- Katılım
- 19 Tem 2014
- Mesajlar
- 10,152
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Reklam savaşında ilk raund OPETâin
OPET, kampanyasının hedef alındığını ileri sürerek Shellâin reklamlarını durdurdu. şirket, internet ve radyoda yayınlanan Shell reklamlarında, âdıtâ sesi olan yerde âOpetâ sözünün geçtiğini ifade ederek, yayına tedbir kararı aldırdı
Enerji piyasasının iki dev şirketi OPET ile Shell arasındaki kampanya rekabeti mahkemeye taşındı. OPET, reklam kampanyasını radyo ve internet reklamlarıyla baltalamaya çalışan Shell & Turcas Petrol A.ş.âye dava açtı ve yayınlanan 2 reklam filmini durdurdu. Dava dilekçesindeki ifadelere göre olay şöyle gelişti:
TVâde yayınlanacaktı
âOPET, kendisinden benzin alma koşuluğuyla araçların akaryakıt sistemi arızalarıyla ilgili bir âYakıt Güvence Kartıâ kampanyası başlattı. Bu kampanya çok başarılı oldu ve OPET pazar payını artırıp Türkiye sıralamasında 2ânciliğe yükseldi. Böylece OPET, 7 yıldır petrol piyasasında 2ânci sırada yer alan Shellâi yerinden etmiş oldu. Shell hemen OPETâin reklam kampanyasına karşı yeni bir kampanya hazırladı ve geçen perşembe kampanyanın ilk ayağı olan radyo ve internet reklamlarını yayınlamaya başladı. Shell, ardından da televizyon için çekilen reklamları görücüye çıkarmaya hazırlanıyordu. Ancak Opet Petrolcülük, kendi kampanyasını hedef alıp kötüleyerek aldatıcı reklam yoluyla haksız rekabete neden olduğu gerekçesiyle Shell & Turcas Petrol aleyhine dava açtı.â
OPETâin avukatı E. Osman Hacıbekiroğlu, reklamların acilen durdurulması için cuma günü Öorlu Asliye Hukuk Mahkemesiâne başvurdu. Öorlu 2. Asliye Hukuk Mahkemesi geçen cuma Shellâin âShell güvencesiâ ve âShellâde aracınızın markası, yaşı kilometresi sorulmazâ sloganı ile yayınlanan 2 reklamının gerek internet yoluyla shell.com.tr adresinde, gerekse reklam verilen diğer sitelerde yayınlanmasının ihtiyati tedbir yoluyla durdurulmasına karar verdi.
âÖrünler kötülendiâ
Avukat Hacıbekiroğlu sunduğu dava dilekçesinde şu ifadelere yer verdi:
â- Müvekkil şirketin satış hacminin bu denli artışında yürüttüğü kampanyalar ve özellikle de işbu davanın konusunu oluşturan yakıt güvence sistemi kampanyası etkili olmuştur.
-Uygulamada, ortalama 2005 yılından itibaren satılan bahsi geçen markalara ait araç sahiplerinin akaryakıtlarını Opet bayilerinden almaları halinde, aracın yakıt sisteminde meydana gelecek arızalarının garanti kapsamına alınması ve oluşan arızaların ücretsiz giderilmesi söz konusudur. Kampanyaya yönelik faaliyetler müvekkil şirketin satış rakamlarına olumlu şekilde yansımıştır.
âAçık şekilde hedef alındıâ
- Yaklaşık 7 yıldır Türkiyeâde satış hacmi yönünden ikinciliği elinde bulunduran Shell&Turcas Petrol, bu sırayı müvekkil şirketin alması üzerine, alternatif bir reklam kampanyası başlatmıştır. Shell&Turcas Petrol tarafından 06.09.2011 tarihinde radyo, televizyon ve internet sayfası dahil her türlü kamuya duyuru aracıyla yapılan ve halihazırda devam etmekte olan reklamlarda, müvekkil şirketin reklam kampanyası ve ürünleri hedef alınmış ve arada haksız, kötüleyici bir bağlantı kurulmuştur. Davalı şirket reklamlarında yer alan beyanlarla, müvekkil şirketin uygulamakta olduğu kampanya çok açık bir şekilde hedef alınmış, kampanyayı ve müvekkil şirketin ürünlerini kötüleyici, müşterileri incitici ifadelere yer verilmiştir.
- Reklam kaydından da anlaşılacağı üzere reklam dinlenildiğinde, reklam içinde âdıtâ sesiyle geçilen petrol firmasının müvekkil âOpetâ olduğu açık bir şekilde anlaşılıyor. Davalı taraf bunu dahi gizleme zahmetine katlanmamış ve haksız rekabet eylemini açık bir şekilde işlemiştir.â
Reklamlardaki diyaloglar
REKLAM 1:
â...- O arabayı alırken verdikleri kart var ya, beni her yerde takip ediyor... â... şimdi bu kart eğer hep oradan yakıt almazsan anlıyor, sonra hop garantin yanıyor.ââ
â... Bakın beyefendi. Ben sıfır kilometre ... marka bir araba aldım. Bana bir kart verdiler, garantimin bozulmaması için yakıtımı hep .....âten almam gerekiyormuş. Doğru mu?...
Doğru değil Ahmet Bey, Shellâde aracınızın markası, yaşı, kilometresi sorulmaz. Siz de yakıtınızı Shellâden alın aracınızı Shell güvencesiyle koruyun.â
Dava dilekçesinde bu reklam konusunda şu ifadeler yer aldı:
âReklamdaki, â... yakıtımı hep ... âten almam gerekiyormuşâ ifadesi açık ve net bir şekilde âOpetâi hedef almakta ve reklam dinlenildiğine de âOpetâ lafzı âdıtâ sesine rağmen açık bir şekilde duyulmaktadır.â
REKLAM 2:
â- Bitti Bitti.
- Ne bitti?
- Benzin, benzin bitti.
- Ee hemen şurada Shell var.
- Var ama sadık olmam lazım.
- Neye yaa?
- O arabayı alırken verdikleri kart var ya, beni her yerde takip ediyor.
- Nasıl yani?
- şimdi bu kart eğer hep oradan yakıt almazsan anlıyor, sonra hop garantin yanıyor.
- E sen bu kafayla çok yolda kalırsın.
- Neden?
- Öünkü Shellâde aracının markasını, yaşını, kilometresini hatta garanti süresini sormuyorlar bile.
Siz de yakıtınızı Shellâden alın aracınızı Shell güvencesiyle koruyun.
Ayrıntılı bilgi shell.com.trâde.â
OPET, kampanyasının hedef alındığını ileri sürerek Shellâin reklamlarını durdurdu. şirket, internet ve radyoda yayınlanan Shell reklamlarında, âdıtâ sesi olan yerde âOpetâ sözünün geçtiğini ifade ederek, yayına tedbir kararı aldırdı
Enerji piyasasının iki dev şirketi OPET ile Shell arasındaki kampanya rekabeti mahkemeye taşındı. OPET, reklam kampanyasını radyo ve internet reklamlarıyla baltalamaya çalışan Shell & Turcas Petrol A.ş.âye dava açtı ve yayınlanan 2 reklam filmini durdurdu. Dava dilekçesindeki ifadelere göre olay şöyle gelişti:
TVâde yayınlanacaktı
âOPET, kendisinden benzin alma koşuluğuyla araçların akaryakıt sistemi arızalarıyla ilgili bir âYakıt Güvence Kartıâ kampanyası başlattı. Bu kampanya çok başarılı oldu ve OPET pazar payını artırıp Türkiye sıralamasında 2ânciliğe yükseldi. Böylece OPET, 7 yıldır petrol piyasasında 2ânci sırada yer alan Shellâi yerinden etmiş oldu. Shell hemen OPETâin reklam kampanyasına karşı yeni bir kampanya hazırladı ve geçen perşembe kampanyanın ilk ayağı olan radyo ve internet reklamlarını yayınlamaya başladı. Shell, ardından da televizyon için çekilen reklamları görücüye çıkarmaya hazırlanıyordu. Ancak Opet Petrolcülük, kendi kampanyasını hedef alıp kötüleyerek aldatıcı reklam yoluyla haksız rekabete neden olduğu gerekçesiyle Shell & Turcas Petrol aleyhine dava açtı.â
OPETâin avukatı E. Osman Hacıbekiroğlu, reklamların acilen durdurulması için cuma günü Öorlu Asliye Hukuk Mahkemesiâne başvurdu. Öorlu 2. Asliye Hukuk Mahkemesi geçen cuma Shellâin âShell güvencesiâ ve âShellâde aracınızın markası, yaşı kilometresi sorulmazâ sloganı ile yayınlanan 2 reklamının gerek internet yoluyla shell.com.tr adresinde, gerekse reklam verilen diğer sitelerde yayınlanmasının ihtiyati tedbir yoluyla durdurulmasına karar verdi.
âÖrünler kötülendiâ
Avukat Hacıbekiroğlu sunduğu dava dilekçesinde şu ifadelere yer verdi:
â- Müvekkil şirketin satış hacminin bu denli artışında yürüttüğü kampanyalar ve özellikle de işbu davanın konusunu oluşturan yakıt güvence sistemi kampanyası etkili olmuştur.
-Uygulamada, ortalama 2005 yılından itibaren satılan bahsi geçen markalara ait araç sahiplerinin akaryakıtlarını Opet bayilerinden almaları halinde, aracın yakıt sisteminde meydana gelecek arızalarının garanti kapsamına alınması ve oluşan arızaların ücretsiz giderilmesi söz konusudur. Kampanyaya yönelik faaliyetler müvekkil şirketin satış rakamlarına olumlu şekilde yansımıştır.
âAçık şekilde hedef alındıâ
- Yaklaşık 7 yıldır Türkiyeâde satış hacmi yönünden ikinciliği elinde bulunduran Shell&Turcas Petrol, bu sırayı müvekkil şirketin alması üzerine, alternatif bir reklam kampanyası başlatmıştır. Shell&Turcas Petrol tarafından 06.09.2011 tarihinde radyo, televizyon ve internet sayfası dahil her türlü kamuya duyuru aracıyla yapılan ve halihazırda devam etmekte olan reklamlarda, müvekkil şirketin reklam kampanyası ve ürünleri hedef alınmış ve arada haksız, kötüleyici bir bağlantı kurulmuştur. Davalı şirket reklamlarında yer alan beyanlarla, müvekkil şirketin uygulamakta olduğu kampanya çok açık bir şekilde hedef alınmış, kampanyayı ve müvekkil şirketin ürünlerini kötüleyici, müşterileri incitici ifadelere yer verilmiştir.
- Reklam kaydından da anlaşılacağı üzere reklam dinlenildiğinde, reklam içinde âdıtâ sesiyle geçilen petrol firmasının müvekkil âOpetâ olduğu açık bir şekilde anlaşılıyor. Davalı taraf bunu dahi gizleme zahmetine katlanmamış ve haksız rekabet eylemini açık bir şekilde işlemiştir.â
Reklamlardaki diyaloglar
REKLAM 1:
â...- O arabayı alırken verdikleri kart var ya, beni her yerde takip ediyor... â... şimdi bu kart eğer hep oradan yakıt almazsan anlıyor, sonra hop garantin yanıyor.ââ
â... Bakın beyefendi. Ben sıfır kilometre ... marka bir araba aldım. Bana bir kart verdiler, garantimin bozulmaması için yakıtımı hep .....âten almam gerekiyormuş. Doğru mu?...
Doğru değil Ahmet Bey, Shellâde aracınızın markası, yaşı, kilometresi sorulmaz. Siz de yakıtınızı Shellâden alın aracınızı Shell güvencesiyle koruyun.â
Dava dilekçesinde bu reklam konusunda şu ifadeler yer aldı:
âReklamdaki, â... yakıtımı hep ... âten almam gerekiyormuşâ ifadesi açık ve net bir şekilde âOpetâi hedef almakta ve reklam dinlenildiğine de âOpetâ lafzı âdıtâ sesine rağmen açık bir şekilde duyulmaktadır.â
REKLAM 2:
â- Bitti Bitti.
- Ne bitti?
- Benzin, benzin bitti.
- Ee hemen şurada Shell var.
- Var ama sadık olmam lazım.
- Neye yaa?
- O arabayı alırken verdikleri kart var ya, beni her yerde takip ediyor.
- Nasıl yani?
- şimdi bu kart eğer hep oradan yakıt almazsan anlıyor, sonra hop garantin yanıyor.
- E sen bu kafayla çok yolda kalırsın.
- Neden?
- Öünkü Shellâde aracının markasını, yaşını, kilometresini hatta garanti süresini sormuyorlar bile.
Siz de yakıtınızı Shellâden alın aracınızı Shell güvencesiyle koruyun.
Ayrıntılı bilgi shell.com.trâde.â