Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
rodaj hakkında benim aracımın kullanma kitapçığında yazılanlar,
_azami hızın 4/3 ünden daha hızlı sürmeyiniz.
1= Sürüş esnasında, motor devrini
(dakikada devir sayısı) 2.000 d/dak ile
4.000 d/dak arasında tutunuz.
2=ani olarak hızlanmalardan kaçınınız.
gaz pedalına sonuna kadar basarak kalkış yapmayınız.
3=ilk 300 km sert druşlardan kaçınınız.
4=motor devrini çok düşürmeyiniz.bir başka değişle,aracınızı büyük viteste,çok yavaş sürerek motorun teklemesine yol açmayınız.(bir alt vitese geçiniz.
5=çok yüksek süretlerde aracınızı kullanmayınız.
ben bazen 80 le bazen 100 le gidiyorum bu durum da devir saati 2000 veya 2200 falan oluyor.zaman zaman 120 ye de çıktığım oldu.
kafama takılan benim otomatik aracım yavaç giderken 2000 devirde oluyor.
(bazen rampalarda bile)şanzıman 2000 devirde aracı zorlamazmı?
yani kısaca rodaj ile ilgili olan kısımda 4. maddeye uymamışmı oluyorum?
 
Son düzenleme:
Otomatik Şanzıman Avantajları

Düz şanzımana göre
otomatik şanzımanın
avantajları vardır.
* Debriyaj hareketini
ortadan kaldırdığı için ve
viteslerin kendiliğinden
değişmesinden dolayı
sürücü hareketlerini azaltır.
* Sürüş koşullarına uygun
otomatik olarak ve
yumuşakça vites değiştirir,
böylece debriyaj çalışması
gibi bazı sürüş tekniğinden
kaynaklanan problemleri ve
bunların sürücüden
kaynaklanmasını önler.
* Motorun ve aktarma
organlarının aşırı
yüklenmesini önler. Çünkü
mekanik olarak değil
hidrolik olarak (tork
konverter üzerinden)
bağlantı sağlar.
* Arıza yapma oranı manuel
şanzımana göre daha
düşüktür.
* Şanzıman çalışma sesi
genel olarak daha azdır.
* Debriyaj sisteminin
mekanik ve hidrolik arızaları
mevcut değildir.
* Motor devrine uygun
düşmeyen hiçbir vitese
şans eseriyle bile geçmez
.
* Elektronik olması
durumunda yanlışlıkla şans
eseriyle bile geri vitese
geçirilemez.
* Elektronik olması
durumunda self diyagnostik
özelliği vardır; kendi
arızasını kodlu şekilde
söyleyebilir.
* Elektronik olması
durumunda frene basılarak
araç durdurulduğu sürece
vites kolunu oynatmaya
gerek kalmadan vitesi boşa
alır.
* Rampada kaçırmaz.
* El freni bozuk ise ya da el
freninin donma tehlikesi
varsa araç park kilidiyle
sabitlenebilir.
* Yağı özel renkli olduğu
için diğer kaçaklardan kolay
ayırt edilir.
* Revizyonu elle
yapabilecek kadar kolaydır.
* Boşta çalıştırma
anahtarından dolayı araç
marş basarken viteste
unutulduğu için yanlışlıkla
yürütülemez.
* Araç çamura saplanacak
olursa ileri geri aracı
silkeleyerek çıkarmak daha
kolaydır.
* Otomatik şanzımanla
aracı kullanmayı öğrenmek
daha kolaydır.
* Genel olarak arızası daha
azdır ve debriyaj balatası
gibi aşındığı için
değiştirilmek zorunda olan
parçası yoktur.
* Özürlü sürücüler için
idealdir.
* Vites değişimlerini aracın
hız ve yük durumuna en
uygun şekilde motora zarar
vermeyecek şekilde yapar.

* Sürücü vites değiştirmekle
uğraşmadığı için trafiği
daha rahat takip
edebildiğinden trafik
emniyeti yüksektir.
* Elektronik olması
durumunda elektrikli bazı
arızalarını “S” lambasını
yakarak sürücüye ikaz eder.
ALINTIDIR........
 
öncelikle polat abi tüm sorularıma cevap verdiğin için çok teşekkürler..
senin sayende otomatik vites hakkıında bayağı bilgi sahibi oldum...
abi aslında benim sorduğum sorunun cevabı.allttakiydi:D

Vites değişimlerini aracın
hız ve yük durumuna en
uygun şekilde motora zarar
vermeyecek şekilde yapar.

mesela opellerin kitapçığında rodaj ile ilgili yazısında ,
aracınızı düşük devirlerde asla zorlamayınız yazar..
yani üstteki koyu ile yazılmış yerdende anladığım kadarıyla otomatik vitesli bir araç sakin kullanımda tam olarak rodaj kurallarına uymuş oluyor..
ama araç düz vites olsaydı ,
rodajda olduğu için vites geçiş devirlerine ve sürüş devirlerine daha dikkat etmek gerekirdi ..
saygılarımla.......
 
arkadaşlar sureklı araç değiştiren biri olarak,, bende otomatık araç için oy kullanırım..
manuel vıtes bı derece sonra hamallık gıbı gelıyor ınsana...

hele en son 2007 accord vardı o arabanın vıtesleri çok hoşdu.. hıç hısseddırmıyordu..

astra g lerın de çok rahat... tam otomatıkler buyuk kolaylık bence..
 
herkese iyi geceler. bugün sanayıye gitttmi. Benzınden gaza geçişteki sorunla alakalı. Maalesef yine sonuç yok. Bu seferde enjektörlerin ucundakı uzun metllaeri çıkarıp yerşine ağzı daha ınce ve sıkı olanları taktılar. MAntıken de "senın araba ful grup hepsi beraber gaz veriyor. buyndan dolayı boğuluyor " dediler. Arabanın çekişinde bir sorun yok gibi. Ancak sorunu nasıl halledecek tam anmalm vermedim. YArın tekrar deneyeceğim. Yine sabah gaza gecerken aynısını tekrarlarsa bu sefer enjektörlerin değişimi konusnda ısrarcı olmayı düşünüyorum. Gwerçi ustalar gayet iyi niyetliler ama tüm olasılkları deniyorlar zannedersem. Maddi gücümle ilgili kaygılarım olmasa LPG nın yanından bile geçmem. Ama ekmek köfte orantısı işte.

akşam -5 derece ilk geçiş problemli :) 80 derece de kendim geçirdim. 3-5 sn gaz yemedi sonra devam ben bunada şükür diyorum önceden hiç geçmiyordu.

Polat Abi ben ustanın yalancısıyım hortumlar uzun diyordu kafana göre ayarla dedim yaptı eskisinden iyi oldu hakkını vermek lazım :)

Enjektörlerle ecu yu değiştirsen iyi olur dedi onları değiştirmektense baştan adam gibi bi kit taktırırım daha iyi.

İlk buz tecrübemide paylaşayım Allahın sevgili kuluyum ki yol boştu yokuş inip ana yola çıkarken biri ortadan biçmedi ama şuç bende D ile inersen :)

akşam gelirken 2 ye aldım aklım başıma geldi
 
Şu belediyenin araçları artık sapıtmaya başladı. Araba şart :) Bugün eski bir 0302 denk geldi eve giderken. Bindim yolda bozuldu araç. Kaldık 20 dakika donduk ortada. Sonra Man CNG'ler imdada yetişti :D Polat ne diyecen bakalım :D
 
ş içi tüketim 13,5 lt ye dayandı :( normal mi acep bu havalarda... yolda 8 lt.
 
Şu belediyenin araçları artık sapıtmaya başladı. Araba şart :) Bugün eski bir 0302 denk geldi eve giderken. Bindim yolda bozuldu araç. Kaldık 20 dakika donduk ortada. Sonra Man CNG'ler imdada yetişti :D Polat ne diyecen bakalım :D

yenge var ise arabada güzel olmuş, yok ise beter ol. donsun bi tarafların. artık ben gidicem babana "amca ver şuna arabayı helak oldu kış kıyametde" diye.
 
Son düzenleme:
ş içi tüketim 13,5 lt ye dayandı :( normal mi acep bu havalarda... yolda 8 lt.

burak benim arabayı vereyimde F kasa ile uğraşma. nasılsa aynı yakıyomuş. babacım şaka bi yana 30 kuruş şehir içide benim. sende gene bi fazlalık var ama bence çözemediler hala ondan. anlat şu hikayeni yada çağrı at bana dertleşelim. birkaç mesaj önce sana bişiler yazdım oku onu.
 
akşam -5 derece ilk geçiş problemli :) 80 derece de kendim geçirdim. 3-5 sn gaz yemedi sonra devam ben bunada şükür diyorum önceden hiç geçmiyordu.

Polat Abi ben ustanın yalancısıyım hortumlar uzun diyordu kafana göre ayarla dedim yaptı eskisinden iyi oldu hakkını vermek lazım :)

Enjektörlerle ecu yu değiştirsen iyi olur dedi onları değiştirmektense baştan adam gibi bi kit taktırırım daha iyi.

İlk buz tecrübemide paylaşayım Allahın sevgili kuluyum ki yol boştu yokuş inip ana yola çıkarken biri ortadan biçmedi ama şuç bende D ile inersen :)

akşam gelirken 2 ye aldım aklım başıma geldi

yav hortum uzun olur kabul ederim ama ayar yapılırken hortumdan geçiş zamanını bilgisayar ölçüyor. eğer geçişde boğulma yapıyorsa bence dediğimdendir. bi ayar daha ister.
bi sonrakinde şunu dene, araba mesela caminin orda gaza geçiyordu dimi eskiden. sende sabah benzinde olsun sistem camiyi 200 metre geçince gaza al bakalım napacak.
çünki birde geçiş sıcaklığının düşüklüğü var. ha 40 a ayarlıdır ama bu sıcaklık regülatörde 15 derece ise buharlaştırmaz gazı. beyni dondurur ve sarsıntılı çalışma gaz yememe ve benzine atma yapar. regülatörün donması 80-90 derecede çözülür ve herşey normale döner. belkide sende hortumları yanlış bağladı, motordan çıkan sıcak su önce regülatöre geliceğine kalorüfere gidiyordur bu yüzdende geç ısınma veya donma yapıyordur. yani çok sebebi olabilir.
 
Geri
Üst