Renault FLUENCE????

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Nzmgkcng
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Renault FLUENCE????

Arkadaşlar  bu yaz  Tekiirağdan Edirneye giderken yolda  kaza olmuştu durmak zorunda  kaldık. Otobanda 140-185 arası  gittim.Yolun nekadarı 185 nekadar 140 - 185 arası oldu  hatırlamıyorum şimdi.Durduğumda  hemen yanımdaki Jetta sürücüsü resmen gel yarışalım bakışı attı.Onun arabasıda  ful yolcu doluydu  benimde.Benim bagajda  tam  doluydu.Onun bilmiyorum tabi.Ben onu  abartmıyorum 2-3 dk içinde  geçtim.Sonra en  sağ şeritte fluance  bana yaklaştı oda  benimle kapıştı.İçinde  sadece  2 kişi olmasına rağmen  oda  bana  yetişemedi.

Arabadakiler  panikleyince  yavaşladım. classic kasa  ezitronik  vites 115 bgv aracım.
 
Ynt: Renault FLUENCE????

Bu 115 bg lik astra pek yarış yapılacak araba değil ben pek güvenmiyorum
 
Ynt: Renault FLUENCE????

Babamda 2013 otomatik dizel fluence var bende de Astra 2011 J benzinli, Astra'dan önce babamın arabasını kullanıyordum. Görüntü olarak inanılmaz hantal ve inanılmaz kaba duran o araç nasıl olur da bu kadar güzel bir Alman arabasına üstelik 140 beygire, turbo motora, benzinli olmasına rağmen Astra'ya oranla bu kadar atik olabilir diye düşündüm epey. Bu durum ağırlık kaynaklı mıdır? Yani dayanıklılık olarak allah korusun bir kaza anında kağıt gibi parçalanmama olarak mı algılamak gerek yoksa motor ve güç olarak açıkça fark olduğunu mu kabul etmek lazım?
 
Ynt:

63 bin TL ye alınıp 51 bin e zor satılan tenekeden yapılma bir araç olarak biliyorum. Bu küçümseme anlamına gelmesin. Motor ne kadar iyi olursa olsun kasa sase ve güvenlik en önemli unsur bir araçta. Geçen VW servisi arkadaşımla da pert arabaları konuşurken dediği şey şu "astra kadar kaslı araba görmedim" demek ki VW servisi bile bir bakışta ne olduğunu görebiliyor.
 
Ynt: Renault FLUENCE????

Fluence lerin %90 ı şirket aracı ve otomatik kardeşimde de var arabalara yapmadıkları kalmıyor kendi araçları olsa bu kadar basamazlar yakıt lastik bakım şirketten.Geçen gün Keşan İpsala ışıklarda yanaştı  arkama bir tanesi Yeniceçiftlik e kadar uzadık bir ara yol verdim sonra tekrar sellektör yaptım attı kendini kenara hız artınca 180 falan arabaları güven vermiyor yavaşlamak zorunda kalıyorlar astra ise 1500 kg.225 lastik oturdukça oturuyor yola hemen bırakmazsanız onlar yüksek sürette çok fazla gidemez arkadaki 1.6 dizelde olan CDTI yazısını okumamış veya haberi yoktu belli öğrenecekler yavaş yavaş
 
Ynt: Renault FLUENCE????

Geriden geliyorsa ve selektör yapıyorsa zaten belli bir hıza ulaşmış sizi gafil avlamaya çalışıyor demektir  blahhh
O halde bile sizi geçemediyse sevinmeniz lazım aracınız iyi toparlanmış okkk  Aradaki farkta belli bir süre sonra açılırdı diye düşünüyorum.
 
Ynt: Renault FLUENCE????

Hocam arakadan hızını almış gelen bir aracın helede cidden güçlü motorlara ve çok düşük ağırlığa sahip bir aracın sizi geçip geçmemesi çok belirleyici bir ölçüm olmaz.

Kaldı ki 0-100 hızlanması 10-12 aralığı olan araçlardan bahsediyoruz. Esasında tr şartlarında biniyoruz, razı geliyoruz ama bunlar azami sollama güvenliği ve otoban hızı sağlayan araçlardır, bu araçlardan fazlasını beklememek lazım. Amerikada en düşük motorun 2.5 litre olduğunu bilerekten karşılaştıryorum tabi:)

1500 kilo meselesine gelince evet araç çok ağır bazen çok hantal davranabiliyor , ki bendeki araç 1.3 dizel siz düşünün ilk aldığımda nasıl sıkıldığımı ancak şöyle bir artı sunuyor  bu durum, araç kendinden beklemeyen bir sınıf kalitesi ve rafineliği sunuyor, yere çok sağlam bastığını hissettiriyor. Bu durum benim hoşuma gidiyor.

Mesala dün kuzene yeni hyundai i20 bakmaya gittik. Araç hafif olduğundan bana çok seri ve zevkli geldi, hafif olduğundan frenler çok başarılı, ama direksiyon hareketlerinde hafif aracın nasıl oynamaya başladığını görünce niraz astranın ağırlığının ağırlığını aradım.

şimdi yanlış anlaşılmasın tabiki hafif araç olması gereken durum ve tüm araçlar hafifliyor zaten , sadece ağırlığından sürüş açısından biraz artısı olduğunu kastediyorum. Yalnız bu durum frenlemede dez avantaj oluşturuyor astra için.

Bu arada arkadaşlar lansman fiyatıyla i20 mükemmel bir araç olmuş , eşine dostuna b sınıf araç olarak tavsiye edebilirsiniz, hele lansman fiyatıyla bilginize...
 
Ynt: Renault FLUENCE????

Xodor link' Alıntı:
Hocam arakadan hızını almış gelen bir aracın helede cidden güçlü motorlara ve çok düşük ağırlığa sahip bir aracın sizi geçip geçmemesi çok belirleyici bir ölçüm olmaz.

Kaldı ki 0-100 hızlanması 10-12 aralığı olan araçlardan bahsediyoruz. Esasında tr şartlarında biniyoruz, razı geliyoruz ama bunlar azami sollama güvenliği ve otoban hızı sağlayan araçlardır, bu araçlardan fazlasını beklememek lazım. Amerikada en düşük motorun 2.5 litre olduğunu bilerekten karşılaştıryorum tabi:)

1500 kilo meselesine gelince evet araç çok ağır bazen çok hantal davranabiliyor , ki bendeki araç 1.3 dizel siz düşünün ilk aldığımda nasıl sıkıldığımı ancak şöyle bir artı sunuyor  bu durum, araç kendinden beklemeyen bir sınıf kalitesi ve rafineliği sunuyor, yere çok sağlam bastığını hissettiriyor. Bu durum benim hoşuma gidiyor.

Mesala dün kuzene yeni hyundai i20 bakmaya gittik. Araç hafif olduğundan bana çok seri ve zevkli geldi, hafif olduğundan frenler çok başarılı, ama direksiyon hareketlerinde hafif aracın nasıl oynamaya başladığını görünce niraz astranın ağırlığının ağırlığını aradım.

şimdi yanlış anlaşılmasın tabiki hafif araç olması gereken durum ve tüm araçlar hafifliyor zaten , sadece ağırlığından sürüş açısından biraz artısı olduğunu kastediyorum. Yalnız bu durum frenlemede dez avantaj oluşturuyor astra için.

Bu arada arkadaşlar lansman fiyatıyla i20 mükemmel bir araç olmuş , eşine dostuna b sınıf araç olarak tavsiye edebilirsiniz, hele lansman fiyatıyla bilginize...
Aslında Haklısınız hocam ama sadece opelden beklentilerimiz daha yuksek sadece. Bugun vw golf 1.4 140 tsi 0-100 ü 8 sn civarlarında, 1.4 170 hp guiletta 0-100 ü 7.7 sn gibi inanılmaz bi deger iken insan opeldende bisiler bekliyor. ևünkü Astra birçok özelliği ile bu arabardan cok daha iyi bence, bu konudada rekabetçi olması lazim.. Tabi burda isin özü dönüp dolasip ağırlığa geliyor. Olması gereken 1200-1300 bandı iken 1500 cok Uçuk bir deger hb icin. Fazladan 300 kg demek araba 5 kisi full gidio demek gibi bisi:) darısı 2016 astranin basına diyelim
 
Ynt: Renault FLUENCE????

֖ğretmenler odasında bir arkadaşımın 2.0 litre 136 bg 320 nm torku olan 408'i var 4 ileri otomatik. Bende de 1.4 T AS var. Bana arabayı aldığımdan beri "tork mu beygir mi?" diye sorup duruyordu. Sonuçta daha benim araba 800 km'deyken Ankara çevre yolunda iki şekilde kapıştık. İkisinde de rampa yukarı gittik. İlkinde ikimiz de 110'la giderken rampaya doğru kaptırdık. Ben öne geçtim ama sonra rampanın sonuna doğru beni geçti ve bıraktık. Diğerinde de  rampanın başında ilk kalkış denedik; bu sefer ben uzadım gittim ve bana yetişemedi. Berabere kaldık sonuç olarak. Diyeceğim şudur: 200 nm tork ile (110'luksa Fulya) 240 nm arasında fark var. Ağırlık farkı da gayet açık. Ayrıca arkadaşların dediği gibi Fulya ve Linea kullanıcıları genelde şirket aracı kullanan ve arabaya acımayan tipler, o yüzden de limitleri zorlayıp sürekli selektör tacizini çoğunlukla dizel motora sahip bu tür araç şoförleri yapıyor uzun yolda. Bu yüzden de uzayıp gidememeniz çok acıklı bir durum değil.
 
Geri
Üst