mert abi öncelikle beni yanlış anlama amacım polemik yaratmak değil
bende elegance var dream modeline hiç bakmadım..söylediklerinin çoğunda haklısın zaten..
1-benimkinde deri direksiyon var dreamı bilmiyorum
2-tüketimi arkadaşımın 7.0 civarı benimki otomatik ve daha 350 kmde 11/100 yakıyor 5000 den sonra bende 8.0 ı görürüm diye düşünüyorum..
3-yol sesi konusunda 07 modelden sonra lastikleri değiştirdi honda ses sorununu çözdü..
4-yalıtım konusunda katılmıyorum stepnenin oraya bakılınca zaten köpüklerle yapılan yalıtım gözüküyor.tek dez avantajı bagajı biraz küçük
5-iç mekanına bayılıyorum zevk meselesi tabi
6- hondanın bütün modellerinin sacı zaten incedir.
7-yol bilgisayarı range diye ifade edilen gidilecek mesafeyi göstermiyor evet ama bugüne kadar kullandığım hiç bir arabanın range değerlerine güvenip yola çıkmadım zaten yani benim için olmazsa olmaz değil..
8- bagaj ya içerden yada anahtarla açılıyor anahtardan açılmasını bende isterdim.
9-performansı gerçekten çok iyi benim eski clio sportu aratmıyor..
benim için olumlu olan yönleri de
1- 6lı mp3 çalar..dünya şarkı yapıyor
2-vsa var virajlara gözüm kapalı giriyorum.
3-tipi çok güzel (tabiki zevk meselesi) bol olarak modifiye parçaları bulunması..
4-direksiyondan vites değiştirilmesi f1 hesabı..
5-bol bol hatta çokda fazla eşya gözlerinin bulunması
6-yokuş sistemi..geri kaymayı önleyen sistem..tam otomatik olması..
7-arabaın içinden anahtarla bagaj kitlenebiliyor yani hırsız arabanın içine girse bile bagajı açması imkansız.
9-içinin çok ferah olması..
Arif,
Önce şu "abi"yi kaldırsak "mert" yeter de artar benim için..
Yanlış anlaşılmasın Civic de çok güzel bir araba. Öyle olmasaydı zaten aklımı çelmezdi. Ama ben "neden Astra'yı tercih ettiğim"i anlattım..
Üstelik benim karşılaştırdığım model Elegance değildi. Elbette Elegance çok güzel bir araba, hem de fazlasıyla güzel ama o kadar param yoktu ne yazık ki
Benim test ettiğim modeller 2008 modellerdi, maalesef Civic yol sesi alıyor, ses izolasyonu araçlarda çok dikkat ettiğim birşeydir ve Civic lastik sesinden ziyade yol sesi alıyor, özellikle kötü yollarda arabanın içinde senfoni başlıyor. Aynı şekilde test ettiğim arabanın, ki 125 bg idi, performansı da beygir gücünü göstermiyordu. (kullandığım araba manuel'di)
Yakıt konusunda haklı olabilirsin, ben sadece kağıt üstündeki standart değerlere göre konuşuyorum; ama Civic'in tüketiminin genel Honda modellerinin aksine yüksek olduğunu kullanan arkadaşlarımdan da duymuştum. Şehir içi ortalama 8,00 lt/100 km iyi bir değer ama. (benim arabamda henüz 1000 km'yi yeni devirdi, tamamı İstanbul şehir içi trafiğinde yol bilgisayarına göre şu an 8.9 lt/100 km tüketiyor)
Bahsettiğim özensizlik stepnenin ordan ziyade bagaj kapağının iç kısmında. orada ve özellikle menteşelerdeki kaynak noktalarında beklemediğim zayıf işçilikler göze çarpıyor. Ayrıca anahtarla bagaj açılması bence bir külfet, ama sen öyle olmasını istiyorsan elbette bilemem. Bir de yeri gelmişken, Civic'in anahtarının sustalı olmamasını çok garipsemiştim, üstelik de bayaa uzun bi anahtar.
Yol bilgisayarı benim için olmazsa olmazdı. Sadece menzil (range) değil, özellikle anlık tüketim de oldukça uyarıcı bir etkiye sahip. Gene aynı şekilde kronometre gibi oldukça faydalı bir özelliği var Opel yol bilgisayarının.
Kesinlikle katıldığım bir nokta eşya gözleri. Çok çok fazla sayıda olması çok önemli değil, bence asıl önemli olan bu gözlerin çok çok kullanışlı olması. Astra'da bu gözlerden zaten yok Ama Civic'te bu gözler hem de pratik kullanıma uygun bir şekilde tasarlanmış ve yerleştirilmiş, örneğin orta konsoldaki cd'lik çok güzel bir düşünce.
Bahsettiğin bir çok olumlu özellik sadece elegance modelinde mevcut. Sahip olduğu özelliklerle de belki Astra'nın en üst modeli Cosmo'dan daha iyi olabilir. Ancak takdir edersin ki Vectra bir üst segment'te bir araba. Bence Vectra'nın muadili Accord'ur ve Accord kesinlikle Vectra'dan daha "iyi" bir araba.