Opel Insignia 1.4t Motor Tıkırtı Sesi ve Servis:ESP Arızası

oqzhn3575

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
7 Şub 2025
Mesajlar
6
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Arkadaşlar merhaba, aracım Opel Insignia 2013 1.4t Benzin/LPG (A14NET motor). Aracın ikinci sahibiyim ve yeni aldım. İstanbul'dan Ankara'ya giderken yolda V kayışı koptu aniden hararet yükseldi. Hemen aracı sağa çekip istop ettik. Çekiciyle bir tane Opel özel serviste V kayışı takıldı. Fakat arabayı bi kaç gün kullandıktan sonra motor rölantide çalışırken takırtı sesine benzer bir ses dikkatimi çekti. Bu ses daha önce var mıydı ya da normal mi bilmiyorum. Bir de benzin ve LPG fark etmeksizin rölantide 900 ile 1000 arasında hafif bi dalgalanma oluyor. Şu anda bulunduğum yer gece -20 derecelere ulaşıyor ve rakım çok yüksek. O yüzden mi oldu anlamadım. Bununla birlikte Servis: ESP arıza uyarısı veriyor. Uyarı bazen kendi kendine kayboluyor. Kaybolmadığında da kontağı kapatıp açınca kayboluyor. Bulunduğum yerde servis olmadığı için bir süre beklemek zorundayım. O yüzden aracın sesini videoya çekip sizlere sormak istedim. Yorumlarsanız sevinirim iyi çalışmalar.

 
Aracın yağ eksiltme durumu nedir? Çalışırken yağ çubuğunu çektiğinizde üfleme buhar duman vs var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: oqzhn3575
Aracın yağ eksiltme durumu nedir? Çalışırken yağ çubuğunu çektiğinizde üfleme buhar duman vs var mı?
Motor ısınana kadar sürdüm. V kayışından sonra 1000 km'ye yakın yol yaptık yağda bir eksilme olmamıştı. Yağ çubuğunu çekince herhangi bir duman, buhar vs yok sadece deliğe elimi tutunca hafif üfleme var dışarıya doğru. 20 km yol yaptım. ESP arızası vermedi. Geri dönüp aracı park ederken ESP arızası verdi tekrardan. İstop edip çalıştırınca gitti. Bu arada bu sesi duyduğumdan beri aracı hiç LPG'de kullanmadım.

Aynı zamanda sesin ve rölantinin daha iyi anlaşıldığı video çektim:


ve

 
Hocam önce aracın buji ve bobin kontrolünü yaptırın, eğer problem görülmezse hazır açmışken kompresyon testi ile conta yanık testi yaptırın.

Eğer problem ateşlemede buji bobinlerde ise az maliyetli ve hızlı bir şekilde sorun çözülür.

Eğer kompresyon testinde sorun çıkarsa yada conta yanık testinde problem olursa araç hararete maruz kalınca piston ve conta taraflarında hasar olmuş demektir bu durumda motor açılır daha maliyetli ve ortalama 5 gün civarı süren rektefe olarak tanımladığımız işlem yapılır.

Aracı bu şekilde kullanmaya devam etmeyin, bahsettiğimiz noktalarda problem varsa sürüşe devam etmeniz zarar/maliyet doğrusunu yükseltir. Umarım en basit şekilde kurtulursunuz. Geçmiş olsun.
 
İnternetten araştırdığıma göre benzin buharlaştırma valfinden kaynaklanabilirmiş umarım öyledir. Teşekkür ederim yorumunuz için
 
Merhaba flood yaptığım için kusura bakmayın. Lastikçide arıza kodlarına bakabiliyorlardı. Baktırdım ve P0171 ve P1101 arızaları kodlarını gösterdi. Büyük ihtimalle sorun buharlaştırma valfinde.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2025-02-08 saat 15.25.45_05c578bd.webp
    WhatsApp Görsel 2025-02-08 saat 15.25.45_05c578bd.webp
    68.8 KB · Görüntüleme: 7
Bu sesi yapan benzin buharlaştırma valfi, ayrıca aracın rölantisi vakum kaçağı varmış gibi çalışıyor, obd cihazı varsa emme manifoldu basıncına bakın sıcak motor rölantide 5-6 psi civarı basınç vermeli, eğer daha yüksekse ve buharlaştırma valfi değiştirdikten sonra sorun devam ederse pcv valflerine de baktırmanız gerekebilir. Youtube'da astra 1.4t vakum kaçağı diye aratabilirsiniz.
 
Teşekkür ederim sağ olun. Sorunu çözünce süreç hakkında başka bu sorunu yaşayan arkadaşlar için bilgi vereceğim.
 
Motor ısınana kadar sürdüm. V kayışından sonra 1000 km'ye yakın yol yaptık yağda bir eksilme olmamıştı. Yağ çubuğunu çekince herhangi bir duman, buhar vs yok sadece deliğe elimi tutunca hafif üfleme var dışarıya doğru. 20 km yol yaptım. ESP arızası vermedi. Geri dönüp aracı park ederken ESP arızası verdi tekrardan. İstop edip çalıştırınca gitti. Bu arada bu sesi duyduğumdan beri aracı hiç LPG'de kullanmadım.

Aynı zamanda sesin ve rölantinin daha iyi anlaşıldığı video çektim:


ve


Araç harici bir yerden ekstra Hava alıyor muhtemelen.

Hava emiş hattı, Manifold, Karter Havalandırma Borusu, Kanister hattı, Fren vakum hattı, Külbütör kapağı, Turbo ve İntercooler kontrol edilmeli.

Hatta duman testi yapılmalı.

V kayışı koptuğuna göre araç Bakımsız olabilir.

Bence Triger Devirdaim Termostat elden geçmeli. Ağır bakımı geciktirmeyin.

Turbo Su ve Yağ giriş hortumları Yağ Soğutucu Antifriz Genleşme kabı Hortumlar değişirse iyi olur.

95 C Metal Termostat ve Metal Arka su Dağıtıcı kullanmanızı tavsiye ederim. Ayrıca Hararet Yazılımı mutlaka yapılmalıdır.

Karter Havalandırma Borusu çatlar Kroniktir. Orjinali yerine 16 mm Hidrolik Hortumu kullanılması en Sağlıklı çözümdür.
 
Önerileriniz için teşekkürler
 
Geri
Üst