cengiz bey, bu kadar sert çıkmanıza hiç ama hiç gerek yok. herkes burda düşüncesini paylaşıyor. bizler sizin yaptığınızı denemedik, ama bunca yıldır tamirhanelerde bu işin içinde olan insanlardan aldığımız bilgileri paylaştık sadece. ben, sizin bu yazdıklarınızın birçoğunu ustalarla tartştım, ama hiçbiri onaylamadı. şimdi bu insanların bilgilerini ve tecrübelerini yabana atmak sizce doğru mu? ve bunlar da sana sen çok mu biliyosun demezler mi? Saygılar...
Beyefendi evet belki fazla olmamalı ama aslında biraz da sert çıkmama gerek var çünkü bizde yıllarca hatta o ustalardan daha fazla opel kullandık mantalardan başladık cih ve üstten tek egzantrik motorlardan dohc motorlara geldik yaşımız 40 ı çoktan aştı bu arada yıllarca hem elimizi yağa sürerek yatakları değişmiş krank keplerini tork ölçülerinde sıktık hemde teknik olarak mühendislik çizgisinden hiç uzaklaşmadık. Bu yüzden zaman içinde ustalarla çok zıt fikirlere düştük.
Ustalar her hararet yapmış motorun kapağını taşlamaya kalkarken taşlanan kapağın yerinin sadece çöp olacağını anlatmaya çalıştık ve çoğuna anlatamadık ama gel görki ortalık rölantisi bozuk düzen tutmayan opellerle doldu
Yıllarca şanzıman yağlarının ATF olmayacağını söyledikçe Opeller böyledir dediler ama gel görki ortalık geriye geçerken cartlayan durmadan 1 e geçmeyen opellerle doldu
yıllarca polen filtresini değiştirdikleri zaman kapağını geriye yanlış taktıkları için otomobillerin içi buğu yapıp saunaya döndü yanlış taktıklarını söyledikçe bunlar böyledir dediler ama gel gör ki kışın yağmur yağdığında yollar içi buharlı camlarla gezen opellerle doldu
kapılardan ses geldi fitilden dedik yok kilitten diyip kilit değiştirdiler sesi kesemeyince opeldir bunlarda olur biraz dediler
Salıncak burcu eskidi tıkırtı yapmaya başladı değiştirdik burcun içinde kilitlemesin diye ikinci bir ince sac burç var onu yan keskiyle söküp attılar yenisini takarken onu takmadılar koskoca fabrika boşunamı koymuş dedik
ona gerek yok sadece orijinal GM de olur o burç dediler öyle taktılar iki gün sonra arada o ince sac olmadığı için yolda giderken arkadan gıcırtılar gelmeye başladı kıştandır lastiktendir bunlar zaten yapar dediler.
elektrikçi rezaletlerini ise anlatmıyorum ama bilinki bir kablo sadece ölçüm yapmak için acımadan yan keskiyle kesilir ve ölçüldükten sonra bantla bantlanır üç gün sonra korozyon ve temassızlık yapar bu defa opel dandik olur
Vallahi kusura bakmayın ama ben bir otomobil olsaydım türkiye de olmak ve özellikle opel olmak istemezdim.
Şimdi rica ediyorum ki kabul edin yüzde doksanınız otomobilden anlamıyorsunuz ve bozulunca kötü olan opel oluyor ve ben bmw forumlarını da okuyorum vw forumlarını da okuyorum ama ne onlarda trajikomik olarak yanlış konan şanzıman yağları ne ters takılan polen filtre kapakları gibi kronik olarak yıllardır sürekli yanlış yapılan uygulamalar görmedim aynı zamanda servislerde fan müşürünü değiştirirsen kablo yanar gibi ilginç ve komik olarak büyük bir hayal gücü ile tamamen kafadan sallama olarak icat edilmiş lafları diğerlerinde görmedim
Bu yüzden kimse kusura bakmasın VW olsun Audi olsun BMW olsun onların servisleri opelinkilerden kat kat bilinçliler
Sonuçta Opelde yıllardır süren trajikomik servis olaylarında Şimdi de fan müşürü meselesi çıktı bu seferde opel harareti sever diyorlar ama ilkokulu bitirmiş fen kitabını iyi okumuş öğrenci bile bunun böyle olmayacağını bilebilir aşırı hararetli bir motorun yakıtı sıcaklığından dolayı daha iyi yakmayacağını aksine yakıtın silindirlerde yanmayıp patlayacağını ve bununda vuruntuya neden olacağını yakıt sarfiyatının artacağını bilmek ise ortaokulu bitirmiş bir öğrencinin bilgisi dahilindedir ama biz hala opel harareti severmiş ustaların yıllardır bilgi birikimine saygı duymakmıştan bahsediyoruz ve o bahisler esnasında hala bu otomobiller 100 derece üzeri sıcaklarda yandım allah demeye devam ediyor siz de bana göre olmayan otomobil bilginizle hala bu sitem niye diyorsunuz ama diğer taraftanda bu şekilde yanlış bir uygulamanın devamına neden olduğunuzun farkında değilsiniz