Otomatik Şanzıman sorunları

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ogen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Peki türbin ve balataların onarımından sonra sorun giderildimi ve ne kadar tuttu?
 
Peki türbin ve balataların onarımından sonra sorun giderildimi ve ne kadar tuttu?

Şu anda şanzumandan kaynaklanan sorunum yok.Yaklasık gidip gelmelerim ile 2700tl yaklaştı.
 
Arkadaşlar bu şanzımanlarla ilgili sorunun nedenini öğrendim. Japonyadan gelen bu şanzımanların ilk serilerinde valf gövdesi hatalıymış. Opel servisleri başlarda şanzumanın tümünü değiştiriyormuş fakat yine ilk çıkan seriden takıyorlarmış, sonradan 50 000km yapınca tekrar aynı sorun çıkıyormuş. Artık servise gittiğinizde şanzuman üzerindeki valf gövdesi yeniden tasarlanan iyileştirilmiş olanla değiştiriliyor. Böylece sorun halledilmiş oluyor. Yaklaşık 2000 ile 3000 arasında tutuormuş.
İlk serilerde valf gövdesi üzerindeki çekvalf görevi yapan bilyalı yatakların çok çabuk aşınmasından dolayı sorun çıkıyor.

Hidrolik yağı ısınınca daha akışkan bir hal aldığı için geri kaçırma oluşuyor. Sorunlar çıkıyor. Fakat yağı 60 derecenin altında tutmayı başarabilirseniz yağ kalın kıvamda olduğu için geri kaçırma sorunu pek olmuyor.


AW%2055-50%20SN-AF%2023-33-500x500.jpg

Şanzuman üzerindeki valf gövdesini söküp bilya yataklarını yeniden alıştırdığınızda sorun düzeliyor.
Veya şanzuman içindeki hidrolik sıvısını daha büyük bir radyatör ve motor radyatöründen bağımsız olarak soğutmayı başarabilirseniz valf gövdesiyle uğraşmanıza gerek kalmıyor.
 
Son düzenleme:
hiç vectra kullanmadım ama genelde 2.2 vectra c'lere hep üvey evlat muamelesi yapılıyor. özellikle şanzıman hasarlı çok araç var sahibinden'de.
 
Peki arkadaşlar vectra b2 otomatiklere hangi şanziman yağindan kullaniliyomuş,bilen varmi acaba? Benim araçtada arada vites geçişlerinde vuruntu oluyo
 
Vectra C 2.2 araçlarda kullanılan otomatik şanzumanda Mobil ATF 3309 hidrolik yağı kullanılıyor. Başka hiçbir yağ yerini tutamıyor. Türkiyede de bu yağ bulunmuyor.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Mobil ATF 3309 hidrolik yağını amerikadan getirttim. 8 litre geldi hepsini kullanınca vuruntular ortadan kalktı. Meğer bütün mesele yağı değiştirmekmiş.

Türkiyede bu otomatik şanzıman araçların yağları kesinlikle değiştirilmemeli. Çünkü yerine koyabileceğiniz ATF 3309 yağ Türkiyede bulunmuyor. En yakın muadili olan CASTROL ATF TQ-DIII yağlar kullanıldığında vuruntular yapıyor.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Mobil ATF 3390 hidrolik yağını amerikadan getirttim. 8 litre geldi hepsini kullanınca vuruntular ortadan kalktı. Meğer bütün mesele yağı değiştirmekmiş.

Türkiyede bu otomatik şanzıman araçların yağları kesinlikle değiştirilmemeli. Çünkü yerine koyabileceğiniz ATF 3390 yağ Türkiyede bulunmuyor. En yakın muadili olan CASTROL ATF TQ-DIII yağlar kullanıldığında vuruntular yapıyor.

ben demedimmi? gecmis olsun sorunun bittigine sevindim.
 
Vectra C 2.2 araçlarda kullanılan otomatik şanzumanda Mobil ATF 3390 hidrolik yağı kullanılıyor. Başka hiçbir yağ yerini tutamıyor. Türkiyede de bu yağ bulunmuyor.
bu konuda verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
sorunu çözmüşsünüz zaten.ben size sadece şanzuman yağlarının seçiminde başka bir yol daha göstereyim.castrol web sitesini açıp aracınızı seçtiğinizde size araçta kullanılan tüm yağların castroldaki karşılığını veriyor.ben hep kullanıyorum çok pratik.bazen teknik servise danışın desede yararlı bir çözüm.

sizin aracınıza dextron 3 (DIII)değilde daha üst seviye olan dexron6 olabilirmi.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Mobil ATF 3390 hidrolik yağını amerikadan getirttim. 8 litre geldi hepsini kullanınca vuruntular ortadan kalktı. Meğer bütün mesele yağı değiştirmekmiş.

Türkiyede bu otomatik şanzıman araçların yağları kesinlikle değiştirilmemeli. Çünkü yerine koyabileceğiniz ATF 3390 yağ Türkiyede bulunmuyor. En yakın muadili olan CASTROL ATF TQ-DIII yağlar kullanıldığında vuruntular yapıyor.

geçmiş olsun peki benim aracım vectra b cd 2,0 1997 model şanz. cinsini ve yağını nereden öğrenebilirim teşekkürler...
 
Geri
Üst