Opel GSİ Efsanesini Diriltiyor Astra GSİ 2011

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Vladimir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bugün F3 te markalar yarışında opeli hala o bitmiş denen GSI motoru temsil ediyor kimse OPC motoru veya Opelin Z motoru ile yarışmıyor F3 dediğin ise dünya çapında bir organizasyon adamlar acaba işimi bilmiyor

yoksa işi biliyorlarda OPC veya Z motoru almaya paralarımı yetmiyor bunları da gözden kaçırmayın derim
 
OPC çıkacaksa ve GSİ'dan güçlü olacaksa GSİ daha HESAPLI olacak demektir. Eski GSİ hastalarını cezbetmek için piyasaya sürülecek bir model belli ki.

Zamanla her şey değişir arkadaşlar eskiden en güçlüsü GSİ'dı ama bundan sonra OPC olacak demekki.

Opel, OPC ile aralarındaki anlaşma gereği performans olarak OPC'den daha güçlüsünü piyasaya sürmüyor-süremiyor olabilir..!
 
OPC önce en güçlüsü olsun Tıpkı GSI ın yaptığı gibi aslında o zamanda var olan (1.6 litreden 160 HP almakta olan) Hondayı GSI ın zamanında yaptığı gibi şimdi de gömsün hem sevinir hem elini öperiz
 
Bu arada biraz bilgi vermek gerekiyor sanırım

OPC zaten Opelin kendisi yani öyle irmscher veya cosworth gibi kendi kontrolü dışında bir firma değil dolayısıyla OPC ile anlaşma gereği diye birşey söz konusu değil. OPC şu an ürettiğinden daha güçlü motor üretemiyor asıl olay bu.

Şimdi burada şöyle de bir durum var

egzos gaz normu nedeniyle zaten belli gücün üzerine çıkabilmek mümkün değil çünkü kanun yesende şu kadardan fazla mıçmayacaksın diyor yani iş en az mıçarak en fazla kim yere dönüyor

Bu yüzden ben OPC ye de aslında birşey demiyorum ama diğer tarafta fabrika olarak daha fazla güç üretebilen bir Honda örneği var bu yüzden burada kıyaslanması gereken şey aslında şu olmalı

Honda K20 motoru ile harikalar yaratırken hangi egzos normunu karşılayarak o güçleri verebiliyor
Opel OPC 2.0 motoru ile hangi normu karşılayarak o güçleri verebiliyor

Eğer honda K20 ile daha kötü egzos normlarına sahipse ürettiği güç aynı oranda takdire değmeyecektir çünkü o güç kurala uymadan alınan güçtür ve o gücün devamı yoktur çünkü ileride öyle bir motora sahip bir otomobili kötü egzos normu nedeniyle avrupa pazarına dahi sokup satamazsın

OPC nin ürettiği güce karşılık en zor normlara bile uyduğunu biliyorum evet bu da büyük bir başarıdır ama bu demek güç demek değildir.

Bu yüzden günümüzde otomobillerin egzos normlarına göre olan kısıtlamalar karşısında güçlerinin değerlendirilmesinin doğru olacağı gibi bir durumla da karşı karşıyayız

Hangisi güçlü onu belirlemek kolay, ama hangisi gerçekten teknolojik orası değişir

Eğer honda K20 motoru OPC ile aynı normu karşıladığı halde bu güçleri üretebiliyorsa OPC ye karşı üstündür
ama bunu karşılamadan veriyorsa o zaman sadece güçlü olduğuyla kalır çünkü aynı normlarla karşı karşıya kaldığında aynı gücü veremeyeceği ortadadır

GSI içinde bu geçerlidir o da günümüz normlarını karşılamadan güç ürettiği için bir yere kadar official sayılır ama diğer taraftan GSI ın asıl başarısı zamanında euro 1 normlarını karşıladığı zamanlarda yani kendi devrinde de en güçlü ve aynı zamanda official normlara sahip olmasından kaynaklanır
 
Son düzenleme:
Kısacası bugün opelden beklenen şey

Hem en son euro normlarını karşılayan hemde diğerlerinden daha fazla güç üretebilen zamanının GSI ı gibi bir otomobildir. Bunu başarmadığı sürece OPC projesi eski başarılarla bir tutulamaz
 
OPC zaten Opelin kendisi yani öyle irmscher veya cosworth gibi kendi kontrolü dışında bir firma değil dolayısıyla OPC ile anlaşma gereği diye birşey söz konusu değil. OPC şu an ürettiğinden daha güçlü motor üretemiyor asıl olay bu.


lafın gelişi öyle söyledim "olabilir" dedim cümlemin sonunda zaten anlaşma gereği olmuyorsa şirketin STRATEJİSİ gereğidir OPC performans olarak sunulan-sunulabilen son noktadır ben bunu belirtmek istedim yani Opel üst yöneticilerinin takdiri bu yönde olmuş yapcak bişey yok GSİ için..
 
Bu da Paris Motor Show'da sergilenecekmiş..
00018983110179591619335.jpg

00028983290759135643661.jpg

00038983383295976299542.jpg

00048983471508216464386.jpg

00058983591370464898110.jpg
 
Geri
Üst