Opel harareti sever mi acaba ?

birde unutmadan bende 94 bir gsi ve 93 bir calibra var hiçbiri usta ve servis yüzü görmemiş durumda biri 16 yaşında 170.000 km de diğeri 17 yaşında 189.000 km de isterseniz gelin bir bakın her basışta 240 nasıl görülebiliyormuş sıcaklık hiçbir zaman 90 ı nasıl geçmiyebiliyormuş nasıl 50 km ile giderken bile 1 e atılabiliyormuş nasıl yağmurda buğusuz gezilebiliyormuş ve nasıl hendekten bile geçseniz tık ses gelmeyebiliyormuş nasıl 10.000 km sonra bile 100 gram yağ eksilmeyebiliyormuş nasıl frene basınca adam camdan dışarı çıkabiliyormuş ve nasıl tüm bunlar yıllardır hiç arıza çıkarmadan devam edbiliyormuş bir görün sizinle ondan sonra o ustaları bir daha tartışalım

peki cengiz bey ne yapmaliyiz aracimizi kime götürmeliyiz.şahsim adina konuşayim benim sizin kadar araç bilgim yok.tofaş müşürü takdirdim 10-15 derece sicaklikda dahi her 5-6 km de fan açiyodu.buda rahatsiz ediyodu.sizde biliyosunuz 93 gl vectralarda büyük bi fan var çaliştigi zaman içeriden çok net sesi belli oluyo hatta yerden toz dahi kaldiriyo ayrica benim vectramda tofaş müşürüyle termostat uyum saglamadi tofaş müşürü 95 de açiyodu aracimin üzerindeki termostat 95 de açiyo yani termostat açtiginda otomatikman fanda devreye giriyodu ve termostat 95 altina düşmesine izin vermediği içinde fan hiç durmuyodu mecburen opelin orjinal müşürünü takdilar.evet yakit konusunda haklisiniz yakitim artti ama aracim tofaş müşürüyle bende test ettim kişin isitmiyodu ama orjinal müşürünü takinca araç isitmaya başladi.orjinal müşürle bu günlerde hararetim şehir içinde 8-9 km arasi fan açiyo uzun yolda açmiyo ama daha demin yoldan geldim biraz rampada yüklendinmi 98-99 civari çikiyo.yani demek istediğim bütün bu anlattiklarimin çaresi yokmu orjinalinide taktirdim tofaşinida takdirdim ama ikisindende fay alamadim.böyle kullanmaya mahkummuyuz.en azindan ben kütahyada yaşiyorum ben arabami 10 tane ustaya götürmüşümdür herkesin dediği farkli farkli en son servise götürdüm onlarin söylediğide ayni.bende sizin araçlariniz gibi 90'ni kolay kolay geçmemesini istiyorum frene bastigimda yere çakilmasini istiyorum ve yukarida saydiklarinizi bende istiyorum ama olmuyo bi yerini yapsalar bi yerini bozuyolar.
Inanin aracimi zevkle binemiyorum artik.keşke opel almasaydim binlerce kez pişman oldum:(:( opeli suçluyorum belki ama bende daha öncesinde 92 corolla xl vardi 3 yil kaldi bende ne hararet sorunu,ne yakit sorunu,ne yağ eksiltme sorunu nede fren sorunu yaşadim.corollami sadece bakimlarini yaptirmaya ve aksesuar için götürürdüm.evet opel kadar konforu yokdu belki ama yola korkmadan çikiyordum...
Saygilar
 
peki cengiz bey ne yapmaliyiz aracimizi kime götürmeliyiz.şahsim adina konuşayim benim sizin kadar araç bilgim yok.tofaş müşürü takdirdim 10-15 derece sicaklikda dahi her 5-6 km de fan açiyodu.buda rahatsiz ediyodu.sizde biliyosunuz 93 gl vectralarda büyük bi fan var çaliştigi zaman içeriden çok net sesi belli oluyo hatta yerden toz dahi kaldiriyo ayrica benim vectramda tofaş müşürüyle termostat uyum saglamadi tofaş müşürü 95 de açiyodu aracimin üzerindeki termostat 95 de açiyo yani termostat açtiginda otomatikman fanda devreye giriyodu ve termostat 95 altina düşmesine izin vermediği içinde fan hiç durmuyodu mecburen opelin orjinal müşürünü takdilar.evet yakit konusunda haklisiniz yakitim artti ama aracim tofaş müşürüyle bende test ettim kişin isitmiyodu ama orjinal müşürünü takinca araç isitmaya başladi.orjinal müşürle bu günlerde hararetim şehir içinde 8-9 km arasi fan açiyo uzun yolda açmiyo ama daha demin yoldan geldim biraz rampada yüklendinmi 98-99 civari çikiyo.yani demek istediğim bütün bu anlattiklarimin çaresi yokmu orjinalinide taktirdim tofaşinida takdirdim ama ikisindende fay alamadim.böyle kullanmaya mahkummuyuz.en azindan ben kütahyada yaşiyorum ben arabami 10 tane ustaya götürmüşümdür herkesin dediği farkli farkli en son servise götürdüm onlarin söylediğide ayni.bende sizin araçlariniz gibi 90'ni kolay kolay geçmemesini istiyorum frene bastigimda yere çakilmasini istiyorum ve yukarida saydiklarinizi bende istiyorum ama olmuyo bi yerini yapsalar bi yerini bozuyolar.
Inanin aracimi zevkle binemiyorum artik.keşke opel almasaydim binlerce kez pişman oldum:(:( opeli suçluyorum belki ama bende daha öncesinde 92 corolla xl vardi 3 yil kaldi bende ne hararet sorunu,ne yakit sorunu,ne yağ eksiltme sorunu nede fren sorunu yaşadim.corollami sadece bakimlarini yaptirmaya ve aksesuar için götürürdüm.evet opel kadar konforu yokdu belki ama yola korkmadan çikiyordum...
Saygilar

işte aslan bey, benim de bütün derdim bu. anlatmak istediklerimi anlatmışsınız resmen. bu adamlar, bu arabaları neden bu derecedeki sıcaklıklarda çalışır yapmışlar? hangi mantıkla? şehir içinde çok kısa mesafede ya da rampalarda hemen 100ü görüyorsa bunu mantığı ne?

cengiz bey,kadar bilgimiz yok, ona eyvallah dediğimiz de yok kendisine ama bilen birisi bize opelin mantığını açıklasın? bunu tasarlayanın neden bu yüksek dereceye kadar müsade ettiğini açıklasın? inanın ben de ilk aldıgımdan beri araba hararet yapacak diye binmeye çekiniyorum.
 
bende 1.3 combo var müşürü düşürsem bi faydası olurmu zaten ne kadar zorlarsan zorla 80 90 arası 100 geldigini hiç görmedim yas aylarında bile
 
yok hocam, o derecelerdeyse daha ne istiyosun. hiç kurcalama.
 
Arkadaşlar işe onarım ve bakım olarak bakarsanız aslında benim anlatmak istediğim şey ustaların onarım mantığı ve kullanılan yedek parçalar olarak ikiye ayrılıyor.

Birincisi opel ustaları nedenini bende bilemiyorum ama kalifiye değil çünkü ben hatırı sayılır süre bmw ve alfa romeo da kullandım diğer taraftan Volkswagen minibüsüm de var ve bu markaların hiçbirinde opel kadar bilgisiz ustalara denk gelmedim örneğin bmw de zaten bilgisi zayıf usta görmedim bu yüzden bmw yi servise bırakıp alırdım hiç gözüm arkada kalmaz ve sorun çıkmazdı Opelde ise bu mümkün değil ve bu yüzden zaten ustanın kalfasını alarak onarım esnasında ben kendi istediğimi yaptırıyorum. Alfa bmw kadar iyi olmasada opel kadar sorunlu servise sahip değil VW servisleri belki opele en yakın olanı ama yinede opelden daha iyiler ve sonuçta bu benim opele değil opel ustalarına ve onarımlarına karşı güvensizliğimin ana nedenini oluşturuyor çünkü bir çoğu hem birşey bilmiyor hemde bilgiçlik yapmaya kalkıyorlar. Tabii bu tüm opel servisleri veya ustaları için geçerli değil ve tanıdığım gayet değerli insanlarda var ve zaten onlarla aynı fikirdeyiz.

gelelim yedek parçalara bugüne kadar bazı parçaların orijinal hariç hiçbirisi işe bence doğrudürüst yaramazken bazıları sorun yaratmıyor orijinali ile birebir tutuyor mesela ne olursa olsun termostat olarak orijinalini kullanmak gerekirken arka tekerlek rulmanında skf ile orijinali veya ön poryalarda ina ile orijinali fark etmiyor kısacası iyi bir sonuç almak için yedek parça konusunda bilinçli olmak gerekiyor ve tabiiki bunu da yine iyi bir usta bulmuşsanız o zaten sizin adınıza en uygun halde çözecektir ama tabii öyle bir usta bulmuşsanız.

Gelelim fan müşürü konusuna

fan müşürü opelde benim bugüne kadar gördüğüm aslında fabrika olarak opel corsa c lerin ön direksiyon sorunu ile birlikte yapılan ikinci sorunlu uygulama çünkü şanzıman sorunları ve buğu yapan otomobiller ile bir kısım gıcırtı gibi problemler zaten opelin değil servis veya ustaların hatalarından kaynaklanıyor bu yüzden ben hatasız halde bir opelin corsa c direksiyon sorunu ve fan müşür sorunları haricinde sorunsuz olduğunu biliyorum.

Fan müşüründe ise tiponun 87-92 olan müşürü opelin bazı modellerine birebir uymakta ve termostatın 92 derecede hala kapalı kalması diye birşeyde söz konusu değil çünkü termostatlar zaten yazılı değerlerinde tam olarak açılmış olurlar ama onun altındaki değerlerdede zaten yavaş yavaş açılmaya başlarlar dolayısıyla 90 derecelik bir termostat zaten 85 te en azından yarıyarıya açık durumdadır bu yüzden fan müşürünün 87 olup termostatın 90 olması sorun değildir.

Arkadaşın sorununda ise müşür değişimi sonucunda fanın sürekli dur kalk yaptığından yakınması olmuş ama bu gayet normal bir durum tabiiki fan sürekli dur kalk yapacak bu zaten normal bir durum çünkü 87-92 lik bir termostat radyatördeki ısı 92 ye yükseldiğinde devreye girecek ve 87 ye düştüğünde ise devreden çıkacak bu bir hata değil normal ve diğer tüm otomobillerde olan bir durum opelin zaten fanı büyükte değil diğer otomobillerle aynı büyüklükte dolayısıyla ortalığı tozutmasıda diğerleri kadar mümkün ve bu bir sorun değil

müşür değişimi ile kaloriferin ısıtmaması diye birşey yok çünkü 100 derece su ile 90 derece su arasındaki kalorifer ısıtma farkını hissedemezsiniz bile ayrıca ben müşür değişiminden sonra uludağda bile içeride kaloriferi açınca piştim dolayısıyla öyle bir sorunda yok ve zaten fabrika verilerinde bu değerde fan müşürü var sadece türkiyede yanlış uygulama yapılıp yüksek değerli müşür takılmış durumda ve sadece müşür değiştirildiği anda herşey düzeliyor.

Frenlerde ise benim bildiğim tüm opellerin frenleri iyidir lastikler kabak değilse fren sistemi sorunlu değilse hepsi gayet iyi tutuyor.

diğer sorunlar ise bilinçli onarımdan geçiyor çünkü opel sorunlu olmadığı gibi çok sağlam bir otomobil ve ben inanın uzun yola çıkacağım zaman bir bmw yerine kesinlkle opeli tercih ederim çünkü motoruna güvenim sonsuzdur tek şartı ise kurcalanmamış olması orijinal ve iyi durumda olmasıdır.
 
Arkadaşlar işe onarım ve bakım olarak bakarsanız aslında benim anlatmak istediğim şey ustaların onarım mantığı ve kullanılan yedek parçalar olarak ikiye ayrılıyor.

Birincisi opel ustaları nedenini bende bilemiyorum ama kalifiye değil çünkü ben hatırı sayılır süre bmw ve alfa romeo da kullandım diğer taraftan Volkswagen minibüsüm de var ve bu markaların hiçbirinde opel kadar bilgisiz ustalara denk gelmedim örneğin bmw de zaten bilgisi zayıf usta görmedim bu yüzden bmw yi servise bırakıp alırdım hiç gözüm arkada kalmaz ve sorun çıkmazdı Opelde ise bu mümkün değil ve bu yüzden zaten ustanın kalfasını alarak onarım esnasında ben kendi istediğimi yaptırıyorum. Alfa bmw kadar iyi olmasada opel kadar sorunlu servise sahip değil VW servisleri belki opele en yakın olanı ama yinede opelden daha iyiler ve sonuçta bu benim opele değil opel ustalarına ve onarımlarına karşı güvensizliğimin ana nedenini oluşturuyor çünkü bir çoğu hem birşey bilmiyor hemde bilgiçlik yapmaya kalkıyorlar. Tabii bu tüm opel servisleri veya ustaları için geçerli değil ve tanıdığım gayet değerli insanlarda var ve zaten onlarla aynı fikirdeyiz.

gelelim yedek parçalara bugüne kadar bazı parçaların orijinal hariç hiçbirisi işe bence doğrudürüst yaramazken bazıları sorun yaratmıyor orijinali ile birebir tutuyor mesela ne olursa olsun termostat olarak orijinalini kullanmak gerekirken arka tekerlek rulmanında skf ile orijinali veya ön poryalarda ina ile orijinali fark etmiyor kısacası iyi bir sonuç almak için yedek parça konusunda bilinçli olmak gerekiyor ve tabiiki bunu da yine iyi bir usta bulmuşsanız o zaten sizin adınıza en uygun halde çözecektir ama tabii öyle bir usta bulmuşsanız.

Gelelim fan müşürü konusuna

fan müşürü opelde benim bugüne kadar gördüğüm aslında fabrika olarak opel corsa c lerin ön direksiyon sorunu ile birlikte yapılan ikinci sorunlu uygulama çünkü şanzıman sorunları ve buğu yapan otomobiller ile bir kısım gıcırtı gibi problemler zaten opelin değil servis veya ustaların hatalarından kaynaklanıyor bu yüzden ben hatasız halde bir opelin corsa c direksiyon sorunu ve fan müşür sorunları haricinde sorunsuz olduğunu biliyorum.

Fan müşüründe ise tiponun 87-92 olan müşürü opelin bazı modellerine birebir uymakta ve termostatın 92 derecede hala kapalı kalması diye birşeyde söz konusu değil çünkü termostatlar zaten yazılı değerlerinde tam olarak açılmış olurlar ama onun altındaki değerlerdede zaten yavaş yavaş açılmaya başlarlar dolayısıyla 90 derecelik bir termostat zaten 85 te en azından yarıyarıya açık durumdadır bu yüzden fan müşürünün 87 olup termostatın 90 olması sorun değildir.

Arkadaşın sorununda ise müşür değişimi sonucunda fanın sürekli dur kalk yaptığından yakınması olmuş ama bu gayet normal bir durum tabiiki fan sürekli dur kalk yapacak bu zaten normal bir durum çünkü 87-92 lik bir termostat radyatördeki ısı 92 ye yükseldiğinde devreye girecek ve 87 ye düştüğünde ise devreden çıkacak bu bir hata değil normal ve diğer tüm otomobillerde olan bir durum opelin zaten fanı büyükte değil diğer otomobillerle aynı büyüklükte dolayısıyla ortalığı tozutmasıda diğerleri kadar mümkün ve bu bir sorun değil

müşür değişimi ile kaloriferin ısıtmaması diye birşey yok çünkü 100 derece su ile 90 derece su arasındaki kalorifer ısıtma farkını hissedemezsiniz bile ayrıca ben müşür değişiminden sonra uludağda bile içeride kaloriferi açınca piştim dolayısıyla öyle bir sorunda yok ve zaten fabrika verilerinde bu değerde fan müşürü var sadece türkiyede yanlış uygulama yapılıp yüksek değerli müşür takılmış durumda ve sadece müşür değiştirildiği anda herşey düzeliyor.

Frenlerde ise benim bildiğim tüm opellerin frenleri iyidir lastikler kabak değilse fren sistemi sorunlu değilse hepsi gayet iyi tutuyor.

diğer sorunlar ise bilinçli onarımdan geçiyor çünkü opel sorunlu olmadığı gibi çok sağlam bir otomobil ve ben inanın uzun yola çıkacağım zaman bir bmw yerine kesinlkle opeli tercih ederim çünkü motoruna güvenim sonsuzdur tek şartı ise kurcalanmamış olması orijinal ve iyi durumda olmasıdır.

yakın bi arkadaşımda astra f var.onun fan sesiyle benim fan sesimin arasında dağlar kadar fark var.astra f de içeriden fanın çalışıp çalışmadığını anlayamıyosun ancak motor stop edildiğinde az bi ses geliyo fakat kendi aracımda bırakın dışarıdan duymayı aracın içinden sanki fan hemen önünüzde çalışıyomuş gibi bi ses geliyo.yine astra f le karşılaştırmamda benim aracımın harareti 95 de sabit kaldıgını astrada ise 90 da sabit kaldıgını gördüm.kendi aracımdada 100 de açıyo fan arkadaşımın aracındada 100 de açıyo fan.ısıtma konusunda ise geçenlerde ankaraya gitmiştim gece çıktım yola hava sıcaklıgı sanırım 1-2 derece falandı onuda nerden biliyorum
yolda dinlenme tesislerimde durduğumda aracımı yıkamışlardı ve su aracın üzerinde donmuştu.neyse yolda giderken hararet 90 nın altında 87-88 civarı seyrediyodu.kaloriferi açıyorum serin bi hava geliyodu.kütahyaya döndüğümde termostadın arızalı oldugunu söylediler değiştirdiler ve hararet normal bir kullanımda 95 de kalıyodu ve kaloriferi açtıgımda öncekinden kat kat daha fazla sıcak hava geliyodu.bunun çok ama çok iii farkındayım.ayrıca bu arada aracın üzerinde hala tofaş müşürü takılıydı.aracımı servisten çıkardım henüz 4 km yapmadan fan açtı.ben fan kapanacak diye beklerken o arada tam tamına baktım 7-8 km daha yapmışım ama hala fan kapanmadı.hava sıcaklıgıda yagmurlu bi gün yaklaşık 10 derece civarıydı.tekrar servise gittim nerden baksan yarım saatte orada çalıştı hala fan kapanmadı aracı stop ettiler yarım saat motorun sogumasını bekledik hararet 90 da tekrar çalıştırdılar biraz bekledikten sonra hararet 95 olduktan sonra fan tekrar devreye girdi yine kapanmadı en son orjinal müşürünü taktılar ondan sonra fan 100 derecede çalışıyor 94/95 de kapanıyordu dolayısıyla aracın harareti 95 de sabit kalıyo.
 
birde sayın cengiz bey kafanızı ağrıyorum belki ama bi sorum daha olacaktı onuda anlayamadım.hararet sorunuyla ugraşırken buji ve buji kablolarının eskidiğini söylediler aracın yüksek devirde patlama yaptıgını söylediler ne demek oldugunu bilmiyorum bu tabirlerin...onlarıda değiştirdim ama aracımda bi çekişinde olsun hızında olsun baya bi düşüş oldu ve yakıt arttı.önceki haliyle 150 yi çok rahat yapıyodu ve yakıtı şimdikine göre azdı.fakat onları değiştirdikden sonra aracım gaz pedalı sonda 130'u geçemez oldu rampalarda çekişi çok ama çok düştü yakıtı ise öncekinden fazla yakmaya başladı bunun sebebi sizce ne olabilir.aracın motorunun ise iii oldugunu güvendiğim bi ustam söyledi.servise baktırdım onlarda iii dediler.aracım lpg li.
 
birde sayın cengiz bey kafanızı ağrıyorum belki ama bi sorum daha olacaktı onuda anlayamadım.hararet sorunuyla ugraşırken buji ve buji kablolarının eskidiğini söylediler aracın yüksek devirde patlama yaptıgını söylediler ne demek oldugunu bilmiyorum bu tabirlerin...onlarıda değiştirdim ama aracımda bi çekişinde olsun hızında olsun baya bi düşüş oldu ve yakıt arttı.önceki haliyle 150 yi çok rahat yapıyodu ve yakıtı şimdikine göre azdı.fakat onları değiştirdikden sonra aracım gaz pedalı sonda 130'u geçemez oldu rampalarda çekişi çok ama çok düştü yakıtı ise öncekinden fazla yakmaya başladı bunun sebebi sizce ne olabilir.aracın motorunun ise iii oldugunu güvendiğim bi ustam söyledi.servise baktırdım onlarda iii dediler.aracım lpg li.

işte benim anlatmak istediğim usta olayı bu tür olaylar sonucunda sağlam otomobiller bozuluyor ve en sonunda içinden çıkılmaz hal alıyor.

evet buji kabloları eskiyebilir ama yüksek devirde patlama nedir anlamadım buji kablosu bozuksa rölantide de orta devirde de her devirde sorun yapar yüksek devirde oluşan sorunun kabloyla ne ilgisi var ? acaba buji ve kablo değişimi gibi basit bir işlemin sonucunda sorun oluştuysa acaba söktükleri kablonun yerine ne taktılar çünkü buji kablolarına yan sanayi veya ikinci sınıf kablo takılmaz ya orijinal gm yada çok kaliteli birşey takmak gerekirki sorun olmasın takılan bujinin tırnak aralığından tutun da sıcak soğuk buji olarak ayrılan bujilerden uygun olanını takmak ta gerekir bence siz önce tamirciye gidip eski kabloları taktırın ve birde öyle bakın
 
yakın bi arkadaşımda astra f var.onun fan sesiyle benim fan sesimin arasında dağlar kadar fark var.astra f de içeriden fanın çalışıp çalışmadığını anlayamıyosun ancak motor stop edildiğinde az bi ses geliyo fakat kendi aracımda bırakın dışarıdan duymayı aracın içinden sanki fan hemen önünüzde çalışıyomuş gibi bi ses geliyo.yine astra f le karşılaştırmamda benim aracımın harareti 95 de sabit kaldıgını astrada ise 90 da sabit kaldıgını gördüm.kendi aracımdada 100 de açıyo fan arkadaşımın aracındada 100 de açıyo fan.ısıtma konusunda ise geçenlerde ankaraya gitmiştim gece çıktım yola hava sıcaklıgı sanırım 1-2 derece falandı onuda nerden biliyorum
yolda dinlenme tesislerimde durduğumda aracımı yıkamışlardı ve su aracın üzerinde donmuştu.neyse yolda giderken hararet 90 nın altında 87-88 civarı seyrediyodu.kaloriferi açıyorum serin bi hava geliyodu.kütahyaya döndüğümde termostadın arızalı oldugunu söylediler değiştirdiler ve hararet normal bir kullanımda 95 de kalıyodu ve kaloriferi açtıgımda öncekinden kat kat daha fazla sıcak hava geliyodu.bunun çok ama çok iii farkındayım.ayrıca bu arada aracın üzerinde hala tofaş müşürü takılıydı.aracımı servisten çıkardım henüz 4 km yapmadan fan açtı.ben fan kapanacak diye beklerken o arada tam tamına baktım 7-8 km daha yapmışım ama hala fan kapanmadı.hava sıcaklıgıda yagmurlu bi gün yaklaşık 10 derece civarıydı.tekrar servise gittim nerden baksan yarım saatte orada çalıştı hala fan kapanmadı aracı stop ettiler yarım saat motorun sogumasını bekledik hararet 90 da tekrar çalıştırdılar biraz bekledikten sonra hararet 95 olduktan sonra fan tekrar devreye girdi yine kapanmadı en son orjinal müşürünü taktılar ondan sonra fan 100 derecede çalışıyor 94/95 de kapanıyordu dolayısıyla aracın harareti 95 de sabit kalıyo.

Ses olayı farklı bir olay vectra eğer 2000 cc ise fanı büyüktür ve fazla ses yapar astra 1.6 ise sesi az çıkar ama diğer taraftan fanın kanatlarında kırık varsa rulmanı arızalıysa yine çok ses çıkar fan sesinden rahatsız olmanız bence eğer fanınız normalse gereksiz

diğer taraftan fan durmuyor demmişsiniz fan neden durmasın ? Müşür zaten radyatörün üzerinde ve bu yüzden su 100 derece olunca fan motoru 95 dereceye nasıl indiriyorsa 92 olunca da 87 ye öyle indirir. İndiremiyorsa o işte başka bir sorun var demektir çünkü motor rölantideyken fan isterse radyatördeki suyu 70 dereceye bile indirir çünkü termostat değeriyle fan müşürünün değeri arasında bahsettiğiniz şekilde bir ilişki yok çünkü asıl müşür 100 de açarsa onu 95 e düşürmek demek 92 de açana göre 87 ye düşürmekten daha zordur ve bu yüzden fan aksine üzerine 95 derecelik müşür takılıyken daha uzun süreli çalışır.

Sonuç olarak sorununuz fan müşüründe değil ama fanın sesi fazla diyorsanız o bütün otomobillerde aynıdır belki sizin fanda bir sorun vardır.
 
işte benim anlatmak istediğim usta olayı bu tür olaylar sonucunda sağlam otomobiller bozuluyor ve en sonunda içinden çıkılmaz hal alıyor.

evet buji kabloları eskiyebilir ama yüksek devirde patlama nedir anlamadım buji kablosu bozuksa rölantide de orta devirde de her devirde sorun yapar yüksek devirde oluşan sorunun kabloyla ne ilgisi var ? acaba buji ve kablo değişimi gibi basit bir işlemin sonucunda sorun oluştuysa acaba söktükleri kablonun yerine ne taktılar çünkü buji kablolarına yan sanayi veya ikinci sınıf kablo takılmaz ya orijinal gm yada çok kaliteli birşey takmak gerekirki sorun olmasın takılan bujinin tırnak aralığından tutun da sıcak soğuk buji olarak ayrılan bujilerden uygun olanını takmak ta gerekir bence siz önce tamirciye gidip eski kabloları taktırın ve birde öyle bakın

bujilerin sadece lpg uyumlu oldugunu biliyorum ama aracın üzerinden çıkan parçaların hepsinide aldım yenisini ne olarak taktılar bilmiyorum ama aracımda bi anormallik oldugu kesin.Cengiz Bey teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için
 
Geri
Üst