Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
valla yaklaşık 24000 km dir active select şanzıman kullanıyorum (klasik tork konvertörlü tiptronik) ve memnunum öğrene bilme özelliğini seviyorum misal manuel modda aracı belirli gaza basış ve devir aralığında vites değiştirerek kullandıktan sonra aracı otomatik modda aynı gaza basış oranıyla kullanınca sizin vites değiştiğirdiğiniz devir aralığında vites değiştirmeye başlıyor yani öğreniyor.
 
valla yaklaşık 24000 km dir active select şanzıman kullanıyorum (klasik tork konvertörlü tiptronik) ve memnunum öğrene bilme özelliğini seviyorum misal manuel modda aracı belirli gaza basış ve devir aralığında vites değiştirerek kullandıktan sonra aracı otomatik modda aynı gaza basış oranıyla kullanınca sizin vites değiştiğirdiğiniz devir aralığında vites değiştirmeye başlıyor yani öğreniyor.

Bu Easy. de de var ve cidden güzel :)

Ben kullanırken 1750-2250 arası değiştiriyor babam kullanırken 3000 civarı :D :D
 
videodaki araçda sıkıntı var, bu tipdeki kişilerin başına gelmesi normaldir. ucuz olsunda nasıl olursa olsun diyerek balatanın işçiliğin en düşüklerini tercih ederlerse o araba bırak namaz kıldırmayı cenazeni bile yıkar.
hoş robotize şanızmanlar süper ötesi bir değişim sunamazlar ama parasına göre sistem güzeldir. üstelik tam otomatiklerden daha az yakar.
 
1. Ve 2. Vitesler seri kalkışlar için uygun değil ralli yapacaklar farklı araç seçsin. Bakımda kullanılan malzemeler kalitesiz olunca böyle zikredip secdeye kapanmasını sağlarmı bilemem ama ben easytronic vitesi çok sevdim almayı düşünenlere her türlü tavsiye ederim. Kullanım tarzınızı öğreniyor size nasıl araç kullanmanız gerektiğini öğretiyor gaz pedalına nasıl davranırsanız size öyle cevap veriyor. Kick down bütün otomatiklerde var zaten ondan bahsetmiyorum. Sert bastığınız zaman daha yüksek devirlerde vites atıyor dahada sert ani yüklenmelerde belli bir süre vitesi koruyor güce ihtiyacınız olduğunu düşünerek yapıyor bunu ayağınızı biraz gevşettiğiniz zaman herşey normale döndü diyor ve peşpeşe vitesleri ekliyor rampa inişlerde frene basmadıkça vites düşürmüyor rampa çıkışlarda bulunduğu vitesi koruma yolunu seçiyor devir yükseltseniz bile vites büyütmüyor eğimi ölçen bir sistem olduğundan şüpheleniyorum yada karışık hesaplamalar yapıyor araç her ortamda uygun olanı yapıyor aslında ama bu bazen bizim işimize gelmiyor ve hemen vites sapıttı deyip geçiyoruz. yokuş kalkış az ve gereksiz eğimlerde devreye girmiyor mesela. Çok dik eğimlerde kalkış yapmak biraz zor bu motordan süpermen gücü de beklememek lazım. konfor paket donanımdaki toyota ve honda yada volksvagen bir aracı kaç para ile satın alabilirsiniz. almayı düşünenler mutlaka test sürüşü yapmalı yoksa kısa metrajlı filmlere bakarak daha cook cenaze namazı kılarlar:cool:
 
Şu son 2 mesajı görmesem, video yüzünden vazgeçiyordum neredeyse Opel bakmaktan :D Allah senden razı olsun Opel :maden:
 
Nereye yazacağımı bilemedim saat de ilerlediği için yeni başlık açmak istemedim ama İstanbul'da yeni alacağım aracı expertiz yaptırabileceğim (computest mi deniyordu yoksa :confused: ) Taksim'e yakın bir servis var mı önereceğiniz ? Yarı otomatik olduğundan yaptırayım emin olayım istedim.
 
arkadaşlar bende aranza yenikatıldım. aracım 2000 model vectra 2.0 cdx otomatik vites izmirde ikamet ediyorum aracım 143 binde orj kmde.şanzuman yağını nerede değiştirebilirim.tek tek aracımın bütün bakımlarını yavaş yavaş yaptıracağım.
 
Geri
Üst