Benim ilk aracım 2001 Corsa C idi.
2. el almıştım. 2 sene kullandım. Bana iki sorun çıkarttı.
1- EGR valfi
2- Direksiyon kutusu
Onun dışında ne yolda bıraktı ne sorun çıkarttı. İkisini de makul sayılabilecek fiyatlara değiştirdiler. Segmentindeki araçlara göre sessiz, geniş ve iyi yol tutuşuna sahip bir araçtı.
Ondan sonra Laguna II aldım. Full versiyondu, arabada yok,yoktu. Ancak servislerde geçirdiğim günleri haftasonlarını ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Hele ön konsoldan gelen tıkırtı ve sesleri hiçbir zaman durduramadım. KM olarak da sattığım Corsa ile aynı km deydi. Arabanın kasnağından, alternatörüne birsürü parçasını değiştirmek zorunda kaldım. 2 defa bobin patlattı. Yetkili serviste bir sesi düzeltmek için değiştirmedikleri parça kalmadı. Bana 450 tl ye mal oldu ama sesi düzeltemediler. Bir yıkamacıda motor yalıtım lastiklerinden birisinin olmadığını yıkamacı çocuk gördü, çıkma lastik buldu getirdi, ses geçti
Kısaca sorun, opel sorunu, renault sorunu değil arkadaşlar.
Diğer marka forumlarına gidin aynı sohbetler var. Aynı şeyler konuşuluyor. Kimi aracın kalitesizliğinden, kimi servisin kötülüğünden yakınıyor.
Markalar Tr ye araçlarını gönderirken özellikleriden, kalitelerinden ödün vererek gönderiyorlar. Biz de (sözüm meclisten dışarı, genel olarak söylüyorum, lütfen üzerinize alınmayın) bilinçsiz aç tüketici toplumu olduğumuz için yüksek fiyata düşük kaliteli ürünleri alıyoruz.
Bakın bakalım, hangi marka avrupada çıkarttığı modelin içerisindeki özellikleri tr de de aynen piyasaya sürüyor? Benim full dolu dediğim lagunamda bile avrupaya göre bir sürü özellik yoktu.
Tüketici bilinci gelişmediği sürece, markaların bu şekilde kazancını maksimize yapmak adına gerek ürünlerindeki kaliteyi, gerek ise satış sonrası hizmetlerini düzelteceklerini düşünmüyorum.
Opelim.net gibi platformlar geliştikçe, bilgi paylaşımlarımız arttıkça bunun önüne geçmek için daha da güçlü ve bilinçli hareket edeceğimizi düşünüyorum.
Bu vesile ile opelim.net ailesine de ayrıca teşekkürlerimizi iletelim
