Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aracım dik yokuş çıkarken bazen vitesi çok geç büyütüyor. Hem bu sorunu çözer hemde vites geçişleri biraz daha yumuşar diye düşünüyorum. Katkısı olmayacağını bilsem. Hiç girişmem ama değiştiren kişiler burda çok olumlu yorumlar yapmış. Opel yetkili serviste yaptıracam. Yetkili servis olduğu halde sorun yaşar mıyım diye yine de korkuyorum

İnşallah yaşamazsın demekten başka söylenecek pek de söz yok.
 
evet otomatık vıtes kullanıcı arkadaslar basım otomatık sanzımanla dertte gıbı bulunduugm yerde servıs yoksıradan ag degıstıren bır yerde bılgısızlık dogrultusunda sanzıman yagını atf 2 ıle degıstırdıler 3 4 gun sonra araba 4 vıtese gecmemeye basladı vede aeıza ısıgı yakıp p730 ıle p0773 hatalarını verdı sanaıdekı ustam ıstdan otomatık sanzımancıyı aradı gırıs cıkıs sensorunun konturol edlmesı gerektıgını ordan degılse valflerden olabılıcegını soyledı bu arada aracım 99 cd sımdı atf2 bızım araclara uygunmudur atf ıle dexron arasında ne fark var ılla deronmu olmalı
 
İnşallah yaşamazsın demekten başka söylenecek pek de söz yok.

O lanet uyarı lambasının yanıp sönmesi canıma tek dedi ve dün şanzuman beynini özel serviste açtık, karşımıza kırık, dökük bir şey çıkmadı, kanalların temizliği yapıldı, 3 pistonun contaları yenilendi, iki gündür sorun yaşamadım. İnşallah o lamba bir daha yanıp da canımızı sıkmaz. :alkis:
 
Smihci arabanda ne gibi sorun vardi seleloid lerimi temizlediler ?

Aracın otomatik vites arıza uyarı ışığı, özellikle soğuk havalarda yola ilk çıktığımda 3-4 km lik bir mesafede (yani motor ısınana kadar) yanıyor, şanzumanda sağlıklı vites geçişleri olmuyordu. İlk önceleri 1 nci vitesten 2 nci vitese geçerken arıza ışığını yakıyordu, pozisyon şalterini temizlettim bu sefer de 2 nci vitesten 3 ncü vitese geçerken aynı şeyi yapmaya başladı. Genelde motor ısındıktan sonra aracı yeniden çalıştırdığımda sorun kendiliğinden düzeliyordu ama son günlerde çok nadiren de olsa sıcak motorda da aynı şeyi yapmaya başlamıştı. Hatta vites boşa çıkmış gibi olmaya başladı, 6000 devire çıktığım halde vites atmada zorluk çekiyordu, özellikle yoğun trafikte aracı hızlandırmakta zorlanıyorduk. Bu sabah eşim araçla kursa gitti, aradan 2 saat geçtiği halde, lamba gene yandı diye aramadığına göre bu sefer işlem tamam gibi. İnşallah aynı şey tekrar olmaz. Ekleyebilirsem çektiğim videoyu paylaşacağım.
 
Aracın otomatik vites arıza uyarı ışığı, özellikle soğuk havalarda yola ilk çıktığımda 3-4 km lik bir mesafede (yani motor ısınana kadar) yanıyor, şanzumanda sağlıklı vites geçişleri olmuyordu. İlk önceleri 1 nci vitesten 2 nci vitese geçerken arıza ışığını yakıyordu, pozisyon şalterini temizlettim bu sefer de 2 nci vitesten 3 ncü vitese geçerken aynı şeyi yapmaya başladı. Genelde motor ısındıktan sonra aracı yeniden çalıştırdığımda sorun kendiliğinden düzeliyordu ama son günlerde çok nadiren de olsa sıcak motorda da aynı şeyi yapmaya başlamıştı. Hatta vites boşa çıkmış gibi olmaya başladı, 6000 devire çıktığım halde vites atmada zorluk çekiyordu, özellikle yoğun trafikte aracı hızlandırmakta zorlanıyorduk. Bu sabah eşim araçla kursa gitti, aradan 2 saat geçtiği halde, lamba gene yandı diye aramadığına göre bu sefer işlem tamam gibi. İnşallah aynı şey tekrar olmaz. Ekleyebilirsem çektiğim videoyu paylaşacağım.

Abi başka bir işlem daha mı yaptırdın? Sonradan...
 
Abi başka bir işlem daha mı yaptırdın? Sonradan...

Pozisyon şalterini temizlettikten 1-2 gün sonra aynı arıza tekrar başladı, üstelik bu sefer nadiren de olsa, motor sıcakken bile o lanet ışık yandı, arıza sırasında hızlanma hemen hemen hiç olmuyordu. İşin komik yanı ne zaman sanayiye gitsem araba saat gibi çalışıyordu, birkaç kez deneme yapıldığı halde arıza lambası yanmadı. Gün geldi vites kolu halatına bile bahane bulduk. En son video çektim, bu sefer tech 2 ile arıza kodunu da aldık. Pazartesi günü operasyon kararı aldık, şanzuman beyni açıldı, temizliği yapılıp 3 pistonun segman gibi olan contalarını yeniledik. Allah'a şükür şimdilik 3 gündür sorun yok.
 
Pozisyon şalterini temizlettikten 1-2 gün sonra aynı arıza tekrar başladı, üstelik bu sefer nadiren de olsa, motor sıcakken bile o lanet ışık yandı, arıza sırasında hızlanma hemen hemen hiç olmuyordu. İşin komik yanı ne zaman sanayiye gitsem araba saat gibi çalışıyordu, birkaç kez deneme yapıldığı halde arıza lambası yanmadı. Gün geldi vites kolu halatına bile bahane bulduk. En son video çektim, bu sefer tech 2 ile arıza kodunu da aldık. Pazartesi günü operasyon kararı aldık, şanzuman beyni açıldı, temizliği yapılıp 3 pistonun segman gibi olan contalarını yeniledik. Allah'a şükür şimdilik 3 gündür sorun yok.

Hayırlı olsun abi. Ne kadar masraf çıkardı?
 
Hayırlı olsun abi. Ne kadar masraf çıkardı?

Şuan için herhangi bir ücret ödemedim. Bu durum benim de ustamın da canına tak ettiği için şimdilik bir ödeme yapılmadı, aracı bir süre kullanıp deneyeceğiz.
 
Geri
Üst