Ynt: Q5 Vs BMW X3= K.O
Bu, modelden modele değişen bir özellik mi peki? Tüm Q5'ler Quattro olarak satılıyor benim bildiğim kadarıyla. O zaman test etmeden önce Audi'de bu özelliği kapattılar mı acaba? Her halukarda bu reklam BMW'ye yakışmamış bence. Tüketiciyi yanıltmaya yönelik herşeye karşıyım. Hem sen koskoca BMW'sin, ihtiyacın var mı böyle oyunlara?
[/quote]
Videoda X3 ün n ekadar hızlı tepki vererek patinaja mahal bile vermemesini övebiliriz ama gerçekten bir müddet sonra "bir Audi o pozisyondan nasıl kurtulamadı?" diyor insan.. Yani Audi yle bir yamaç çıkarken o duruma düşsen araba iflas mı edecek?
[/quote]
Burdaki olayın aracın 4 çekiş olması değil, 4 çekiş ile birlikte aynı zamanda diferansiyeli boyuna kilitleyebiliyor olması.
Hatırlayın, lastiğin birisi buza girdiğinde eğer diferansiyelde enine kilit varsa, sağ ve sol şaftı kilitleyip ordan çıkarsınız.Aynısı bu sefer ön ve arka diferansiyeli kilitleme ile yapılıyor.Demek ki audi nin bu aracında boyuna diferansiyel kilidi yok, ya da aktive edilmemiş.
Diferansiyelin çalışma mantığı şudur, hangi tarafta daha az direnç varsa tüm hareket oraya aktarılır.Kilitsiz diferansiyel ile yalnızca her iki lastiğin de aynı zeminde bulunması durumunda, sağ ve solda aynı hareket ortaya çıkar. Yoksa dişli yapısı gereği lastiğin birisi buzda ise , buzda olmayan tarafta hareket yokken, buzda olan tarafta daha az dönme direnci olduğu için, buzdaki lastik döner durur.Bunu engelleyen şey ise sağ ve sol tarafı eşit hıza getiren diferansiyel kilidi.Hatta bunların daha gelişmişleri de var, bunlara da limited slip differantial lock deniyor.
Tolga KARACA link' Alıntı:[quote author=xylent link=topic=3510.msg80697#msg80697 date=1325191980]
[quote author=vehicle_dynamics link=topic=3510.msg80691#msg80691 date=1325191624]
Arkadaşlar,
Bu olayın esprisi sadece şu, ön ve arka aksı gerektiğinde eşit hızda dönmesi için kilitleyebiliyor musunuz?Bunu yapmayı sağlayan vites kutuları piyasada mevcut.
Dikkat ederseniz önce ön aks çukura düşüyor, bu durumda arka aks yerden itme kuvveti alıyor, sonra arka aks çukura düşünce ön akstan itme kuvveti alıyor.Bence bu kaliteden ziyade, aracın bu konfigurasyonda üretilip üretilmediğine bakar.Uygun vites kutusu ile her araç bunu yapabilir.
Bu, modelden modele değişen bir özellik mi peki? Tüm Q5'ler Quattro olarak satılıyor benim bildiğim kadarıyla. O zaman test etmeden önce Audi'de bu özelliği kapattılar mı acaba? Her halukarda bu reklam BMW'ye yakışmamış bence. Tüketiciyi yanıltmaya yönelik herşeye karşıyım. Hem sen koskoca BMW'sin, ihtiyacın var mı böyle oyunlara?
[/quote]
Videoda X3 ün n ekadar hızlı tepki vererek patinaja mahal bile vermemesini övebiliriz ama gerçekten bir müddet sonra "bir Audi o pozisyondan nasıl kurtulamadı?" diyor insan.. Yani Audi yle bir yamaç çıkarken o duruma düşsen araba iflas mı edecek?
[/quote]
Burdaki olayın aracın 4 çekiş olması değil, 4 çekiş ile birlikte aynı zamanda diferansiyeli boyuna kilitleyebiliyor olması.
Hatırlayın, lastiğin birisi buza girdiğinde eğer diferansiyelde enine kilit varsa, sağ ve sol şaftı kilitleyip ordan çıkarsınız.Aynısı bu sefer ön ve arka diferansiyeli kilitleme ile yapılıyor.Demek ki audi nin bu aracında boyuna diferansiyel kilidi yok, ya da aktive edilmemiş.
Diferansiyelin çalışma mantığı şudur, hangi tarafta daha az direnç varsa tüm hareket oraya aktarılır.Kilitsiz diferansiyel ile yalnızca her iki lastiğin de aynı zeminde bulunması durumunda, sağ ve solda aynı hareket ortaya çıkar. Yoksa dişli yapısı gereği lastiğin birisi buzda ise , buzda olmayan tarafta hareket yokken, buzda olan tarafta daha az dönme direnci olduğu için, buzdaki lastik döner durur.Bunu engelleyen şey ise sağ ve sol tarafı eşit hıza getiren diferansiyel kilidi.Hatta bunların daha gelişmişleri de var, bunlara da limited slip differantial lock deniyor.