Opel harareti sever mi acaba ?

Astra h Z16xep seviyor galiba. Her zaman 105te sabit. 112te fan açıyor. Işıkta biraz durunca 107 8 artıyor.

o motorlar biraz daha karışık bu konuda.beyin motor yük durumuna göre termostatı ayarlıyor. 115 derecelerden bahsediliyordu normal diye.
108 derecede normal yani o motor için.
 
hangi opel'den bahsediyoruz acaba? Çünkü benim X20XEV gözlemlerim tam tersine soğuk çalıştığı. Sıcaklık 80-85 civarı genelde hep ve bu sıcaklığa ulaşması da 7-8km'yi buluyor.

Sizin bahsettiğiniz söylemlerin de etkisi ile benim motorun bir problemi var zannediyordum.

Senin motor değilde termostad bozuk. Açık kalmış kapatmıyor biran önce değiştir. Opel sıcak sever efsane bir söz hiçbir araç sıcak sevmez sadece 90 derece ideal sıcaklığı sever.
 
Arkadaşlar bildiğim hiçbir araç 90 derece üstü çalışmıyor. Opellerde ariza muşurdan çok fanın üzerindeki devrede oluyor. Fanda iki kademe var 1. Kademede 95 dereceye kadar Calisir. Araç sikisir hararet daha yukselirse fanın daha hızlı olan 2. Kademesi devreye girer ve motoru 90 dereceye düşürür. Yani hararet 95-97 yi geçmez. Geçiyorsa fanın 2. devresi bozuktur. 1. Kademe 95 dereceye kadar çalıştığından hararet 95 i geçince birinci kademe durur görevi 2. Kademe alır. Fanın ikinci kademesi arızalı olunca 95 üstünde fan hiç çalışmaz. Bunun icin millet Opel ısıyı sever der ve 120-130 dereceleri görür. Çaresi fan değişimi. Çünkü bu parça ayrı satılmaz.
 
Arkadaşlar bildiğim hiçbir araç 90 derece üstü çalışmıyor. Opellerde ariza muşurdan çok fanın üzerindeki devrede oluyor. Fanda iki kademe var 1. Kademede 95 dereceye kadar Calisir. Araç sikisir hararet daha yukselirse fanın daha hızlı olan 2. Kademesi devreye girer ve motoru 90 dereceye düşürür. Yani hararet 95-97 yi geçmez. Geçiyorsa fanın 2. devresi bozuktur. 1. Kademe 95 dereceye kadar çalıştığından hararet 95 i geçince birinci kademe durur görevi 2. Kademe alır. Fanın ikinci kademesi arızalı olunca 95 üstünde fan hiç çalışmaz. Bunun icin millet Opel ısıyı sever der ve 120-130 dereceleri görür. Çaresi fan değişimi. Çünkü bu parça ayrı satılmaz.
Bunu bilmiyordum zamanında vectra b2 kullanırken.hararet 110 lara çıkıyordu klimada.çok doğru bir tespit.bu forumda yorumunuz anasayfaya etiketlenmeli bence

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bunu bilmiyordum zamanında vectra b2 kullanırken.hararet 110 lara çıkıyordu klimada.çok doğru bir tespit.bu forumda yorumunuz anasayfaya etiketlenmeli bence

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bende bunu 2001 vectrada ögrendim. Öğrenene kadar da çok uğraştım. İşi bilen bir usta dik rampada klima açık gitsen bile hararetin yükselmez fanın ikinci kademesi bozuktur dedi ve gönderdiği elektrikçiye telefonla bilgi vererek sorunu buldurdu. İyi bir tecrübe oldu. Bu sorun sanırım opelde var birçok Opelci arkadaşa cozum buldum. başka markada başıma gelmedi. Hiç kimse Opel sıcak sever demesin. 100 derece soyun kaynama noktasıdır ve genleşir bu derecede çok fazla basınç yapar. 110 derecede kaynar ve genleşme düşer. Ha Opel bir iki seferde şahin Toros gibi conta yakmaz ama hasar verir.
 
Opel kolay kolay hararet yapmaz arkadaşlar. Eğer hararet göstergesi yükseldiyse mutlaka motor suyu eksilmiştir. Yani hortumların birinde patlak vardır. Benim başıma geldi basit bir hortum delinmiş suyu eksiltiyordu. Servise gidip gösterdim yarım saatte hortumu değiştirdi ve sorun çözüldü. Şoför adamın bir gözü daima motor sıcaklığında olmalı.
 
İki adet müşür var

Birincisi radyatörün sol yukarı tarafındaki
İkincisi sol alttaki

Birinci müşür (sol üstteki) tek kontaklı ve 92 de açarak fanı düşük hızda döndürmeye yarar

İkinci müşür (sol alt taraftaki) çift kontaklıdır ve üzerinde 100-95/120-100 yazar
Buradaki 100/95 ısı 100 olduğunda fanı yüksek hıza al 95 e inince tekrar düşük hıza dön anlamına gelir.
120/100 ise motor yüksek fanda çalışırken bile ısı yükselmeye devam ediyor ve 120 ye ulaşmış ise çalışan klimayı da durdur ve ısı 100 e düştüğünde tekrar devreye al anlamına gelir.

Yani sol alttaki müşürün üzerinde yazan iki farklı derecenin birisi fanı devreye alırken
İkinci kontak klima kompresörünü devreden çıkarmaya yarar.

Hararet yapan bir otomobilde sorun genelde alttaki yüksek fan müşür devresinde olur
1-) Ya müşür bozulmuştur,
2-) yada müşür sağlamdır ama müşüre gelen tesisatta sorun vardır

Bir diğer husus bu müşürün 100-95/120-110 olan orijinalini daha düşük dereceli olanıyla değiştirmektir.
95-90/110-100 değerinde olan müşür iş görecektir
Bu durumda hararet 95 e ulaşır ulaşmaz yüksek fan devreye girecektir ve hararet 90 a düştüğünde yüksek fan duracaktır, otomobil 95 dereceyi geçmeden çalışacaktır.

Unutmayın sadece sol alttaki 3 kontaklı müşür ile oynayacaksınız diğer müşürle işiniz yok

O müşürün üzerinde yazan ikinci değerle yani 120-100 ile işiniz yok (o sadece klimayı devreden çıkarmaya yarar)
Sizin işiniz müşürün üzerinde yazan ilk değer ile, yani 95-90 olacak daha fazla olmayacak.

Orijinali 100-95 tir ve fanin hizli devrini 100 derecede çalıştırır
Siz bu müşürün 95-90 olanını bulun ve onu takın
Müşüre gelen tesisatı da kontrol ettirin, gerekirse kablo uçlarını fişi çekip kısa devre edin fan yüksek hızda çalışma yaparsa tesisat sağlamdır.
Yapmıyorsa tesisat veya fanda arıza var demektir.

Opel harareti falan sevmez
x20xev motorlarda gösterge 95 i
C20xe lerde 92 yi geçiyorsa arıza var demektir.
1.6 astra f ler ise 92 de çalışmalı daha fazla ısı yükseliyorsa arıza var demektir
 
  • Beğen
Tepkiler: Siyahinci01
İki adet müşür var

Birincisi radyatörün sol yukarı tarafındaki
İkincisi sol alttaki

Birinci müşür (sol üstteki) tek kontaklı ve 92 de açarak fanı düşük hızda döndürmeye yarar

İkinci müşür (sol alt taraftaki) çift kontaklıdır ve üzerinde 100-95/120-100 yazar
Buradaki 100/95 ısı 100 olduğunda fanı yüksek hıza al 95 e inince tekrar düşük hıza dön anlamına gelir.
120/100 ise motor yüksek fanda çalışırken bile ısı yükselmeye devam ediyor ve 120 ye ulaşmış ise çalışan klimayı da durdur ve ısı 100 e düştüğünde tekrar devreye al anlamına gelir.

Yani sol alttaki müşürün üzerinde yazan iki farklı derecenin birisi fanı devreye alırken
İkinci kontak klima kompresörünü devreden çıkarmaya yarar.

Hararet yapan bir otomobilde sorun genelde alttaki yüksek fan müşür devresinde olur
1-) Ya müşür bozulmuştur,
2-) yada müşür sağlamdır ama müşüre gelen tesisatta sorun vardır

Bir diğer husus bu müşürün 100-95/120-110 olan orijinalini daha düşük dereceli olanıyla değiştirmektir.
95-90/110-100 değerinde olan müşür iş görecektir
Bu durumda hararet 95 e ulaşır ulaşmaz yüksek fan devreye girecektir ve hararet 90 a düştüğünde yüksek fan duracaktır, otomobil 95 dereceyi geçmeden çalışacaktır.

Unutmayın sadece sol alttaki 3 kontaklı müşür ile oynayacaksınız diğer müşürle işiniz yok

O müşürün üzerinde yazan ikinci değerle yani 120-100 ile işiniz yok (o sadece klimayı devreden çıkarmaya yarar)
Sizin işiniz müşürün üzerinde yazan ilk değer ile, yani 95-90 olacak daha fazla olmayacak.

Orijinali 100-95 tir ve fanin hizli devrini 100 derecede çalıştırır
Siz bu müşürün 95-90 olanını bulun ve onu takın
Müşüre gelen tesisatı da kontrol ettirin, gerekirse kablo uçlarını fişi çekip kısa devre edin fan yüksek hızda çalışma yaparsa tesisat sağlamdır.
Yapmıyorsa tesisat veya fanda arıza var demektir.

Opel harareti falan sevmez
x20xev motorlarda gösterge 95 i
C20xe lerde 92 yi geçiyorsa arıza var demektir.
1.6 astra f ler ise 92 de çalışmalı daha fazla ısı yükseliyorsa arıza var demektir

Tüm konuyu okudum çünkü 1.4 insignia turboda aşırı ısınmadan kaynaklandığını düşündüğüm sorunlar yaşadım.. Siz fan açma derecelerinden bahsetmişsiniz, ben daha fana bile gelemedim, lanet olası termostat, motor suyu 105~107 civarına gelne kadar açılmıyor.. O kadar ısınmış suyu radyatöre göndermiyor ki fan açılsın..! Gösterge 90 derecede sabit ama ben ecuya uygulama ile bağlanıp takip ediyorum, çoğunlukla 107 derecede termostat açılıyor.. Kaç kez kontrol ettim, motor suyu 104 olduğunda aracı sağa çekip açtım kaputu, termostat tarafından radyatöre giden hortum soğuk, biraz daha bekleyince ısınmaya başlıyor.. Ve 100~101 civarına düşüyor tekrar yükseliyor.. Sanırım termostat döngüsü 105~100.. Fan da ilk kez 109 derecede açılıyor, açıldığında suyu 100 dereceye düşürüp susuyor.. Araştırdığım kadarıyla bu değerler sadece benim aracım için geçerli değilmiş, normalmiş fakat ben de sizin gibi bu işte bir hata olduğunu düşünüyorum.. Çünkü daha aracı alalı 1 yıl olmadan, yağ keçesinden yağ kaçağı, devirdaimden su kaçağı, 2.kez devirdaimden ve deve boynundan su kaçağı sorunu yaşadım.. 2.kez su kaçağı olunca yaptırmadım, araştırdım ve bunun gibi kronik diye adlandırılmış bir çok sorun olduğunu öğrendim, hepsi de aşırı ısınmaya bağlı sorunlar.. Yani kararım şu ki opel ne faydası varsa motorun bu derecelere kadar ısınmasına izin vermiş fakat buna dayanacak parça üretememiş.. Şimdi öncelikle daha erken açan termostat arıyorum, benim araca uygun orijinal 95~90 lık termostat yurtdışında (ispanya ve italya) varmış ama nasıl alınır bilmiyorum.. Bunu halledebilirsem termostat 95'te açılacak fakat kırmızıda çok beklenen adana sıcağında muhtemelen radyatöre karışmış tüm su yine yukarı doğru ilerleyecek, bu sefer de 100 derecede açan fan müşürü bulmam icap edecek.. Ama belki de termostat 95'te açarsa fan da 99'da açacak (kademe mevzusu).. Yani benim öncelikle termostat bulmam lazım..
Bu anlattıklarım hakkında düşürsünüz ve parçayı bulma konusunda tavsiyeniz olur mu?
 
Tüm konuyu okudum çünkü 1.4 insignia turboda aşırı ısınmadan kaynaklandığını düşündüğüm sorunlar yaşadım.. Siz fan açma derecelerinden bahsetmişsiniz, ben daha fana bile gelemedim, lanet olası termostat, motor suyu 105~107 civarına gelne kadar açılmıyor.. O kadar ısınmış suyu radyatöre göndermiyor ki fan açılsın..! Gösterge 90 derecede sabit ama ben ecuya uygulama ile bağlanıp takip ediyorum, çoğunlukla 107 derecede termostat açılıyor.. Kaç kez kontrol ettim, motor suyu 104 olduğunda aracı sağa çekip açtım kaputu, termostat tarafından radyatöre giden hortum soğuk, biraz daha bekleyince ısınmaya başlıyor.. Ve 100~101 civarına düşüyor tekrar yükseliyor.. Sanırım termostat döngüsü 105~100.. Fan da ilk kez 109 derecede açılıyor, açıldığında suyu 100 dereceye düşürüp susuyor.. Araştırdığım kadarıyla bu değerler sadece benim aracım için geçerli değilmiş, normalmiş fakat ben de sizin gibi bu işte bir hata olduğunu düşünüyorum.. Çünkü daha aracı alalı 1 yıl olmadan, yağ keçesinden yağ kaçağı, devirdaimden su kaçağı, 2.kez devirdaimden ve deve boynundan su kaçağı sorunu yaşadım.. 2.kez su kaçağı olunca yaptırmadım, araştırdım ve bunun gibi kronik diye adlandırılmış bir çok sorun olduğunu öğrendim, hepsi de aşırı ısınmaya bağlı sorunlar.. Yani kararım şu ki opel ne faydası varsa motorun bu derecelere kadar ısınmasına izin vermiş fakat buna dayanacak parça üretememiş.. Şimdi öncelikle daha erken açan termostat arıyorum, benim araca uygun orijinal 95~90 lık termostat yurtdışında (ispanya ve italya) varmış ama nasıl alınır bilmiyorum.. Bunu halledebilirsem termostat 95'te açılacak fakat kırmızıda çok beklenen adana sıcağında muhtemelen radyatöre karışmış tüm su yine yukarı doğru ilerleyecek, bu sefer de 100 derecede açan fan müşürü bulmam icap edecek.. Ama belki de termostat 95'te açarsa fan da 99'da açacak (kademe mevzusu).. Yani benim öncelikle termostat bulmam lazım..
Bu anlattıklarım hakkında düşürsünüz ve parçayı bulma konusunda tavsiyeniz olur mu?

Doğrumu anladım arkadaşım bilmiyorum ama gösterge 90 da duruyor diyorsun ama ben bilgisayar bağlayıp termostatın 105-107 derecelerde açtığını gözlemliyorum diyorsun.

Şimdi gösterge 90 da duruyorsa bence sorun yoktur senin bilgisayarla ölçtüğün müşür motordan suyun çıktığı yerde olabilir ve bu yüzden yüksek gösterebilir
Termostat bence doğru değerde açıyorki gösterge 90 da duruyor (göstergenin sensörü ayrı ecu ya ısı veren sensör ayrı bir sensör olması lazım)

Bence senin hararet problemin yok gibi

Ama devirdaim’den falan su kaçırıyor dediğin şeyler genellikle usta hatasından kaynaklanır
Bizim ustalar sıvı contayı çok severler her yere sürerler oysa çoğu ve artık günümüzdeki taşıtlarda neredeyse tüm ürünler contasız bağlanacak şekilde tasarlanır.
Araya sıvı conta sürülürse kısa zamanda kaçırma yapar bence senin problemlerin bunlar olmalı
Aynı zamanda değişen parçalar orijinal olmaz üçüncü sınıf olursa o tip bir devirdaim kısa süre içinde milden de kaçırma yapabilir
Son olarak en az 3 litre kirmizi antifriz eklemezsen de bir motorda bir şekilde su ile alakalı sorunlardan kurtulamazsin
 
Doğrumu anladım arkadaşım bilmiyorum ama gösterge 90 da duruyor diyorsun ama ben bilgisayar bağlayıp termostatın 105-107 derecelerde açtığını gözlemliyorum diyorsun.

Şimdi gösterge 90 da duruyorsa bence sorun yoktur senin bilgisayarla ölçtüğün müşür motordan suyun çıktığı yerde olabilir ve bu yüzden yüksek gösterebilir
Termostat bence doğru değerde açıyorki gösterge 90 da duruyor (göstergenin sensörü ayrı ecu ya ısı veren sensör ayrı bir sensör olması lazım)

Bence senin hararet problemin yok gibi

Ama devirdaim’den falan su kaçırıyor dediğin şeyler genellikle usta hatasından kaynaklanır
Bizim ustalar sıvı contayı çok severler her yere sürerler oysa çoğu ve artık günümüzdeki taşıtlarda neredeyse tüm ürünler contasız bağlanacak şekilde tasarlanır.
Araya sıvı conta sürülürse kısa zamanda kaçırma yapar bence senin problemlerin bunlar olmalı
Aynı zamanda değişen parçalar orijinal olmaz üçüncü sınıf olursa o tip bir devirdaim kısa süre içinde milden de kaçırma yapabilir
Son olarak en az 3 litre kirmizi antifriz eklemezsen de bir motorda bir şekilde su ile alakalı sorunlardan kurtulamazsin
Hocam problem yaşanan parçalar yetkili serviste değişmiş hatta ben devirdaimi garantiden yaptırdım, deveboynunı cepten ödedim.. Evet benim arabada opele göre hararet sorunu yok ama bence var.. Kadrandaki gösterge 90'da çakılı ama o gösterge sensörlerin verilerini birebir göstermiyor, bunu birkaç şekilde ispatlarım (1.. ecudaki sıcaklık bilgisi her harekete tepki veriyor, mesela termostat hortumu ısınmaya başladığı anda ecudaki sıcaklık 105~106 larda iken 5 derece kadar düşüyor, 2.. termostat tamamen açık kalacak kadar araçtaki tüm su ısındığında 109 derecede fan açılıyor ve anında ecudaki değer değişiyor, tüm bu anlık değişimleri ecu verirken gösterge hep 90'da duruyor, 3.. bir de termostatımın sensörü bozulmuştu motor yıkattıktan sonra, o ara yaz aylarıydı, aracı çalıştırıp klimayı açıp yürüdükten kısa süre sonra birden fan son kademede çalışıyor ve gösrege aniden 50'ye iniyordu, yani o kadar hızlı düşemez.. gösterge sembolik aslında, sanırım iki komut girilmiş, araç çalıştıktan sonra belli bir sürede 90'ı göster, motor suyu 109'u geçerse de 90'ın üstüne çık.. başka bir işlevi yok..ibreli yapacaklarına soğuk, normal ve sıcak diye 3 kademeli ışıklı bir şey olsa da inandırıcı ve anlaşılır olurmuş) Orijinal termostatım 105 derece civarında açılıyor ben ise yaşadığım sorunları araç bu değerlerde iken 105~109 arasındayken yaşadım.. opel bu aracın bu kadar ısınmasına izin vermiş fakat bu ısılara dayanacak parça takamamış.. 1.4 T insigniaların tamamında aşırı ısınmaya dayalı sorunlar yaşandığından eminim, sürekli 109 derecelere maruz kalınca ne hortumun ömrü olur ne contaların.. 1.6 T insignialarda 92'de açılan termostat var mesela, normal olan o işte.. Bazı atmosferik motorlarda da 105'lik termostat kullanılmış yine o araçların sahipleri de şikayetçi.. Bu konunun başından sonuna yıllardır yazılanlar da benim tespitlerimle aynı doğrultuda.. Ben bu işin farkında olan başkalarıyla da görüştüm, servisle de detaylıca görüştüm.. servisin umrunda değil, abi bunlarda kronik deyip geçiyorlar, nedenine kafa yormak yok.. kronik diye bir şey yoktur, üretimde hata vardır onun bulunması gerekir..Ben aracımı beğenerek aldım ve binmek istiyorum, bu nedenle araştırmaya soruşturmaya devam edeceğim.. Sizlerin fan müşürü ile bulduğunuz çözümü ben de termosttatta aradım çünkü termostat açılmadan fanın erken açılmasının direkt bir faydası olmaz.. şimdilik bir çözüm buldum gibi, bir yedek parça firması benim gibi düşünen opel kullanıcıları için 95 derecede açılan termostat üretmiş, sipariş ettim, parça elimde fakat henüz taktıramadım, dün deveboynu değişirken servise bunu da değiştirin dedim dışarıdan parça takmayız dediler.. önümüzdeki haftaya kaldı, tekrar tekrar antifiriz boşalt doldur uğraştırecekler ancak bu iş sonlandığında bu saçma sapan ısınma kaynaklı, hiçbir uzakdoğu sracında yaşanmayan sorunların son bulacağına inanıyorum.. umarım bu 95'lik yan sanayi ürün uzun ömürlü olur..
 
Geri
Üst