motora bağlı bir kanat düşünün ve bunun karşısında şanzımana bağlı bir başka kanat. bunları yağ dolu bir haneye yerleştirin. motorun döndürdüğü kanat yağı döndürsün. dönen yağda karşı kanadı yani şanzımanı. alın size debriyaj sistemi.
bu sistem aynı zamanda yağ pompası barındırsın. bastığı yağı şanzımana versin. belli bir basınca ulaşınca çalışan dişlileri boşa çıkartıp diğer dişlileri devreye alsın.ama dişliler bildiğimiz dişli gibi olmasın. yanları birbirine değen 2 dişli yerine içi diş dolu bir çemberin içinde dönen 3 tane küçük dişli olsun. alın size otomatik şanzıman.
aslında sistem bakım gerektirmeyen uzun ömürlü ve aşınmanın en az gerçekleştiği bir sistem. çünki komple yağ ile çalışıyor. sadece yağı zamanında değiştirmenizi birde yasak haraketleri yapmanızı istemiyor. bunun haricinde araçla aynı ömürü paylaşacağı kesin. ama türkiye otomatik şanzımana uzun zamandır yabancı ve bilgisiz bu yüzden yağ değişim zamanlarına uyulmadı. idda ediyorumki şanzıman arızalarının %99u yağ değişim zamanlarındandır. %1 ide yağ kaçıran şanzımana yağ eklenmemesindendir. diğer herşey bunlara bağlı gelişiyor.
siz yağınıza dikkat edin. vitesi kurcalamayın sonrasında istediğiniz gibi sürün. torunlarınızın torunlarını bile görür o şanzıman.