Otomatik vites kararsızlık

Guvenilir dogru. Yanliz degistirmeyi kendiniz yapabilirmisiniz valf borusuz geliyo. eski boruyu isitip sokmeniz gerekebilir ben bi asildim cikarmi diye ama cok sert bi borusu var cikmadi
 
Kanister Valfi Arıza Belirtileri Nelerdir?
Kanister valfi toz ve kir nedeni ile zamanla tıkanabilir. Ortamdaki zorlu koşullar çatlamasına neden olabilir. Valf arızalandığında EVAP sistemi doğru çalışmaz ve bir takım emisyon çıktı seviyelerini etkileyecek sorunlara neden olur.

Arızalı bir kanister valfi, sürüş koşullarını etkileyecek bazı semptomlar gösterir.



1- Rölanti Düzensizliği
Arızalı bir kanister valfinin göstereceği ilk semptomlardan biri rölanti düzensizliğidir. Kanister tahliye valfı arızalanır ve açılmazsa, bir vakum kaçağı oluşur ve bu durum motor rölanti devrini etkiler.



2- Aracın Zor Çalışması
Arızalı bir kanister tahliye valfi ile ilişkili yaygın olarak görülen bir başka belirti, aracın zor çalışmasıdır. Valf arızalanırsa ve vakum kaçağı meydana gelirse aracın çalışması zorlaşabilir. Vakum kaçağı motorun içine emilmeyen havanın girmesini sağlar. Bu durum hava / yakıt oranını bozarak performans sorunlarına neden olabilir.



3- Motor Kontrol Uyarı Işığının Yanması
Arızalı kanister valfi motor arıza lambasını da yakabilir. Araç bilgisayarı (ECU) kanister valfi voltaj sinyalinde bir sorun tespit ederse, sürücüyü uyarmak için motor kontrol uyarı lambasını yakar. Yaygın hata kodları arasında P0441 ve P0446 ile diğer EVAP kodları bulunur. OBDII arıza tespit cihazı ile hata kodlarına bakılmalı ve müdahale edilmelidir.



4- Motor Performans Sorunları
Aracınızı arızalı bir kanister valfi ile çalıştırmayı başardıysanız, mükemmel bir sürüş konforu beklemeyin. Kanister boşaltma valfı açık kalmışsa, motorunuzdan düşük bir performans elde edersiniz. Başka bir deyişle, gaz pedalına bastığınızda motorunuz talep ettiğiniz ivmeyi sağlayacak gücü üretemez. Pedala bastıkça hızlanmak yerine aracın daha yavaş hareket ettiğini farkedersiniz.



5- Emisyon Testi Sorunları
Yazılanlardan öğrendiğiniz gibi, kanister tahliye valfi yakıt buharlarını tekrar motora göndermekten sorumludur. Bu sayede zehirli hidrokarbonların egzoz borusundan salınımı engellenir. Arızalı bir kanister valfi, yakıt buharlarının dışarı kaçmasını engelleyemez. Emisyon testine girdiğinizde sonuç başarısızlıkla sonuçlanabilir. Bu durumda tamircinize kanister valfini kontrol etmesini önerin. Aşınmış veya hasar görmüşse hemen değiştirin. Bu sayede emisyon testinden geçebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Ustalarda ısıtarak söküyormuş Elimden böyle işler gelir. Isıtıp söküp aynı zamanda takarken birde kelepçe takayım diyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715
Valfin icinde ufak bi conta var degismiyor degisse 30 kurusluk bi contadir. Normalde elektirik verilmedigi zaman kapali konumdadir hava gecirmez. Elektirik verirsen gecirir. Hava gecmesi aracinda acayip huzursuzluk yaratir.motorun sessiz,calismasi gerekirken sesli calisir. Rolanti 800 iken sanki 800 den fazlaymis gibi hissedersin. Vites gecislerin sacmalamalar olur. otomatik icin
 
Ilginc bir sekilde kanister valfide turbo selenoid valfide ariza,yaptigi zaman arac ariza kodu vermiyor. Valfin elektirik problemi olursa ariza,gosteriyor icindeki mekanizma dogru calismazsa vermiyor.Normalde kanisterse basinc kaybi oldugu zaman hata gostermesi gerek
 
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Umarım sorunum çözülür. Sonuçları yazarım değiştşrince
 
Kırmızı ile onemli bir bilgi verecegim size

Kanister valfi neden ariza yapar? bu icindeki conta neden patlar kacirir? Bunun cevabi depodaki buharlasma arkadaslar.
Depoki yakit seviyesi nekadar dusuk olursa buharlasma okadar fazla olur buda kanister valfine gelen basinci arttirir. Oyuzden deponuzu yarimin altina dusurmemeye ozen gosterin.
 
Testi kolay benzinin 7 tl oldugu gunde valfin kacirip kacirmadigini 1.4 t ve 1.6 benzili araclarda 5 dk da kontrol ederseniz guzel olur uygun bir vakit kendi aracimdan sokulmesini ve takimasini gosteren bi video cekecegim
 
Hocam valfin yenisini kontrol edip taktım fakat stft yine ayağımı gazdan çektikten sonra +50 yi gördü - 10 da en düşük değeri ltft değeri +13 en yüksek - 2 en düşük değeri motor sıcaklığı 90 daydı. Valf sorunumu çözmedi sanırım
Yardımcı olursanız sevinirim
 
Akunun kutup basini sokup bi 10 15 dk bekleyin benzin haritaniz bi sifirlansin tekrar bi kontrol edin
 
Geri
Üst