aracınız çalışmıyor, ateşlemeyi kontrol ettiniz sıra yakıt sisteminde. araçda yakıt olduğundan eminsiniz. yapacaklarımız.
benzin pompasının çalışıp çalışmadığını kontrol edeceğiz. pompa genelde benzin deposunun içindedir. benzin deposuda genelde arka koltuğun altında. bazılarında da bagajda bir kapağın altında.
pompa çalışırken genelde ses yapar. bu ses kontağı açtığınızda birkaç saniye sürer. kontağı açıp birkaç saniye bekleyip tekrar kapa aç yaparak sesi dinleyin. ses var ise çalışıyordur. kontağı açtığınızda birkaç saniye sürsede araba çalışırken devamlı çalışır.
bazı araçlarda ise pompanın çalıştığı zor duyulur, bunun için koltuğu söküp pompanın depoyu kapattığı yere elinizi koyarak anlayabilirsiniz. veya kulağınızı buraya dayayabilirsiniz.
farzedelim pompa çalışmıyor. ilk işiniz sigortası olsun. genelde depoya 3-4 kablo girer. bunlardan 2 tanesi ve hafif kalın olanları pompanındır. diğerleri benzin seviye göstergesinindir (bazen 1 tane bazen 2)
pompaya gelen elektiriği kontrol etmek için en kolay yol bir parça kablo ve arabadan sökeceğiniz bir ampüldür (far ampulu değil tabiki).
kablonun bir ucunu ampule değdirerek diğer ucunu pompaya gelen kabloya değdirin, ampulun dip ucunuda önce şaseye(arabanın tüm demir aksamı şase yani eksi(-) yüklüdür) yanmıyorsa her hangi bir artı(+) uca değdirerek deneyin. eğer elektirik geliyorsa 2 denemeden birinde ampul yanacaktır.
pompaya gelen diğer ucuda kontrol ederseniz hem elektirik gelip gelmediğini bulursunuz hemde pompaya gelen uçların hangisinin artı(+) hangisinin eksi(-) olduğunu bulursunuz.
farzedelim kabloda bir kopukluk var yada bir yerde temassızlık. tamirciye kadar idare edecek tek yöntem pompaya direkt elektirik vermektir. yani az önceki ampul testinde hangi ucun artı, hangi ucun eksi olduğunu bulduk ya, işte onlara başka bir yerden direkt kabloyla elektirik verin. pompa çalışır çalışmaz marş yapıp arabayı tamirciye götürün. stop ettiğiniz gibi kabloları sökmeyi unutmayın. (tavsiyem elektiriği çakmaklıkdan almanız çünki genelde kontağa bağlıdırlar)
diyelimki pompa basıyor ama araç yinede çalışmıyor, yakıtın basıncını ölçmek istiyoruz. zor olsada genelde yakıt hattında (enjektörlerden önceki yakıtın biriktiği yer) hava alınması için basmalı bir tahliye deliği vardır. buraya basarak yakıt fışkırıp fışkırmadığına bakabilirsiniz.
dizel araçlarda yakıt filtresinin boruları şeffafsa ordanda gözle görebilirsiniz.