Ynt: Opel Türkiye iyi sallamış, biz de yemişiz
Oradaki verilerin hepside aynıdır. Sizi yanıltmasın. Dikkat ederseniz biri HP diğeri PS. Amerikada ise SAE kullanılır. Birde SAE NET ve ECE normu var. KW ise zaten standart. 103 KW her farklı norm da farklı rakam çıkaracağı için hepsi de aslında birbirinin aynıdır. Yani 1 euro nun 2.35 TL ve 1.35 $ etmesi gibi. Tek değişken nokta SAE ile SAE NET arasında oluyor. SAE motorun çıplak yani tezgah üstündeki gücünü ifade eder. SAE NET ise araç üstündeki yani aktarma organlarına bağlanmış halini. SAE 1.123 olan sabit katsayıya bölünerek HP olarak değeri bulunur. Tabi bütün bunlar kağıt üzerindeki teorik bilgiler. İşin bir de pratikteki yani gerçek şartlardaki boyutu var. Her motor her aktarma organında aynı değeri veremeyeceği için birinde 110 olan diğerinde 115 başka birinde 105 çıkabilir. Firmalar genellemeye tabi olan motor güçlerini farklı ölçüm normlarında lanse ediyor. Bu da hepimizin bildiği değerleri ortaya çıkarıyor.
Oradaki verilerin hepside aynıdır. Sizi yanıltmasın. Dikkat ederseniz biri HP diğeri PS. Amerikada ise SAE kullanılır. Birde SAE NET ve ECE normu var. KW ise zaten standart. 103 KW her farklı norm da farklı rakam çıkaracağı için hepsi de aslında birbirinin aynıdır. Yani 1 euro nun 2.35 TL ve 1.35 $ etmesi gibi. Tek değişken nokta SAE ile SAE NET arasında oluyor. SAE motorun çıplak yani tezgah üstündeki gücünü ifade eder. SAE NET ise araç üstündeki yani aktarma organlarına bağlanmış halini. SAE 1.123 olan sabit katsayıya bölünerek HP olarak değeri bulunur. Tabi bütün bunlar kağıt üzerindeki teorik bilgiler. İşin bir de pratikteki yani gerçek şartlardaki boyutu var. Her motor her aktarma organında aynı değeri veremeyeceği için birinde 110 olan diğerinde 115 başka birinde 105 çıkabilir. Firmalar genellemeye tabi olan motor güçlerini farklı ölçüm normlarında lanse ediyor. Bu da hepimizin bildiği değerleri ortaya çıkarıyor.