Otomotiv Mühendisliği

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdi sevdiğim bir abim aradı oğlu lise 4 e gidiyor malum şu üviversite sınavlarına hazırlanıyor ismi herneyse takip edemiyorum şimdi meslekler hakkında aklı karışmış tıp istiyordu daha önceden mühendisliklere kafası gitmiş bende otomotiv mühendisliğini önerdim Türkiyede nerelerde var bilmiyorum ama ölmeyen bir sektör bunu biliyorum.O yüzden otomotiv mühendiliği hakkında bilgisi olan var mı iş alanı nedir Türkiyede vs. çünkü bir yandanda mühendislik okumasın tıp a gitsin dedim çünkü çevremde İtü gibi prestijli okullarda okuyup işsiz olan mühendis arkadaşlarım var uçak mühendisi gibi..
 

meftunn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
3,000
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Otomotiv mühendisliği yaygın bir bölüm değil yanlış bilmiyosam, itü boğaziçi gibi okullarda yok... he şu olur atıyorum itü makine müh bölümünü okur, onlar son sınıfta 3 4 kola ayrılıyo mesela orda otomotivi seçer onun üzerine gider...

zaten bu tarz işlerde diplomanda ne mühendisi yazdığı önemli değildir, sen okurken nereye yönlendin naptın o önemlidir.. mesela uçak müh okuyan bir arkadaş , lisans dersleri sırasında elektronik derslerinden en çok keyif almıştır, gider kendini o konuda geliştirir, mesela üninin robot klübüne katılır, C temelli CSS gibi programları öğrenir, PİC programlama falan derken bir bakarsın adam robotçu olmuştur, Robot diyince birçok insan asimo gibi birşey sanabilir, robot dediğimiz şey otomatik olarak hareket eden herşeydir kısaca, üretim bandında işi bitmiş şeyleri alıp paketlere koyma sistemide bir robotik sistemdir...

yani malesef isim insanı yanıltıyo, bu bende de vardı, adam makine mühendisi ise makinelerin herşeyini bilir araba motorunun herşeyini bilir falan , yok öle bir dünya.. yani her alan kendi içinde bir deniz derya.. sen sadece içinden ufak birşeye yönelip oraya yoğunlaşırsın...

yani otomotiv sektöründe çalışıcam diyede illaki otomotiv müh şart değildir, metalurji malzeme, uçak, elektrik elektronik gibi bir sürü bölümü bitiren adam otomotiv de çalışır...

bu arada tesadüf bende itü uçak-uzay fakültesi uzay müh mezunuyum.. aslına bakarsanız benim çevremde pek işsiz adam yok..
uçak müh örnek verirsek, bir arakdaş otokarda zırhlı araç projelerinde çalışıyo, bir arkadaş vestelin insansız hava aracı projesinde, bir arkadaşım roketsan da çalışıyo, bunun gibi tai ( havacılık fabrikası ) tei gibi çeşitli savunma sanayi firmalarında çalışıyo millet..

onun haricinde kale-altınay diye bir robot fabrikamız var, uzay müh mezunu birinin kurduğu bir fabrika orda çalışanlar var, ya da THY ya da başka havayolu şirketlerinde uçak bakım mühendisleri olarak çalışanlar var, ayrıca uçak müh makine mühendislerinin yaptığı işlere de başvurup o tarz birçok iştede çalışır, zaten derslerini açıp baksanız %60 tan fazla aynıdır dersler uçak ve makinenin

hep uçak müh örnek verdim ama demek istediğim 4 yıllık bir lisans programı insana sadece neyin ne olduğunu gösterir, hiç bir alanda sizi profesyonel yapmaz, öle olsa millet yüksek doktora falan yapmazdı, şimdi sizde aynı şekilde otomotive girdiğiniz zaman arabalar hakkında profesyonel olmıycaksınız, hatta birçok şeyi teorik olarak görceğiniz için , kalfalar ustalar sizden çok daha iyi bilicek birçok şeyi.. siz yeni birşey tasarlarken ne gibi hesaplamalar yapılır nasıl yapılır nasıl test edilir onu öğrenirken , usta conta yandığı zaman neden olduğunu sizden çok daha iyi bilecek... e türkiyede de yeni bir üretim tasarım falan olduğunu pek düşünmüyorum, ya da çok azdır...

bir örnek veriyim son, benim bir tanıdık itü uçağı kazandı, dil eğitimi diye ilk sene okulu dondurup ingiltereye gitti, orda yine uçak müh alanında eğitim veren ünilerden de kabul alınca kazandığı itü uçağı bırakıp orda okumaya devam ediyo. ki en iyisini yaptı, o okul bu adamları airbus a boeing e gönderiyo habire bişeyler öğrensinler diye, okul bitince de adam belki oralarda çalışcak ve aldığı eğitimin hakkını vericek..

benim kuzen bu sene öss ye girdi, gelmiş bana soruyo istanbul hukuk ' a mı gidiyim odtü iktisat mı , dedim boşver iktisatı odtüyü, sen adam gibi oku hukuk, sonra olabiliyosan hakim ol savcı ol, olmuyosa da avukat ol , işini iyi yap devam et...

bence türkiyede bitirdiğin anda elinde hazır mesleek olcak bir bölüm bitirmeli, mesela eczacılık bitiriyosun direk aç eczaneni, tıp , belki devlette çalışırsan maaşı az ama olsun havası yeter ayrıca yapıcağın iş belli.. tabi hiçbir iş kolay değil tıpta bitirsen tusa musa gircen falan ama hayat hep öle..

ayrıca mühendislik bence keyifli bir iş değil, hergün sabah 8 akşam 5 aynı ofise git , bilgisayar başında ya işleri takip et ya bilgisayarcıysan falan kod yaz bilmem ne.. bende ilk mühendislik eğitimine başlarken hevesle başladım ama sonra beni hiç sarmadı.. mühendisilikte tek başına bişey yapman zor , hep bir ekibin parçası olursun üstüne düşen görevi yaparsın..

ben sevemedim abi mühendisliği, tavsiye etmiyorum , yinede araştırın tabi benim düşüncelerim birçok kişiye yanlış gelebilir...

ben uzay müh bitirdim, roketsan da staj yaptım hiç sarmadı, itü uydu haberleşme yerinde staj yaptım , nispeten zevkliydi, 13 m çapında bir antenimiz bir sürü sistemimiz var, üstümüzden kanadanın fransanın falan uyduları geçiyo , onlarla haberleşip veri alıyoruz bilmem ne ama hep aynı şeyler... onun haricinde bizim uzay müh bölümü itü p-sat 1 diye bir uydu yaptı, kenarı 10 cm olan bir küp şeklinde 1 kg ağırlığı var yok.. üzerinde webcam var, tabi birçok şeyi hazır alındı da yapıldı, kendisi şuan uzayda, yerden 500 kilometre falan yüksekte dönüp duruyo, ilerisi için iyi bir adım ama şimdilik türkiyede uzay adına pek birşey yok, uçak desen yine aynı, şuanda Tai bir tane eğitim uçağı yapıyo , bir de yine bizim itü rotam da helikopter tarzı bir proje var..

sen naptın diye sorarsan , ben okul bitince askere gittim direk, geldim, ya havayolu şirketleridne yine uçak bakım müh şeklinde atlasjet thy falan gibi şirketlere başvurcaktım, ya da savunma sanayindeki şirketlere başvurup defalarca istanbuldan ankaraya mülakata falan gidicektim, napsam diye düşünürken thy ' nin yetiştirilmek üzere pilot ilanına başvurdum,çok şükür kabul edildim kısa bir süre içinde de eğitim başlıycak ve pilot olucaz inş... ki bu benim çocukluk hayalim olan meslektir...

epey yazdım umarım kafanızı karıştırmamışımdır.. bir sorunuz olursa özelden ya da burdan haberleşebiliriz..
 
Son düzenleme:

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tarık bence fizik tedavi ve rahabilitasyon bölümüne baksın

ablam fizyoterapisttir ondan biliyorum hem özel hemde devlet işinde çok rahat iş bulur ayrıca özelde sağlam maaş alır özel hastaları olurr

Çocuk gelişimi sayısal mı tm tam bilemiyorum ama bu bölümde hem okuması kolay hem de iş olarak rahat bir iştirr
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Otomotiv mühendsiliği yeni türetme bölümlerdendir büyük ihtimal, makina mühendisliğini de düşünebilir, tabi ilgisi varsa teknik alanlara.
otomotiv müh. bitirince tahminen otomitvde çalışan makina mühendislerinin işlerine yönelir, makina okursa seçenekler biraz daha geniş olabilir.
ayrıca mühendislik bence keyifli bir iş değil, hergün sabah 8 akşam 5 aynı ofise git , bilgisayar başında ya işleri takip et ya bilgisayarcıysan falan kod yaz bilmem ne.. bende ilk mühendislik eğitimine başlarken hevesle başladım ama sonra beni hiç sarmadı.. mühendisilikte tek başına bişey yapman zor , hep bir ekibin parçası olursun üstüne düşen görevi yaparsın..

ben sevemedim abi mühendisliği, tavsiye etmiyorum , yinede araştırın tabi benim düşüncelerim birçok kişiye yanlış gelebilir...

şu kısmı okuyunca küçük bi şok geçirdim sonra devamını okudum şokum geçti,
pilotluğa geçişin güzel olmuş tebrik ederim her gencin hayali olan bi mesleği yakalamışsın, ama mühendisliğin sabah 8 akşam 5 oluşu tanımlamana şiddetle karşı çıkmak zorundayım :)
mesleğe başlamadan kariyer değiştirdiğin için karşıdan yorumlamışsın biraz. tabi dediğin biçimde çalışan biçok meslektaşımız var malesef.
ülkemizde mühendislik faaliyetleri kısıtlı ona da katılıyorum ancak bu biraz da meslektaşlarımızın eksiği. birlikte çalışma imkanı bulduğum biçok arkadaşım da bu şekildeydi, aynı işi yapar günü bitirir çıkar gider, yapılan işe 1 puan artı katayım diye durup düşünmezdi. Yaptığı işin biçok detayından bihaber olanları da çoktu.
ben makine mühendisi olarak bölümden çıkanların çalışabilecekleri bidünya görevin bi kısmını olştursa da biçok alanda görev yaptım, otomotiv yan sanayinde imalat mühendisi olarak başladım, otomotivden ziyade talaşlı imalattı konumuz, biraz merakla motor montaj vs. gibi konularda az da olsa bilgi sahibi olabildim. sonra aynı bölümde kalite güvence mühendisliğini de birlikte yürütmeye başladım burda da kalite standardları,ölçme teknikleri,hata analizleri bir de yine her şeye burnumu sokmamdan müşteri ilişkileri alanında biraz yetişmiş oldum.
sonra kalite işinde saçma bi tercih yapıp saçma bi şirkette 1.5 yılımı harcadıktan sonra nasıl olduysa birden soğutma sektörüne geçiş yaptım :D
şimdi ürün geliştirmede çalışıyorum %20 makina %80 elektrik mühendisi gibi çalışıyorum, işim süper keyifli ortaya yeni bişeyler çıkarmak, sürekli yeni bişeyler öğrenmek gibi artıları var. ekiple çalışıyo olsam da işin %80inde kendi başımayım.

uzun lafın kısası mühendislik okumak isteyen kardeşlerimize tavsiye ederim, ama teknik konulara meraklı eline anahtarı yağdanlığı üstüpüyü alıp makina altına uzanmaktan gocunmayacak ki o senin bahsettiğin sıkıcı mühendislerden olmasın :)
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ben mühendisim.. şimdiki aklım olsa tıp okurdum fakat arkadaşınızın oğluna dişçilik öneririm.. neden? bir insanda 32 tane var ve 70.000.000 insan var şahsen çarpmak istemedim :D
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
ben mühendisim.. şimdiki aklım olsa tıp okurdum fakat arkadaşınızın oğluna dişçilik öneririm.. neden? bir insanda 32 tane var ve 70.000.000 insan var şahsen çarpmak istemedim :D
:) mühendislerin aklı başına okul bittikten sonra geliyor demekki :D

ben de tıpa rahat yeten fen puanım varken okumaktan tırsıp yazmamıştım :rolleyes:
bigün acıbadem hastanesi önünde DR plakalı chayanne leri görünce başımı daşlara vurdum :rolleyes:
 

cetto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
:) mühendislerin aklı başına okul bittikten sonra geliyor demekki :D

Bir mühendis olarak katılıyorum bu fikre :D:D:D:D

Aslında maalesef bu sadece mühendisler için geçerli değil. Daha 16 yaşındaki bir gençten hayatı o yaşında anlaması, hedeflerini ve vizyonunu belirlemesi ve ona göre tercih yapması istendiği ve 16 yaşında bu pekçoğumuza nasip olmadığı için ekseriyetle bölüm farketmeksizin pekçoğumuz mezuniyetten sonra ayılıyor. Biraz daha şanslı olanlarımız üniversitenin ilk 1-2 senesinde okul/bölüm değiştirip yeni biryol çiziyor kendine.

Tarık hocam kusura bakma, konuyu dağıttık, sen ne sordun, biz ne anlatıyoruz.
 
Son düzenleme:

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Otomotiv mühendisliği yaygın bir bölüm değil yanlış bilmiyosam, itü boğaziçi gibi okullarda yok... he şu olur atıyorum itü makine müh bölümünü okur, onlar son sınıfta 3 4 kola ayrılıyo mesela orda otomotivi seçer onun üzerine gider...

zaten bu tarz işlerde diplomanda ne mühendisi yazdığı önemli değildir, sen okurken nereye yönlendin naptın o önemlidir.. mesela uçak müh okuyan bir arkadaş , lisans dersleri sırasında elektronik derslerinden en çok keyif almıştır, gider kendini o konuda geliştirir, mesela üninin robot klübüne katılır, C temelli CSS gibi programları öğrenir, PİC programlama falan derken bir bakarsın adam robotçu olmuştur, Robot diyince birçok insan asimo gibi birşey sanabilir, robot dediğimiz şey otomatik olarak hareket eden herşeydir kısaca, üretim bandında işi bitmiş şeyleri alıp paketlere koyma sistemide bir robotik sistemdir...

yani malesef isim insanı yanıltıyo, bu bende de vardı, adam makine mühendisi ise makinelerin herşeyini bilir araba motorunun herşeyini bilir falan , yok öle bir dünya.. yani her alan kendi içinde bir deniz derya.. sen sadece içinden ufak birşeye yönelip oraya yoğunlaşırsın...

yani otomotiv sektöründe çalışıcam diyede illaki otomotiv müh şart değildir, metalurji malzeme, uçak, elektrik elektronik gibi bir sürü bölümü bitiren adam otomotiv de çalışır...

bu arada tesadüf bende itü uçak-uzay fakültesi uzay müh mezunuyum.. aslına bakarsanız benim çevremde pek işsiz adam yok..
uçak müh örnek verirsek, bir arakdaş otokarda zırhlı araç projelerinde çalışıyo, bir arkadaş vestelin insansız hava aracı projesinde, bir arkadaşım roketsan da çalışıyo, bunun gibi tai ( havacılık fabrikası ) tei gibi çeşitli savunma sanayi firmalarında çalışıyo millet..

onun haricinde kale-altınay diye bir robot fabrikamız var, uzay müh mezunu birinin kurduğu bir fabrika orda çalışanlar var, ya da THY ya da başka havayolu şirketlerinde uçak bakım mühendisleri olarak çalışanlar var, ayrıca uçak müh makine mühendislerinin yaptığı işlere de başvurup o tarz birçok iştede çalışır, zaten derslerini açıp baksanız %60 tan fazla aynıdır dersler uçak ve makinenin

hep uçak müh örnek verdim ama demek istediğim 4 yıllık bir lisans programı insana sadece neyin ne olduğunu gösterir, hiç bir alanda sizi profesyonel yapmaz, öle olsa millet yüksek doktora falan yapmazdı, şimdi sizde aynı şekilde otomotive girdiğiniz zaman arabalar hakkında profesyonel olmıycaksınız, hatta birçok şeyi teorik olarak görceğiniz için , kalfalar ustalar sizden çok daha iyi bilicek birçok şeyi.. siz yeni birşey tasarlarken ne gibi hesaplamalar yapılır nasıl yapılır nasıl test edilir onu öğrenirken , usta conta yandığı zaman neden olduğunu sizden çok daha iyi bilecek... e türkiyede de yeni bir üretim tasarım falan olduğunu pek düşünmüyorum, ya da çok azdır...

bir örnek veriyim son, benim bir tanıdık itü uçağı kazandı, dil eğitimi diye ilk sene okulu dondurup ingiltereye gitti, orda yine uçak müh alanında eğitim veren ünilerden de kabul alınca kazandığı itü uçağı bırakıp orda okumaya devam ediyo. ki en iyisini yaptı, o okul bu adamları airbus a boeing e gönderiyo habire bişeyler öğrensinler diye, okul bitince de adam belki oralarda çalışcak ve aldığı eğitimin hakkını vericek..

benim kuzen bu sene öss ye girdi, gelmiş bana soruyo istanbul hukuk ' a mı gidiyim odtü iktisat mı , dedim boşver iktisatı odtüyü, sen adam gibi oku hukuk, sonra olabiliyosan hakim ol savcı ol, olmuyosa da avukat ol , işini iyi yap devam et...

bence türkiyede bitirdiğin anda elinde hazır mesleek olcak bir bölüm bitirmeli, mesela eczacılık bitiriyosun direk aç eczaneni, tıp , belki devlette çalışırsan maaşı az ama olsun havası yeter ayrıca yapıcağın iş belli.. tabi hiçbir iş kolay değil tıpta bitirsen tusa musa gircen falan ama hayat hep öle..

ayrıca mühendislik bence keyifli bir iş değil, hergün sabah 8 akşam 5 aynı ofise git , bilgisayar başında ya işleri takip et ya bilgisayarcıysan falan kod yaz bilmem ne.. bende ilk mühendislik eğitimine başlarken hevesle başladım ama sonra beni hiç sarmadı.. mühendisilikte tek başına bişey yapman zor , hep bir ekibin parçası olursun üstüne düşen görevi yaparsın..

ben sevemedim abi mühendisliği, tavsiye etmiyorum , yinede araştırın tabi benim düşüncelerim birçok kişiye yanlış gelebilir...

ben uzay müh bitirdim, roketsan da staj yaptım hiç sarmadı, itü uydu haberleşme yerinde staj yaptım , nispeten zevkliydi, 13 m çapında bir antenimiz bir sürü sistemimiz var, üstümüzden kanadanın fransanın falan uyduları geçiyo , onlarla haberleşip veri alıyoruz bilmem ne ama hep aynı şeyler... onun haricinde bizim uzay müh bölümü itü p-sat 1 diye bir uydu yaptı, kenarı 10 cm olan bir küp şeklinde 1 kg ağırlığı var yok.. üzerinde webcam var, tabi birçok şeyi hazır alındı da yapıldı, kendisi şuan uzayda, yerden 500 metre falan yüksekte dönüp duruyo, ilerisi için iyi bir adım ama şimdilik türkiyede uzay adına pek birşey yok, uçak desen yine aynı, şuanda Tai bir tane eğitim uçağı yapıyo , bir de yine bizim itü rotam da helikopter tarzı bir proje var..

sen naptın diye sorarsan , ben okul bitince askere gittim direk, geldim, ya havayolu şirketleridne yine uçak bakım müh şeklinde atlasjet thy falan gibi şirketlere başvurcaktım, ya da savunma sanayindeki şirketlere başvurup defalarca istanbuldan ankaraya mülakata falan gidicektim, napsam diye düşünürken thy ' nin yetiştirilmek üzere pilot ilanına başvurdum,çok şükür kabul edildim kısa bir süre içinde de eğitim başlıycak ve pilot olucaz inş... ki bu benim çocukluk hayalim olan meslektir...

epey yazdım umarım kafanızı karıştırmamışımdır.. bir sorunuz olursa özelden ya da burdan haberleşebiliriz..

Çok teşekkür ederim.Konu hakkında bir bilgim olmasını sağladınız ben şu ana kadar abartmıyorum halinden memnun olan mühendis görmedim hepsi örneğin itü uçak mezunu dediğim kişi askerini bitirdi yeni geldi şimdi renaulta falan başvuru yaptı cidden şimdiki aklım olsaydı tıp,dişçilik okurdum falan diyor, mühendislikte şansım çok zor rakip falan var aynı senin dediğin gibi bir grubun parçası oluyormuşsun örneğin fordda çalışıyosun seni gruplara ayırıyorlarmış hepsi her grup farklı birşey üzerinde çalışıyormuş.Dil gerçekten şart teşekkür ederim zamanını ayırdığın için ben bunları oğlana bir söyleyeyimde ona göre sorunu olursa daha sonra yine yazarım...





Tarık bence fizik tedavi ve rahabilitasyon bölümüne baksın

ablam fizyoterapisttir ondan biliyorum hem özel hemde devlet işinde çok rahat iş bulur ayrıca özelde sağlam maaş alır özel hastaları olurr

Çocuk gelişimi sayısal mı tm tam bilemiyorum ama bu bölümde hem okuması kolay hem de iş olarak rahat bir iştirr

İlgilenir mi bilmiyorumki:)Uçak mühendisi olan yakınımız sağlık memuru olsun diyor hiç değilse adamlar 2.5 milyar maaş alıyor falan diyor:)

Otomotiv mühendsiliği yeni türetme bölümlerdendir büyük ihtimal, makina mühendisliğini de düşünebilir, tabi ilgisi varsa teknik alanlara.
otomotiv müh. bitirince tahminen otomitvde çalışan makina mühendislerinin işlerine yönelir, makina okursa seçenekler biraz daha geniş olabilir.


şu kısmı okuyunca küçük bi şok geçirdim sonra devamını okudum şokum geçti,
pilotluğa geçişin güzel olmuş tebrik ederim her gencin hayali olan bi mesleği yakalamışsın, ama mühendisliğin sabah 8 akşam 5 oluşu tanımlamana şiddetle karşı çıkmak zorundayım :)
mesleğe başlamadan kariyer değiştirdiğin için karşıdan yorumlamışsın biraz. tabi dediğin biçimde çalışan biçok meslektaşımız var malesef.
ülkemizde mühendislik faaliyetleri kısıtlı ona da katılıyorum ancak bu biraz da meslektaşlarımızın eksiği. birlikte çalışma imkanı bulduğum biçok arkadaşım da bu şekildeydi, aynı işi yapar günü bitirir çıkar gider, yapılan işe 1 puan artı katayım diye durup düşünmezdi. Yaptığı işin biçok detayından bihaber olanları da çoktu.
ben makine mühendisi olarak bölümden çıkanların çalışabilecekleri bidünya görevin bi kısmını olştursa da biçok alanda görev yaptım, otomotiv yan sanayinde imalat mühendisi olarak başladım, otomotivden ziyade talaşlı imalattı konumuz, biraz merakla motor montaj vs. gibi konularda az da olsa bilgi sahibi olabildim. sonra aynı bölümde kalite güvence mühendisliğini de birlikte yürütmeye başladım burda da kalite standardları,ölçme teknikleri,hata analizleri bir de yine her şeye burnumu sokmamdan müşteri ilişkileri alanında biraz yetişmiş oldum.
sonra kalite işinde saçma bi tercih yapıp saçma bi şirkette 1.5 yılımı harcadıktan sonra nasıl olduysa birden soğutma sektörüne geçiş yaptım :D
şimdi ürün geliştirmede çalışıyorum %20 makina %80 elektrik mühendisi gibi çalışıyorum, işim süper keyifli ortaya yeni bişeyler çıkarmak, sürekli yeni bişeyler öğrenmek gibi artıları var. ekiple çalışıyo olsam da işin %80inde kendi başımayım.

uzun lafın kısası mühendislik okumak isteyen kardeşlerimize tavsiye ederim, ama teknik konulara meraklı eline anahtarı yağdanlığı üstüpüyü alıp makina altına uzanmaktan gocunmayacak ki o senin bahsettiğin sıkıcı mühendislerden olmasın :)


Makineden çıkma bir mühendislik anlaşılan ama denildiği gibi makine okuyup öylede yapılabilir.Birde araştırdım biraz Haccettepede varmış Mercedes desteğiyle kurulmuş.Çıkınca iş imkanı var yani Mercedeste?

ben mühendisim.. şimdiki aklım olsa tıp okurdum fakat arkadaşınızın oğluna dişçilik öneririm.. neden? bir insanda 32 tane var ve 70.000.000 insan var şahsen çarpmak istemedim :D


Çoğu konuştuğum mühendis öyle diyor.Dişçiliği bende önerdim:)
 

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bir mühendis olarak katılıyorum bu fikre :D:D:D:D

Aslında maalesef bu sadece mühendisler için geçerli değil. Daha 16 yaşındaki bir gençten hayatı o yaşında anlaması, hedeflerini ve vizyonunu belirlemesi ve ona göre tercih yapması istendiği ve 16 yaşında bu pekçoğumuza nasip olmadığı için ekseriyetle bölüm farketmeksizin pekçoğumuz mezuniyetten sonra ayılıyor. Biraz daha şanslı olanlarımız üniversitenin ilk 1-2 senesinde okul/bölüm değiştirip yeni biryol çiziyor kendine.

Tarık hocam kusura bakma, konuyu dağıttık, sen ne sordun, biz ne anlatıyoruz.


Önemli değil işin gerçekleri doğru diyorsunuz..
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Makineden çıkma bir mühendislik anlaşılan ama denildiği gibi makine okuyup öylede yapılabilir.Birde araştırdım biraz Haccettepede varmış Mercedes desteğiyle kurulmuş.Çıkınca iş imkanı var yani Mercedeste?
Mercedes halen desteğini devam ettiriyorsa parlak gördüklerine şans tanıyor olabilir, ama parlak adam bi şekilde kendini gösterir nerde olursa olsun.
ama o destek devam ediyorsa, stajlar projeler falan şeklinde, orada okumak diğerlerinden daha avantajlı olur kesin.

ben halinden memnun olan mühendislerdenim. tıpa puanım tutuyodu gitmedim muhabbetini sık yapsam da senelerce oku tusa gir falan filan uymazdı büyük ihtimal bana.

Bir mühendis olarak katılıyorum bu fikre :D:D:D:D

Aslında maalesef bu sadece mühendisler için geçerli değil. Daha 16 yaşındaki bir gençten hayatı o yaşında anlaması, hedeflerini ve vizyonunu belirlemesi ve ona göre tercih yapması istendiği ve 16 yaşında bu pekçoğumuza nasip olmadığı için ekseriyetle bölüm farketmeksizin pekçoğumuz mezuniyetten sonra ayılıyor. Biraz daha şanslı olanlarımız üniversitenin ilk 1-2 senesinde okul/bölüm değiştirip yeni biryol çiziyor kendine.

Tarık hocam kusura bakma, konuyu dağıttık, sen ne sordun, biz ne anlatıyoruz.

her gördüğünü kurcalayıp "ulan acaba nasıl oluyo da oluyo" diye boza boza öğrenmeyi seven benim gibiler o yaşlarda şans eseri de olsa mantıklı tercih yapmış oluyor.
ar-ge de çalışınca da istediğini kırıp dökmek bozmak denemek serbest :D

doktor-dişçi-eczacı kadar kazanamasak da, rekabet şartları zor da olsa, iyi iş bulma şansı düşük de olsa ben seviyorum işimi, iyi ki de seçmişim diyorum. allah genç kardeşlerimize de nasib etsin.
 
Üst