Opel (söz verdiğim cevap)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Vladimir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Madem herşeye katılıyosun neye muhalefet oluyosun sen?Ben bana göre eksiklerini saydım bunlarda olsa iyi olur kanaatindeyim.benim fikirlerime muhalif olmak sanamı kaldı?bütün mesajları okudum ve hepsinden haberim var.motor konusundan bahsediyoruz donanımı ayrıca tartışırız demek ne demekki?bir araç sadee motordanmı ibaret sana göre donanım ve motor bir bütündür biz parayı verirken zaten donanıma veriyoruz motor zaten standart seçenek.1.6 alıyosan bütün 1.6 lar zaten aynı araçların aralarındaki fark donanımdan kaynaklanıyor.donanımı zayıf araba konforu zayıf araba demektir.konforu zayıf arabada vasat bi araba demektir.hiçbirşeyi ayrıca tartışmaya gerek yokki.ayrıca 1.6 115 beygir herzaman 115 beygirdir.evet farklılıklar vardır ama tork ve güç olarak üretilen aynıdır.bundan 15 sene önce 1.6 16v 100 beygir çok ileri bir teknolojiydi,ön camlar otomatik,çift airbag,abs fren,yol bilgisayarı denen saçma bişey,tampon gövde rengi,kodlu ve rdsli teyp,klima,.....uzar gider.90 lı yıllarda evet bunlar çok iyiydi.e şimdi değişen ne var.herkes yetişti opele.şu saydıklarımız her arabada var artık.ama sorun şurdaki 2008 model opellerdede halen aynı seçenekler var.hepimiz zaman zaman birçok arabaya mok atıyoruz.işte pejo yu sevmiyoruz,fiat modellerini beğenmiyoruz,renoya uyuz oluyoruz.iyi güzel opelin bunlardan artıları var ama beğenmediğimiz araçlarda o euro ancup terstlerinden geçmiyolarmı?,enaz opel kadar donanıma sahip değillermi?,ve opelimizden daha ucuza satılmıyolarmı?sizce opelin yğksek fiyatı buna değiyormu yani bukadar yüksek olması.bana bazen anlamsız geliyor.bu işte paran varsa bastırır alırsın.35000 ytl arabaya verecek olsam opelin yanından bile geçmem.senin bahsettiğin sarf malzemesi dayanıklılık konularında detaya girmeden sadece bir örnek vericem.toyotanın bütün modellerinde 100 bin km de triger değişiyor.üstelik fiyatı opelden ucuz.bazı japonlar artık trigerde kayış bile kullanmıyorlar.yani parça ömrü farkına bakarmısın.bizler 120 bin km 2. triger masrafını yaparken onlar hala daha ilk triger değişimini yapıyorlar.ne kadar az değişim o kadar az kurcalama ve sorun demek bana göre.burada sadece opel kullanmamış olanlar ne demek istediğimi anlayacaklardır.sevgilerimle.

yazacak bir şey yok arkadaşım, senin için 1.6 standart her arabada aynı motorsa donanım da konfor demekse... benim başka yazacak bir cümlem yok..

muhalif olmuyorum da herşeye.. sadece donanımda eksikleri var her araçta olduğu gibi dedim.. herşeye muhalif olmak bir yana da sana hiç muhalif olmuyorum arkadaşım bu üstte bahsettiğin/yazdığın cümlelerden sonra..

opel çoook kötü bir araba, motorları 100 yıllık, donanım yok, ee donanım da konfor zaten.. konfor da yok o zaman.. abi ne diye aldın o zaman sen Opel'i... parana yazık...(!)
bizim de paramıza yazık.. neden aldık abi biz de bu Opelleri...
 
1.6 motora en iyisi demedik sadece oldukça teknolojik bi motor dedik yani opelin tüm motorları için geçerli yıllarca sorunsuz hizmet edebilecek oldukça kaliteli motorlardır. 1998 model opel astraların motorları 105 hpdir. 2009 da çıkan araç 115hp beyenmeyen gider 1.6turbosunu alır

Öncelikle demedik şeklinde çoğul konuşman bir kaç kişi ile birlikte aynı şeyi savunuyo olman anlamına gelirki başkalarının fikri yerine kendi fikrini söylerken dedim şeklinde konuşacaksın.
ben 1.6 motora ne en kötüsü dedim nede kötü dedim.dikkatli okumamışsın yazdıklarımı.sen anlamak istediğin gibi anlamışsın çünkü körü körüne savunma durumundasın.
Çevreci motor değildir ortalığı berbat eder:D gibi bir cümle kurduğumuda hatırlamıyorum.
Ayrıca ben 98-99-2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008 1.6 16v opel astralarda 115 beygir olanını biliyorum biraz sende araştır istersen.belkide bu forumda bu yıllardan herhangi birinde çıkan araca sahip olup 115 beygir olan birisi vardır bize anlatır.(84-85kW)
Zaten ben yeni nesil araçların dikkatini çekerim orda yazıyo yeni nesil opellerin 115 beygir olmasına anlam veremediğimi söyledim.elbetteki tercihlerinde herkes serbest turbada alınırr dizelde.

ha sana şöyle bir örnek vereyim istersen opel corsa dizel modellerinde fiat motordan aldığı 1.3 dizelleri kullanıyor corsayı bildiğim için konuşuyorum belki astra ve vectradada fiat motorları vardır.demekki dizel konusunda yetersiz kalmışlarki fiattan almışlar motoru.ben eski nesil dizel vectraları hatırlıyorumda leyland dizel gibi çalışırlardı ve çok başarısız motorlardı.
 
ayrıca audinin 8vafli 101hp motoru gerş kalmış sayılmıyor ama 115hp astra yani opel ya sonuçta dandik bi marka yeni yetme bi marka nerde yetişsin değilmi
motorun özelliklerini okuduğunuzdan bile şüpeliyim bu kadar teknolojik bir motora nasıl geri kalmış diyebiliyorsunuz bilmiyorum.
Almanyada 1.6 insignia 22000eurodan satışa sunuldu.[/quote]

Audi 1.6 8v arabasında 102 beygir ürettiği için geri kalmış sayılmaz çünkü astra 16v.ok?.
Almanyada 22000 eurodan satışa sunulan araç Türkiyede enaz 44000 euroya satılır.Ama donenımları sökerler falan 35 euroya indirirler.:D
 
yazacak bir şey yok arkadaşım, senin için 1.6 standart her arabada aynı motorsa donanım da konfor demekse... benim başka yazacak bir cümlem yok..

muhalif olmuyorum da herşeye.. sadece donanımda eksikleri var her araçta olduğu gibi dedim.. herşeye muhalif olmak bir yana da sana hiç muhalif olmuyorum arkadaşım bu üstte bahsettiğin/yazdığın cümlelerden sonra..

opel çoook kötü bir araba, motorları 100 yıllık, donanım yok, ee donanım da konfor zaten.. konfor da yok o zaman.. abi ne diye aldın o zaman sen Opel'i... parana yazık...(!)
bizim de paramıza yazık.. neden aldık abi biz de bu Opelleri...

ben nediyoruuummm sen ne anlıyosun arkadaşım.her arabada standart 1.6 demiyorum iyi anla.opelin her farklı modelinde kullandığı 1.6 aynıdır.daha iyi anlaman için örnekleyim:Astra enjoy 1.6 16v.,astra elegance 1.6 16v,astra edition 1.6 16v.,...
opel tigra 1.6 q6v,opel vectra 1.6 16v buraya kadar açık yazdım sanırım anladın bu kısmını.
hepsindeki motor aynı olduğundan aralarındaki fark ne oluyomuş?donanım farkı oluyomuş demekki öyle değilmi?
tekrar yazıyorum;bu fiyatlara 2009 model opeller bu parayı edecek teknik ve donanım seçeneklerine sahip değillerdir fikrindeyim ben.ben buna inanıyorum.sen başka türlü düşün bu benim sorunum değil.motorları 100 yıllık falan yazmadım.işine gelen kısmını alıp geri kalan kısmını kafadan atma.ne dediğimi bal gibi anladın fazla uzatma mevzuyu istersen.
 
yorumları okudum. genelde objektif yorumlar değil. herkes kendi fikrini destekleyecek örnekler vermiş. audinin 1.6 motoru, vw in 1.6 102 bg lik motoru vs. yada opelin IDS sistemi gibi. genel olarak incelediğinizde her aracın eksi özellikleri vardır. bu negatif özelliklerin etkisi de insandan insana değişir. benim fikrim opelin motorlarının çok iyi olmadığı. iyi motorlar ama çok iyi değil. kağıt üzerindeki bir fikir de değil bu. piyasada satılan araçlara bakınca anlaşılıyor. acayip performans veren motorlar olmasa bile en azından motor çeşidi sunulmalı müşteriye. konfor kesinlikle eksik. bardak koymaya yeri olmayan modeller var. şimdi bardak koymaya yeri yok diye astra alınmazmı? bana göre alınır, x'e göre alınmaz. göreceli şeyler bunlar. vw polo için abs'ye para istiyorlar yahu! rezillik. her markada var bu tarz eksi yönler. dediğim gibi kişiye göre değişir. benim araç alırken bakacağım ilk şey güvenlik testinden kaç yıldız aldığı, ikincisi motor, üçüncüsü ise donanım ve konfordur. başka birinin sıralaması değişebilir. "kaç para yakıyor bu" der geçer. o yüzden üzerinde çok tartışılabilecek bir konu değil bence.
 
ya abilerim/kardeşlerim şu bg olayına cidden gereksiz yere takılıyorsunuz...
bakın bir örnek... Toyota Corolla... ( hani şu 120.000 km de triger değiştiren araba.. )

1995 model corolla 1.6
114 bg / 6000 d/dk ( 120 bg / 6000 d/dk - japon üretimleri.. )

2008 model corolla verso 1.6 doch vvt-i
110 bg / 6000 d/dk...


toyota 13 senede yerinde bile saymamış.. aksine gerilemişş..
-----------------------

Arkadaşlar sizin söylediğinize göre bu sonuç çıkıyor?
yani nası dersiniz ikisi de 115 bg e ozaman 10 yıllık aynı motor o falan diye, ve de nası diyebiliyorsunuz "motor std zaten 1.6, bütün arabalarda aynı" diye...

yapmayın yaw..
tartışıyoruz sanıyorum ama, yanılıyor muyum? hiç değilse biraz daha dayanağı olan şeylerle karşı fikir savunalım lütfen...

saygılarımla.. ( kimse üzerine alınmasın )

sadece daha seviyeli tartışma olması için yazıorum, bilmek zorunda değilsiniz.. ama bilmediğinizi de söylemekten çekinmemelisiniz..
 
vw motorları nerelerde hangi modellerde ve hangi markalarda kullanılıyor arkadaşım?
ya da renault?
elbette tüm opel modellerinde 1.6 motorlar aynı olacak, bundan doğal bir üretim stratejisi ve teknolojisi olamaz zaten,
bunu daha önce de belirtmiştim, her model için farklı bir 1.6 farklı bir 1.4 farklı bir bilmem kaç CC motor tasarlanmaya ve üretilmeye kalksa bu o firma için birebir Harakiri olur.. diye.
 
Kimse benim sorumu cevaplamadı..

35000 YTL'ye Astra Enjoy yerine alınabilecek, aynı donanımda ve motor özelliklerine haiz hangi arabalar olduğunu bir sayar mısınız?

BONUS TRACK:

Insignia neden Almanya'dan 2 katı pahalı satılacak anlayan varsa onu da anlatsın bana.. Ha, diyeceksiniz ki araçların Almanya'dan Türkiye'ye nakliyesi var, e hadi İngiltere fiyatlarına bakalım.. 1.8 motorlu olarak İngiltere'de 36000 YTL'den başlayan fiyatlarla satılıyor. Astra 1.6 115 BG Club (enjoy donanım seviyesi aşağı yukarı) 31000 YTL..

Insignia, TR'de benim tahminim 42.900 falan gibi lansman fiyatlarıyla satışa çıkacaktır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst