Opel Zafira Kulübü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rifaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aslında sadece üretim videosu değil de ncap videoları, ilk lanse edildiğindeki Fransa da bir otomobil fuarının videosunun altında da çok yorumlar okudum. Okuduğum yorumlar çoğunlukla güncel son yıllarda yazılan kullanıcı yorumlarıydı. Allah kimseye yaşatmasın, Zafira ile kaza yapan bir kullanıcının yorumlarını gördüm, kazadan sonra tekrar Zafira aldığından, ailesi için en önemli kriterin güvenlik olduğundan bahsediyordu bir kullanıcı.

Bizim için MPV demek öncelikle genişlik, rahatlık demek olabilir, ancak gelişmiş ülkeler için MPV aslında bir aile aracı demek. Aile demek, güvenlik demek... Bir MPV den beklentileri maksimum güvenlik ve üreticiler de yıllarca bu araçlarda güvenliği en üst düzey materyaller kullanarak sağlamışlar üretimlerinde. Bu bence çok daha önemli. Trafikte bile bir ağırlığı var aracın. Yine alman test videolarının birinde ünlü otomobil editörünün aracın performansını eleştirdiğini gören bir başka alman vatandaşının yorumunu hiç unutmam.. "Sayın editör, bu araç bir aile aracı, öyle aracın içine gençlerin doluşup, alkol alıp, yasaklı madde kullanıp, drift yapacağınız araç değil.."
Anladım hocam, özellikle youtube yorumlarında da güzel bilgiler olabiliyor :D. Opel güvenliği ön planda tutan bir marka, Zafira'da da bu durum böyle. Pek çok konuda segmentinde öncü olduğunu söylemek yanlış olmaz.(2001'de ESP'nin opsiyonel sunulması, 2005'ten itibaren Zafira B'de standart olarak sunulan valf destekli ani fren destek sistemi vb. örnek olarak verilebilir.). 2017'de Opel PSA'ya satıldıktan sonra yeniden yapılanma sürecine girmiş olsa da bu durum hala sürdürülmeye çalışılıyor. Aynı segmentteki Opel-Peugeot-Citroen modellerini incelediğimizde güvenlik özelliklerinin Opel'de tümüyle standart ya da alt paketlerde daha ulaşılabilir olduğunu görürüz( ör: aktif acil fren destek sistemi, şerit takip sistemi vb.)

Kendi adıma MPV'yi genişlik ve rahatlık olarak dar bir kalıba sığdıramıyorum. Sadece bu iki özelliği karşılayan araç nedir diye Türkiye'deki insanlara sorsak çoğu Doblo ya da Connect diyecektir :D. MPV'de bunlara ek olarak dediğiniz gibi güvenlik ve ayrıca da estetik(tasarımsal olarak), fonksiyonellik ve malzeme kalitesi de geliyor bence.
MPV'nin yola oturması da bir başka hakikaten, hele ki otoyolda bir MPV motor seçeneği ne olursa olsun fark etmeden 110 km/h'yi geçince bir başka gidiyor. Bazı kendini bilmeyen apaçi tipler(genelde sedan araç kullananlar) taciz edebiliyorlar ama 130 km/h'den sonra geride kalmaya başlayıp 150'den sonra yok oluyorlar(hatta forumda biri anlatmıştı böyle bir olay) :D.
MPV'nin yapılış maksadı zaten performans değil, performansı dibine kadar yaşamak isteyenler spor araba tercih edebilirler. Ama yine de Zafira OPC gibi MPV'ler de performans bağlamında hakkını veriyorlar bence :D. Pistte turlayıp ardından aileyi toplayıp pikniğe gitme fikri 😂.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaanrevan
Tatil biteli neredeyse 2 hafta oldu Mahoni. İlk kez Zafira ile tatile çıktık ve bu araç ile tatile çıkmanın ayrıcalığını sonuna kadar yaşadık.1692 km yol yaptım. ortalama 196 kuruş, yaklaşık olarak 100 km de 9,2 lt lpg tükettik. bagaj ful dolu 14,9,3 yaşlarında 3 çocuk kayın valide be biz toplamda 6 kişi yolculuk yaptık. Bavulların üzerine daha önceden hazırladığım süngeri koydum. Uykusu gelen bebeler bagaja geçip uyudular. Hatta ortanca velet oradan hiç ayrılmadı desem yalan olmaz. klima sürekli açık sayılır. ortalama hız çift şeritli yollarda 120 km, otoyolda 135 km hızla seyir yaptık. gece 2,5 gibi peşime takılıp sıkıştıran olmadık hareketler yapan Fluensden kurtulmak için bi süre 170 e kadar çıktım.( yavaşlıyorum çakal yavaşlıyor. hızlanıyorum o da hızlanıyordu. O 155 km den sonra basamadı. bi daha da görmedim)
Şimdiden tüm ZAFİRA cıların kurban bayramını kutlar, kazasız günler dilerim.
Bahsettiğim trafikte taciz etme olayına bir örnek. Bir Fluence da bizi 2021'de taciz etmişti, yakıt istasyonu ararken haritada gözüken istasyona yaklaşınca hızımızı azaltmıştık. İstasyonun karşı yönde olduğunu görünce devam ettik, tabii bu esnada arkadan gelen bir Fluence el kol ve kornaya sonuna kadar abanarak yanımızdan geçti. Tacize devam edince 160 km/h hıza kadar çıkınca arkamızdan kayboldu. İleride açılışı yaklaşan bir istasyonda( yakıt verilmiyor,sadece marketi açıktı) Jandarma ekiplerini görünce o istasyona girdik. Bu elemanlar da akılları sıra önümüzü kesmek için istasyonun çıkış kısmından( yakıtı aldıktan sonra yola bağlanılan kısım) girdiler. Tam duracaklarken Jandarma arabasını görünce patinaj çektirerek u dönüşü yaparak arkalarına bile bakmadan kaçtı ayarsızlar(artık buraya başka kelime de koyabilirsiniz :D). Allah bu tiplerden uzak etsin, aynı zamanda da akıl fikir versin. Hadi el kol korna ile hırsını aldın, sonra niye devam ettirirsin. Sen yoluna, ben yoluma işte :D. Bu da böyle bir anıydı, geçti gitti şükür :).
 
Geri
Üst