opel vectra antipatinaj

-Hzılı girilen su birikintilerinde aquaplaning(suda kızaklama) e uğrayan tekerleğin kontrolsüz dönmesini engelleyerek direksiyon hakimiyetini maksimize eder.

bunu biryerden mi aldınız yoksa sizin fikriniz mi? ben mantığını çözemedim..

track control vectra da çok işe yarar bir özellik değil bence, karda buzda gerekli gereksiz gaz kesiyo araç.. ufak patinajlarla çıkılabilecek yokuşlarda tc aracın çıkmasını engelliyo..
 
bunu biryerden mi aldınız yoksa sizin fikriniz mi? ben mantığını çözemedim..

track control vectra da çok işe yarar bir özellik değil bence, karda buzda gerekli gereksiz gaz kesiyo araç.. ufak patinajlarla çıkılabilecek yokuşlarda tc aracın çıkmasını engelliyo..

İsterseniz deneyin.80-90 km ile giderken sabit gazda bir su birikintisine girin.Araç hemen devirlenmeye başlayacaktır.Akabinde düzlemi bozulacaktır tutunma farkından dolayı.İşte burada tc o boşa önmeye çalışan tekerleğe siz farkedemeden müdahale ediyor.Tecrübeyle sabittir.Asr sistemi olan birçok araçta aynı olayı yaşadım.Sallamasyon değil yani.Karda ve buzdaki dediğiniz olaya hem katılıyorum hemde katılmıyorum.Tc olmadan buzda araç kaldırmak işkence :) Heleki eğim var ise ancak dediğiniz gibi özellikle sulu karda işe yaramadığı oluyor.Uygun lastikler ile tc bzulu yokuşlarda oldukça etkili.
 
ilk opelim olan 96 model GLS aracımda vardı TC düğmesi
 
Aksine son derece gerekli bir sistem.

-Patinaja düşen tekere giden gücü diğer tekerlekten bağımsız olarak azaltıp yola tutunmayı sağlar.
-Özellikle kaygan zeminlerde çekişin bulunduğu tekerleklerin boşa dönmesini engelleyerek savrulmayı önlemeye yardımcı olur(hem önden kayma hem arkadan)
-Olası bir askıda kalma durumunda differansiyel kilidi görevi görerek yere basan tekerleğe gücün iletilmesi ve aracın saplandığı yerden çıkmasına yardımcı olur.
-İl kalkışlarda patinaja düşmeyi engelleyerek lastiğin ömrünü arttırır.
-Hzılı girilen su birikintilerinde aquaplaning(suda kızaklama) e uğrayan tekerleğin kontrolsüz dönmesini engelleyerek direksiyon hakimiyetini maksimize eder.
-Buzlu ve karlı zeminlerde tutunmaya yardımcı olur ve yakıt tasarrufu sağlar.

aklıma gelenler bunlar.Şimdi bu sistem gereksizmi?

Abi diğer tekerden bağımsız çalışmıyor, sadece gaz kesiyor. Genel olarak güç azalıyor ve dolayısıyla patinaj önleniyor. Bahsettiğiniz sistem için ya çok daha komplike bir diferansiyel, ya da sağ ve solu bağımsız frenleyebilen bir ABS sistemi gerekirdi (o da yeni Ford Focuslarda var sadece).
 
gereksiz olduğu için belki? :)

devre dışı olduğunda ışık yanmasa sürekli devre dışı bırakırdım...


yani düğmeye bastığımızda gösterge panelinde T.C. ışığı yandığında kapalımı oluyor ? yoksa antipatinaj sistemini açmışmı oluyoruz..eğer ışık yandığında kapanıyosa ben yanlış yapıyorum :) virajlı yollarda veya yağmur yağdığında özellikle bu düğmeye basıyorum :) antipatınaj çalıssın diye :)
 
Abi diğer tekerden bağımsız çalışmıyor, sadece gaz kesiyor. Genel olarak güç azalıyor ve dolayısıyla patinaj önleniyor. Bahsettiğiniz sistem için ya çok daha komplike bir diferansiyel, ya da sağ ve solu bağımsız frenleyebilen bir ABS sistemi gerekirdi (o da yeni Ford Focuslarda var sadece).

2000 model sonrası tc plus sistemli araçlarda bağımsız kontrol yapabiliyor diye biliyorum.Abs sistemi zaten abd(elektronik fren dağılımı) ile her tekerlekte bağımsız frenleme yapabiliyor.Zaten tc beyni ile abs beyni aynı, yani aynı sistemin iki öğesi...

yani düğmeye bastığımızda gösterge panelinde T.C. ışığı yandığında kapalımı oluyor ? yoksa antipatinaj sistemini açmışmı oluyoruz..eğer ışık yandığında kapanıyosa ben yanlış yapıyorum :) virajlı yollarda veya yağmur yağdığında özellikle bu düğmeye basıyorum :) antipatınaj çalıssın diye :)

Işık yanıyorsa devre dışıdır.
 
aklıma geldikçe kapatırdım tc yi gazı kesiyor araba çekişten düşüyor 2.0 olugunu unutuyor..
 
Geri
Üst