Optimum devir aralığı

arkadaşım yoğun trafikte mesela dur kalkta(rampalar dışında)fazla bi güce gereksinimin olmazki..eğer ben trafikte yavaşça gidiyor ve yolun eğimi trafik akış hızı da müsaitse neden yüksek devir çeviriymki 1.viteste.ben kalktıktan sonra hemen 2ye atmaya çalışıyorum yada 1200devir civarı kalkmaya çalışıyorum becerebildiğim kadarıyla..ve inan bana 1er km olsa da menzilim artıo duran trafikte..ama rampada bu değişiyor tabi..
 
apollon76' Alıntı:
Dizel 1.3 kullanıyorum 3000 devirde kullanıyorum
Bütün viteslerde mi böyle ???
 
corsa cdti kullanıyorum 2500-3000 aralığı optimum gözüküyor özellikle bazı arkadaşların değindiği gibi 3. vitesten sonra 2500 ideal bi vites atma devri
 
bütün vitesleri 3000 devirden sonra değiştiriyorum özellikle 3200 civarı çünkü tam tork o devirde elde ediliyor...
 
arkadaslar 1,4 astra g icin maksimum tork u 3600 devirde elde ediyosunuz. yani 3500 devir civari vites gecisi icin uygun gozukuyo ama ben 3000 deviri gorur gormez geciyorum ust vitese aliskanlik olmus bi kere...
 
Arkadaşım pardon ama sen devir göstergesine bakarak mı vites değiştiriyosun ???
 
:D tabiki hayır yaw, ama zaten otomatikmen ayağın debriyaja gittiği bi aralık oluşuyo insanda ister istemez, bende tam 3000 devir civarı, o an refleks olarak basıyorum debriyaja, hatta arkadaşlar hatta astrayı -1,4- ilk aldığımda 5. viteste de devir yükselice vites atma ihtiyacım oluyo ayağım hep debriyaja gidiyodu eski arabadan kalma bişey olsa gerek...
 
Son düzenleme:
Ben de öyle tahmin etmiştim zaten ama çevremde bazılarında da görüyorum; '' acemi '' diye tabir edilen kişiler var,devir göstergesine hatta vitese bakarak değiştiriyolar ... :) :D :kop:
 
valla ben devre bakarım, yaklaşık 198 bin km yaptığım corsam dan beri de böyle
 
Geri
Üst