Tüm konuyu okudum çünkü 1.4 insignia turboda aşırı ısınmadan kaynaklandığını düşündüğüm sorunlar yaşadım.. Siz fan açma derecelerinden bahsetmişsiniz, ben daha fana bile gelemedim, lanet olası termostat, motor suyu 105~107 civarına gelne kadar açılmıyor.. O kadar ısınmış suyu radyatöre göndermiyor ki fan açılsın..! Gösterge 90 derecede sabit ama ben ecuya uygulama ile bağlanıp takip ediyorum, çoğunlukla 107 derecede termostat açılıyor.. Kaç kez kontrol ettim, motor suyu 104 olduğunda aracı sağa çekip açtım kaputu, termostat tarafından radyatöre giden hortum soğuk, biraz daha bekleyince ısınmaya başlıyor.. Ve 100~101 civarına düşüyor tekrar yükseliyor.. Sanırım termostat döngüsü 105~100.. Fan da ilk kez 109 derecede açılıyor, açıldığında suyu 100 dereceye düşürüp susuyor.. Araştırdığım kadarıyla bu değerler sadece benim aracım için geçerli değilmiş, normalmiş fakat ben de sizin gibi bu işte bir hata olduğunu düşünüyorum.. Çünkü daha aracı alalı 1 yıl olmadan, yağ keçesinden yağ kaçağı, devirdaimden su kaçağı, 2.kez devirdaimden ve deve boynundan su kaçağı sorunu yaşadım.. 2.kez su kaçağı olunca yaptırmadım, araştırdım ve bunun gibi kronik diye adlandırılmış bir çok sorun olduğunu öğrendim, hepsi de aşırı ısınmaya bağlı sorunlar.. Yani kararım şu ki opel ne faydası varsa motorun bu derecelere kadar ısınmasına izin vermiş fakat buna dayanacak parça üretememiş.. Şimdi öncelikle daha erken açan termostat arıyorum, benim araca uygun orijinal 95~90 lık termostat yurtdışında (ispanya ve italya) varmış ama nasıl alınır bilmiyorum.. Bunu halledebilirsem termostat 95'te açılacak fakat kırmızıda çok beklenen adana sıcağında muhtemelen radyatöre karışmış tüm su yine yukarı doğru ilerleyecek, bu sefer de 100 derecede açan fan müşürü bulmam icap edecek.. Ama belki de termostat 95'te açarsa fan da 99'da açacak (kademe mevzusu).. Yani benim öncelikle termostat bulmam lazım..
Bu anlattıklarım hakkında düşürsünüz ve parçayı bulma konusunda tavsiyeniz olur mu?