek......

arkadaşım valla ben bu aracı tam bir ay bekledim..bana satan satış görevlisinin dediğine göre Türkiye ye giriş yapan ilk 1.3cdti cosmo + xenon paketli astra.daha önceleri enssentia ve enjoy varmış galiba.donanım sayısı 5den 3 e indiği zaman almıştım..eskiden essentia/enjoy/elegance/cosmo/sport vardı..sonradan elegance ve sport kalktı ve cosmo donanımı azaltıldı.elegance ve eski cosmo arası bi donanıma sahip oldu yeni cosmo....ve 5gün erpaş otoparkında yattı.ve bariz boyanın üstü balmumuydu.sanmıyorum dediğin gibi bir ihtimalin olduğu..
 
Son düzenleme:
arkadaşlar şikayetvar.com sitesinde opel den cevap gelmiş..aynen böyle:

Sayın Yetkili,

Öncelikle Sayın AŞKINOĞLU’nun başvurusunu firmamıza ilettiğiniz için teşekkür ederiz.

Belirtilen problem ile ilgili olarak 30/11/2007 tarihinde Arkas Yetkili Servisimize giriş yapan müşterimizin aracında gerekli tespitler yapılmıştır, aracın serviste işlemleri devam etmekte ve marş motoru garanti kapsamında değiştirilmektedir.

Müşterimizin memnuniyetlerini sağlamak adına rot kolları ve sis farı garanti kapsamında değiştirilmiştir.

Konuyu bu şekilde bilginize sunarız.

Saygılarımızla,

General Motors Türkiye Ltd. Şti.
Müşteri Hizmetleri
 
bu yazıya benim cevabım ise:

Sayın yetkili, verdiğiniz cevapta lekeleli far kapakları hakkında herhangi bir bilgi yada cevap göremedim?...Rot kolları ve sis farları müşteri (burada müşteri şahsım oluyorum )memnuyeti sağlamak amacıyla garanti kapsamında değiştirilmiştir demişsiniz.Bu saydığınız ve birçok yapılan garanti kapsamındaki değişimler zaten olması gereken,diğer bir deyişle sizin uygulamanız gereken bir prosedür ve benim de müşteriniz ve bir tüketici olarak en doğal hakkımdır.Zira Opel "malzeme veya işçilik veya montaj hatalarına karşın, teslim tarihinden itibaren iki yıl süreyle ve sınırsız kilometre, General Motors Türkiye Limited Şirketi'nin garantisi altındadır." ibaresini ve sözünü uygulaması zorunda olduğu su götürmez bir gerçektir..
Sayın Opel Türkiye yetkilisi, sizden farlarımın değiştirilmesini, çevrede gördüğüm ve benimle aynı xenon far sistemine sahip ve içlerinde herhangi bir leke/buğu/is olmayan diğer astra h kasa araçlarınki gibi far sistemine sahip olmayı, bu aracın ilk kullanıcısı olarak "0 km" aldığım ve hala devam eden garantiye sahip olduğumdan doğan hakkım nezdinde sizden talep ediyorum...Sizden bu konuya ciddiyetle ve önemle yaklaşmanızı rica eder, gerekli gördüğümde avukatım aracılığıya olabilcek tüm yasal işlemlerin şahsım ya da vekil tayin edeceğim avukatım tarafından yürütüleceğini bilgilerinize arz ederim.
Saygılar.
Doğanay AŞKINOĞLU
 
...
 
Dostum sen son noktayı koymuşsun. Bence bundan sonra yapacak birşey yok...Gerisi zamana ve onların insafına kalmış. Eğer sonuç alamazsan gerisi avukatın işi. Sorunlarının tez zamanda halledilmesini ve aracın ile huzurlu ve mutlu seyahatler diliyorum.
 
bu yazıya benim cevabım ise:

Sayın yetkili, verdiğiniz cevapta lekeleli far kapakları hakkında herhangi bir bilgi yada cevap göremedim?...Rot kolları ve sis farları müşteri (burada müşteri şahsım oluyorum )memnuyeti sağlamak amacıyla garanti kapsamında değiştirilmiştir demişsiniz.Bu saydığınız ve birçok yapılan garanti kapsamındaki değişimler zaten olması gereken,diğer bir deyişle sizin uygulamanız gereken bir prosedür ve benim de müşteriniz ve bir tüketici olarak en doğal hakkımdır.Zira Opel "malzeme veya işçilik veya montaj hatalarına karşın, teslim tarihinden itibaren iki yıl süreyle ve sınırsız kilometre, General Motors Türkiye Limited Şirketi'nin garantisi altındadır." ibaresini ve sözünü uygulaması zorunda olduğu su götürmez bir gerçektir..
Sayın Opel Türkiye yetkilisi, sizden farlarımın değiştirilmesini, çevrede gördüğüm ve benimle aynı xenon far sistemine sahip ve içlerinde herhangi bir leke/buğu/is olmayan diğer astra h kasa araçlarınki gibi far sistemine sahip olmayı, bu aracın ilk kullanıcısı olarak "0 km" aldığım ve hala devam eden garantiye sahip olduğumdan doğan hakkım nezdinde sizden talep ediyorum...Sizden bu konuya ciddiyetle ve önemle yaklaşmanızı rica eder, gerekli gördüğümde avukatım aracılığıya olabilcek tüm yasal işlemlerin şahsım ya da vekil tayin edeceğim avukatım tarafından yürütüleceğini bilgilerinize arz ederim.
Saygılar.
Doğanay AŞKINOĞLU
:alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :good: :good: :good: :good: :good:
 
bundan sonra hergün birkaç defa bu başlığı takip edeceğim DASKINOGLU ; yanındayım, yanındayız...

Eğer olacak gelişmelerden bizleride haberdar edersen memnun oluruz.

Belki bu müşteri ilişkilerinde bir düzelme sağlanabilir...
 
Geri
Üst