Yaklaşık 10 gün önce aracı aldığımda sürüş sırasında tekleyerek ve rolantide düzenlizlikle çalışmasını gördüm,ilk aklıma gelen kalitesiz lpg şüphesi oldu ve tahmin ettiğim gibi babam hiç almak istemediğim istasyondan ucuz lpg almış,buna binayen lpg bitene kadar bu şekilde ilerledi,sonralarında 1 depo boşalıp dolunca tekrar normale döndü dedik lakin geçenlerde markete giderken yine aynı sorun oldu,bu sefer lpg doldurmadığını biliyorum,bende biraz da noluyo buna bu sıcaklarda yaa diye kızarak gaza yüklendim ve tekleyerek arıza ışığını yaktırdım(motor arıza ışığı).Çekiş o anda düştü zaten.
Sonrasında ise hiç sürmeden direk garaja bıraktım,biraz motoru dinledim ve egzos kokusuna baktım öyle düzensiz bir rölanti veya çiğ yakıt kokusu yoktu,aksi gibi de yarın için havaalanına gitmem gerek.Ben çalışmak zorunda olduğumdan babam servise götürdü,lakin servise gittiğinde bizim tahminimiz olan buji veya bobin bozuldu galiba diyerek servise sorununu bildirmesi itibariyle servis cihaza bile bağlamadan direk bobini ve bujileri değiştirmiş.Maliyeti ise işçilik dahil 400 TL marka nedir ne değildir babam bilmez böyle şeyleri ne taktılar hiç bildiğimiz yok.Bobinin kendisine 300 TL demişler ama bu fiyata gm markanın var genelde,umarım delphi takıp %100 kar mantığı ile davranmamışlardır.Çünkü 5 senedir gittiğimiz servis.
Ertesi gün saati geldi ve havalimanına gitmek için arabayı çalıştırdığımda uyarı ışığının yandığını gördüm ve başımdan aşağı kaynar sular döküldü,hem o kadar para veriyoruz hemde araç yine uyarı veriyor.Zamanımda kısıtlı olduğu için hızlıca yolumun üzerinde olan servise gittim lakin işyerini kapatmış.Başka bir opel servisine gidip cihaza bağlattığımda ise sorunun 3. pistonun subaplarından kaynaklandığını,bunların lpg nin verdiği kuru yakıttan ötürü yanma gücüne binayen sibopları erittiğini bozduğunu söyledi,
Malum lpg nin bu şekilde sorunları mevcut.
Bu lafı duyunca diğer servise verdiğim 400 liraya mı yanayım,yoksa kafasına göre teşhis koyup müşteriyi sazan yerine koyduğuna mı yanayım bilemedim,o an o servisi kafamdan sildim.Bu sipopların ise zamanla diğerlerinde de olacağını ve sonucunda çekişin düşüeceği daha fazla yakıt yakacağı ve rölantide bozukluk olacağını söyledi,çözümü ise motor kapağının açılması ve siboplarının ve yataklarının hepsinin değişmesi,maliyeti ise duruma göre 1000 ile 1500 arası masrafın olması.
Servis elemanı isterseniz arızayı buradan silebilirim demesi ise silmesini istediğim,keşke sildirmeseydim.Ertesi gün babam diğer servise götürdüğünde durumu anlatmasına rağmen arıza kaydı çıkmadığı için ne biz iddiada bulunabildik ne de onlar kendilerince bir açıklamada bulunabildiler.
Şu an araçta bir problem olmaması tek tesellimiz.çünkü bu aksiliğin bu ayki yaşadığımız telefon dolandırıcılığı (400 tl) ve diğer bina masrafları ile birleşince baya üzdü.
Biraz uzun oldu ama LPG nin böyle problemleri çıkarması araçtan soğuttu bizi.Bu soğukluk araçtan değil LPG denen yakıta muhtaç olduğumuzdan ötürü