Opel Zafira Kulübü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rifaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aslında sadece üretim videosu değil de ncap videoları, ilk lanse edildiğindeki Fransa da bir otomobil fuarının videosunun altında da çok yorumlar okudum. Okuduğum yorumlar çoğunlukla güncel son yıllarda yazılan kullanıcı yorumlarıydı. Allah kimseye yaşatmasın, Zafira ile kaza yapan bir kullanıcının yorumlarını gördüm, kazadan sonra tekrar Zafira aldığından, ailesi için en önemli kriterin güvenlik olduğundan bahsediyordu bir kullanıcı.

Bizim için MPV demek öncelikle genişlik, rahatlık demek olabilir, ancak gelişmiş ülkeler için MPV aslında bir aile aracı demek. Aile demek, güvenlik demek... Bir MPV den beklentileri maksimum güvenlik ve üreticiler de yıllarca bu araçlarda güvenliği en üst düzey materyaller kullanarak sağlamışlar üretimlerinde. Bu bence çok daha önemli. Trafikte bile bir ağırlığı var aracın. Yine alman test videolarının birinde ünlü otomobil editörünün aracın performansını eleştirdiğini gören bir başka alman vatandaşının yorumunu hiç unutmam.. "Sayın editör, bu araç bir aile aracı, öyle aracın içine gençlerin doluşup, alkol alıp, yasaklı madde kullanıp, drift yapacağınız araç değil.."
Anladım hocam, özellikle youtube yorumlarında da güzel bilgiler olabiliyor :D. Opel güvenliği ön planda tutan bir marka, Zafira'da da bu durum böyle. Pek çok konuda segmentinde öncü olduğunu söylemek yanlış olmaz.(2001'de ESP'nin opsiyonel sunulması, 2005'ten itibaren Zafira B'de standart olarak sunulan valf destekli ani fren destek sistemi vb. örnek olarak verilebilir.). 2017'de Opel PSA'ya satıldıktan sonra yeniden yapılanma sürecine girmiş olsa da bu durum hala sürdürülmeye çalışılıyor. Aynı segmentteki Opel-Peugeot-Citroen modellerini incelediğimizde güvenlik özelliklerinin Opel'de tümüyle standart ya da alt paketlerde daha ulaşılabilir olduğunu görürüz( ör: aktif acil fren destek sistemi, şerit takip sistemi vb.)

Kendi adıma MPV'yi genişlik ve rahatlık olarak dar bir kalıba sığdıramıyorum. Sadece bu iki özelliği karşılayan araç nedir diye Türkiye'deki insanlara sorsak çoğu Doblo ya da Connect diyecektir :D. MPV'de bunlara ek olarak dediğiniz gibi güvenlik ve ayrıca da estetik(tasarımsal olarak), fonksiyonellik ve malzeme kalitesi de geliyor bence.
MPV'nin yola oturması da bir başka hakikaten, hele ki otoyolda bir MPV motor seçeneği ne olursa olsun fark etmeden 110 km/h'yi geçince bir başka gidiyor. Bazı kendini bilmeyen apaçi tipler(genelde sedan araç kullananlar) taciz edebiliyorlar ama 130 km/h'den sonra geride kalmaya başlayıp 150'den sonra yok oluyorlar(hatta forumda biri anlatmıştı böyle bir olay) :D.
MPV'nin yapılış maksadı zaten performans değil, performansı dibine kadar yaşamak isteyenler spor araba tercih edebilirler. Ama yine de Zafira OPC gibi MPV'ler de performans bağlamında hakkını veriyorlar bence :D. Pistte turlayıp ardından aileyi toplayıp pikniğe gitme fikri 😂.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaanrevan
Tatil biteli neredeyse 2 hafta oldu Mahoni. İlk kez Zafira ile tatile çıktık ve bu araç ile tatile çıkmanın ayrıcalığını sonuna kadar yaşadık.1692 km yol yaptım. ortalama 196 kuruş, yaklaşık olarak 100 km de 9,2 lt lpg tükettik. bagaj ful dolu 14,9,3 yaşlarında 3 çocuk kayın valide be biz toplamda 6 kişi yolculuk yaptık. Bavulların üzerine daha önceden hazırladığım süngeri koydum. Uykusu gelen bebeler bagaja geçip uyudular. Hatta ortanca velet oradan hiç ayrılmadı desem yalan olmaz. klima sürekli açık sayılır. ortalama hız çift şeritli yollarda 120 km, otoyolda 135 km hızla seyir yaptık. gece 2,5 gibi peşime takılıp sıkıştıran olmadık hareketler yapan Fluensden kurtulmak için bi süre 170 e kadar çıktım.( yavaşlıyorum çakal yavaşlıyor. hızlanıyorum o da hızlanıyordu. O 155 km den sonra basamadı. bi daha da görmedim)
Şimdiden tüm ZAFİRA cıların kurban bayramını kutlar, kazasız günler dilerim.
Bahsettiğim trafikte taciz etme olayına bir örnek. Bir Fluence da bizi 2021'de taciz etmişti, yakıt istasyonu ararken haritada gözüken istasyona yaklaşınca hızımızı azaltmıştık. İstasyonun karşı yönde olduğunu görünce devam ettik, tabii bu esnada arkadan gelen bir Fluence el kol ve kornaya sonuna kadar abanarak yanımızdan geçti. Tacize devam edince 160 km/h hıza kadar çıkınca arkamızdan kayboldu. İleride açılışı yaklaşan bir istasyonda( yakıt verilmiyor,sadece marketi açıktı) Jandarma ekiplerini görünce o istasyona girdik. Bu elemanlar da akılları sıra önümüzü kesmek için istasyonun çıkış kısmından( yakıtı aldıktan sonra yola bağlanılan kısım) girdiler. Tam duracaklarken Jandarma arabasını görünce patinaj çektirerek u dönüşü yaparak arkalarına bile bakmadan kaçtı ayarsızlar(artık buraya başka kelime de koyabilirsiniz :D). Allah bu tiplerden uzak etsin, aynı zamanda da akıl fikir versin. Hadi el kol korna ile hırsını aldın, sonra niye devam ettirirsin. Sen yoluna, ben yoluma işte :D. Bu da böyle bir anıydı, geçti gitti şükür :).
 
Sayın KaanRevan çok doğru tespit. Ülkemizde maalesef MPV kültürü aynı zamanda eğitim, kültür ve bilinç seviyesi biraz daha yüksek veya Avrupa görmüş kesimde var. Diğer kesim MPV yi zor alıp satılan bir araç olarak para sirkülasyon hızı çerçevesinde bakıyor sadece. Diğer artıları görmekten çok uzak. Ben bir MPV hayranıyım. Birçok markanın MPV sini de bilir ve takip ederim. Şu an kullandığım 2007 B kasa 3'üncü zafira aracım. Bence zafira çok başarılı. Toplam 6 yıl oldu zafira kullanımım. Mitsubishi'nin Space Star diye zafiraya göre daha kısa ama MPV aracı vardır 1999-2006 aralığında ürettiği yüksek ve çok dengeli. (Bir de space Runner ve Space wagon modelleri de MPV olarak çok başarılıdır.) .Mitsubishi de ''space star ''isim konusunda aynı hatayı Opel Zafira Life garabetiyle yapıp sonradan binek, küçücük bir modeline aynı ismi verip MPV konseptli bu aracını öldürdü. Çok büyük bir hata. Neyse, Yani 4 yıl da Space Star ı kullandık 2005 model başka markanın MPV si olarak. MPV hikayem 10 yıla yaklaştı. MPV başka birşey..:cool:...Önem verdiğim özelliklerinden yer esnekliği ve güven en önde gelenler.
 
Ben başka bir konuya da değinmek istiyorum. Zafira araçlarımızın bakım ve parça ihtiyacı ile Ayakta tutup devam ettirme konusu.. Bugün bir iki bakımı vardı benim zafiranın. Sıcağı sıcağına bu konu aklıma geldi. Araçlarımızın önemli aksamlarındaki Parça sıkıntısı henüz %25 lerde. Çıkma ya da sıfır olarak birçok şeyi bulunabiliyor zafiraların.. Ama şu elektrikli furyası ve gümrük uygulamaları devam ederken normal 2010-2018 modelli araçlarda bile Opel grubunda (PSA Grup) parça sıkıntısı oluşmaya başladı. Bizim zafira A ve B lerde hatta C lerde 2-3 yıl içinde kesin %40-50 lere gelecek sıkıntı seviyesi. Mecburen çıkma parçaya yöneleceğiz. Ankara'da olduğum için Opel grubunda Oto Güven çıkma ile tüm sorunları çözüyorum. Örneğin direksiyon kutusu, cam kumanda düğmeleri Bugünkü bakımda değişen yakıt dağıtım silindiri vs leri oradan bulup alıyorum GM olarak . Ama basit parçalar OEM olsa bile alıp takıyoruz. Gergi kasnağı ve kayışını GATE olarak aldım taktırdım mesela. Ama Vites halatını yurtdışından getirttim Almanya'dan 150 Euroya mal oldu geçen yıl. Tavsiyem odur ki önemli bulunamayan parçaları opel yedek parçacıları ile aracınızın şasi ve model numarası üstünden konuşup tespit ederek, yedek çıkma olarak da olsa alıp kenara koymak. Hem sonradan çok zorlaşacak hem de anormal fiyatlar çekilecek almak isteyene . Mesela benim 1981 ve 1980 olmak üzere 2 adet Alman 1.6 ford taunusum var alıp toplayıp şu an bindiğim. (Uzun yola da giderler yani bu arada:)). Geçen yıl birine çıkma 4 ileri şanzıman almıştım 2000 TL ye şimdi 5000-8500 TL aralığında. Ne oldu 1 yılda dolar 30 TL idi şimdi 36 TL ve % 20 artmış ama çıkma parça % 250-300 artmış. Kriter ne parça gelmiyor + Çıkmacılar gümrüklerden ucuz araç bulup alıp bozamıyor veya parça getirtemiyor. Yani parça bakım ve idame konusunu göz ardı etmeyelim. İleriyi düşünelim. Ayrıca Dizel zafira B araçlarımızın bazı Fiat ve Citroen grup araçlar ile (Berlingo vs) benzer motor ve taşıyıcı aksamları kullanılmış, Fiat -Citroen marka grubundan da bazı parça bakılabilir.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst