Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bu manueli icad edenin, istanbulunuzun, trafiğinizin ne diyim artık. öldüm valla. bi havaalanına gidiyim dedim getzle 3,5 saat trafik giderken 3,5 saat trafikde gelirken. öldüm valla.

izmirde iyi bir otomatikçi keşfedilmiştir. omega şanzımanı uygun fiyata ve yalansız dolansız toplamıştır. lazım olan arkadaşlar için mehmet karaaslan 05368106939 6.sanayi sitesi 677/36 sokak izmir.
aklınızda bulunsun lazım olursa sorun bana.
 
Bugun tekrar deneyim dedim bu geri kaydırma olayını dik bir yokuş tahmini %30-40 lık bir eğim.(azda olabilir) Durduğu falan yok arabanın frene basmasam yokuşun sonuna kadar inecek bunun bir standartı varmıdır acaba %? eğime kadar kaydırma yapmaz sonrasında yapar diye...
 
Bugun tekrar deneyim dedim bu geri kaydırma olayını dik bir yokuş tahmini %30-40 lık bir eğim.(azda olabilir) Durduğu falan yok arabanın frene basmasam yokuşun sonuna kadar inecek bunun bir standartı varmıdır acaba %? eğime kadar kaydırma yapmaz sonrasında yapar diye...

benim aracımda hafiften hafiften kaydırıodu,sonra birden düz yoldada gitmemeye başladı gaza basıosun ama araba gitmiyor.şanzuman balataları değişti ama eskisi gibi olmuyo araç.
 
Bugun tekrar deneyim dedim bu geri kaydırma olayını dik bir yokuş tahmini %30-40 lık bir eğim.(azda olabilir) Durduğu falan yok arabanın frene basmasam yokuşun sonuna kadar inecek bunun bir standartı varmıdır acaba %? eğime kadar kaydırma yapmaz sonrasında yapar diye...

belli bir eğimi yoktur onun. sizin 1,4 motor 20 derecede yerinde duruyorsa benm 2,0 motor 30 derecede durabilir. tamamiyle motor gücü ve sıhati ile ilgili.
sanırım şanzımanınızla ilgili soru işaretleriniz var. yada rampada oturduğunuz için otomatik seçtiniz. otomatikde birde çift ayak kullanabilme gibi bir avantajınız olduğunu unutmayın.
keyifli sürüşler.
 
benim aracımda hafiften hafiften kaydırıodu,sonra birden düz yoldada gitmemeye başladı gaza basıosun ama araba gitmiyor.şanzuman balataları değişti ama eskisi gibi olmuyo araç.

cenkim seriliği kaybettimi aracın. çıkma balata kullanmış olabilirler haberin olsun. bu arada ne yaptın arabanın durumlarını.
 
belli bir eğimi yoktur onun. sizin 1,4 motor 20 derecede yerinde duruyorsa benm 2,0 motor 30 derecede durabilir. tamamiyle motor gücü ve sıhati ile ilgili.
sanırım şanzımanınızla ilgili soru işaretleriniz var. yada rampada oturduğunuz için otomatik seçtiniz. otomatikde birde çift ayak kullanabilme gibi bir avantajınız olduğunu unutmayın.
keyifli sürüşler.

İlginiz için teşekkür ederim. Rampada oturmuyorum aksine bulunduğum mevki gayet düz sayılır sadece deneme amaçlı dik bir yer bulduğumda deneyim dedim.Otomatik araba rahatır yokuşta kaydırmaz denir ya hani sırf ona sebep deneyim dedim kaydırdığını görünce acaba sorunmu var diye aklına geliyor insanın ister istemez. Otomatik vites tercihim şehiriçi angaryasından kurtulmak :)

Evet dediğiniz gibi motor gücü ile alakalı 1.4 motor belli bir eğimden sonra ürettiği tork aracı ileri hareket ettirmeye yetmediği için kayıyor, düşününce ve birazda araştırınca kafamdaki soru işareti gitti..
 
İlginiz için teşekkür ederim. Rampada oturmuyorum aksine bulunduğum mevki gayet düz sayılır sadece deneme amaçlı dik bir yer bulduğumda deneyim dedim.Otomatik araba rahatır yokuşta kaydırmaz denir ya hani sırf ona sebep deneyim dedim kaydırdığını görünce acaba sorunmu var diye aklına geliyor insanın ister istemez. Otomatik vites tercihim şehiriçi angaryasından kurtulmak :)

Evet dediğiniz gibi motor gücü ile alakalı 1.4 motor belli bir eğimden sonra ürettiği tork aracı ileri hareket ettirmeye yetmediği için kayıyor, düşününce ve birazda araştırınca kafamdaki soru işareti gitti..

motora bağlı bir kanat düşünün ve bunun karşısında şanzımana bağlı bir başka kanat. bunları yağ dolu bir haneye yerleştirin. motorun döndürdüğü kanat yağı döndürsün. dönen yağda karşı kanadı yani şanzımanı. alın size debriyaj sistemi.

bu sistem aynı zamanda yağ pompası barındırsın. bastığı yağı şanzımana versin. belli bir basınca ulaşınca çalışan dişlileri boşa çıkartıp diğer dişlileri devreye alsın.ama dişliler bildiğimiz dişli gibi olmasın. yanları birbirine değen 2 dişli yerine içi diş dolu bir çemberin içinde dönen 3 tane küçük dişli olsun. alın size otomatik şanzıman.

aslında sistem bakım gerektirmeyen uzun ömürlü ve aşınmanın en az gerçekleştiği bir sistem. çünki komple yağ ile çalışıyor. sadece yağı zamanında değiştirmenizi birde yasak haraketleri yapmanızı istemiyor. bunun haricinde araçla aynı ömürü paylaşacağı kesin. ama türkiye otomatik şanzımana uzun zamandır yabancı ve bilgisiz bu yüzden yağ değişim zamanlarına uyulmadı. idda ediyorumki şanzıman arızalarının %99u yağ değişim zamanlarındandır. %1 ide yağ kaçıran şanzımana yağ eklenmemesindendir. diğer herşey bunlara bağlı gelişiyor.

siz yağınıza dikkat edin. vitesi kurcalamayın sonrasında istediğiniz gibi sürün. torunlarınızın torunlarını bile görür o şanzıman.
 
Geri
Üst