ben modeller üzerinden eleştiri yapmak istiyorum...
Opel astra H 1.3cdti 111.yıl sedan
1- aracın içindeyken düğme ile kapıları kilitliyoruz, ama içerden birisi kolu çekince kapı açılıyor. iyide bu kadar basit açılacaksa bu düğme neden var ne işe yarar? Meganelar, corolllar da sistemi sadece sürücü kontrol ediyor. çocuk kilidi kapının iç kısmında mandal ile olan sistemler hangi yüzyılda kaldı? Ben arkaya küçük kızım oturuncamandalı aç, başkası oturunca mandalı kapatmaktan dumura uğradım..
2- bu araca 1.3cc motor koymak hangi cin fikirli mühendisin aklına gelmiş. nerdeyse 1400kg olan bu aracı sadece dümdüz yoldamı kullanmalıyız? rampada bu aracı kaldırmak için debriyajın çektiği eziyete yazık değil mi?
3- Şofor tarafına gözlükkabı yerine el tutma yeri koyma fikri de dahice. çok virajlı yollarda şofor tutsun diye mi yapmışlar anlamadım...
astra için şimdilik aklıma gelenler bunlar.....
.
Opel combo city plus 1.3 cdti ( babamın eşeği)
1- astra için yazdığım 2. madde bunun içinde geçerli. tamam devirlendikten sonra arap atı gibi maşallah. Benzinli aracın içinde 2 kişiyle 5.viteste çıkamaya nefesi yetmeyen rampayı, combo bagajda 500kg gübre + 2kişi ile hiç zorlanamdan 5.vites (2400 devir) çıkıyor. ama aynı yükle o rampada durduysanız ve tekrar kalkacaksanız Allah kolaylık versin...
2. 2006 da ve 2010 da 2 kez sıfır combo aldı babam. hadi 2006 da yeni çıkıyordu piyasaya da 4 yıl boyunca hiç mi müşterilerden bi geri dönüş almadınız. arka raylı kapıları içerden kaptmak için rambo gibi kolalrınız olmalı. ya oraya bir kol koymak çok mu zor?
3- 2006 da ön sağ koltuk tek bir hareketle komple öne yatıyor. uzun ebatlı yüklerde mükemmel bi özellik. 2010 yılında bu özelliği sağ koltuktan alıp sürücü koltuğuna vermişler. bravo valla diyorum o tasarımı düşünen arkadaşa ve soruyorum ;Sürücü koltuk öne yatıkken aracı nasıl kullanacak acaba?
Belki çok fazla detaycı olduğumu düşünebilirsiniz ama bunlar bazen öyle zamanlarda gerek duyduğumuz şeylerki insan belirtmeden edemiyor. Başınızı ağrıttıysam kusura bakmayın ....