p0170 arıza kodu ve arıza lambası yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 37OPEL37
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadaşlar merhaba bende 2002 model corsa 1,2 var aynı dert bende de var aldığımdan beri bu p0170 arıza kodunu veriyor servis hava akış filtresi ve oksijen sensörünü değiştirmek gerekiyor dedi ben bu forum sitesini okuduktan sonra biraz tereddütte kaldım anladığım kadarıyla bu dert bir çok kişide var öyleki bazılarının anlattığına göre birçok parça değiştirildiği halde yinede yanmış bende beklemekteyim ne yapacağımı şaşırdım bu konuda anladığım kadarıyla kesin bir çözüm yok tam olarak hangi parçayı değiştireceğimi şaşırdım bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardım
 
Kardesim parcayi degistirmeden önce sensor verilerini ölctür...ama ihtimal sensor arizalidir..ama dedigim gibi önce ölctür..kesin bilgi ile parca degistir...ve türkiye icin bosch marka olsun..
Opel servisi yok diyorsun..BOSCH servisi yokmu?


kardeşim merhaba bende de bu hata oldu 2 kez motor arıza lambası yaktı cihaza bağlattım p0170 hatası verdi yalnız tekrar bi daha arıza lambasını hiç yakmadı yakıtı etkiler dedi usta sizce oksijen sensörü mü değişmesi gerekiyor birde sensör verilerini kime ölçtürebilirim ?
bu konuda bilgin varsa cevap verirsen sevinirim iyi akşamalar.
 
Konuyu hortlatayım. Nedir bunun çaresi varmı arızayı gideren?
 
Geçen sene bende 0170 hatası almıştım. LPG ayarı yaptırdım. Düzeldi ve bir senedir sorun yok.
 
Konuyu hortlatayım. Nedir bunun çaresi varmı arızayı gideren?

araç lpg li ise benzinde deneyin arızayı silip. hava yakıt karışımını beyin düzenlerken alt veya üst sınırının üzerinde düzeltme ihtiyacı olduğunda vermişti bu arızayı kendi aracım geçen yıl. genelde lpg ayarının fazla fakir yada fazla zengin olmasından kaynaklanır diye biliyorum...
 
Ne kadar süre benzinde binmek gerekir?
 
Ne kadar süre benzinde binmek gerekir?

arızayı silin benzinle bir iki gün deneyin bakalım verecekmi arıza...tabi bu dediğim lpgli araçlar için geçerli. eksozda delik olması özellikle motor ve sensör arasındaki kısımda,motorun herhangibir yerinde çıkmış herhangibir vakum hortumu, ateşleme sistemindeki bir zayıflık diğer ihtimaller arasında söylenebilir...
 
Anladım teşekkürler deneme yanılma ve bu sırada yapılan ufak harcamalarla çözüme kavuşacaz artık.
 
Anladım teşekkürler deneme yanılma ve bu sırada yapılan ufak harcamalarla çözüme kavuşacaz artık.

android telefon kullanıyorsanız eğer bir adet elm 327 bluetooth diye piyasadan yada çinden 20-50 lira arasında bir ücretle cihaz alın. telefonunuzdan motor arızası silebilirsiniz torque adlı programla. ayrıca bu tür sorunlar olduğunda arızayı siler silmez programı açıp anlık motor değerlerini görebilirisiniz ve buna neyin sebep olduğuna dair fikir sahibi olabilirisiniz... mesela bu arıza ile ilgili oksijen sensörleri değerleri ne gösteriyor bakabilirisiniz... normal koşullarda rolantide 1. sensör yanlış hatırlamıyorsam 0.1-0.7 volt arası devamlı seyretmeli. 2. sensör bundan daha az değerlerde gezinmeli katalizör varsa. katalizör iptal edildiyse iki sensör aynı anda aynı değeri okursa katalizör arızası verir oda 420 li bir koddu yanlış hatırlamıyorsam. neyse siz dediğim program ve cihazı alın sensör değerlerini rolantide gözlemleyin arızayı sildikten sonra. ayrıyetten o sırada yine telefon ve cihaz üzerinden ltft ve stft değerlerine bakın. stft değeri anlık değişim yapar yakıtta +ve - olarak fakat bunun bir sınırı vardır yüzde 25 e kadar sanırım destekliyor. sonrasında p0170 verir genelde yakıt hava karışımını düzeltmek için bu yüzde 25 in üzerine çıkmak gerektiğinde.
bir diğer tecrübemi anlatayım belki faydası olur astra h sanırım motoru korumak adına lpg de iken yol bilgisayarında ve göstergede benzin bitti benzin alın uyarısı sonrasında kendini korumaya alıyor ve yakıt hava karışımını bozabiliyor. yani depoda çeyreğin üzerinde benzin olmalı. sizin aracınızdada aynı şey olabilir...
 
Değerli bilgilerin için tekrar teşekkürler. Bu cihazı piyasadan nasıl temin edebilirim yönlendirebileceğini link adres v.s. gönderebilirsen sevinirim.
 
Geri
Üst