- Katılım
- 13 Nis 2019
- Mesajlar
- 2
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Selamlar, Corsa D 2011 A12XER Easytronic Benzinli (LPG Hiç Takılmamış), KM 160.000 araç rolantide 500-900 rpm arası dalgalanmakta boğulup stop edecek gibi olup kurtarmaktadır. Rolantide boğuluyor/topluyor sürekli. Devir düşüyor çıkıyor rolantide sürekli. Rolanti dalgalı. Silkeliyor,(Takoz/Kulak sağlam) fakat 1000de 1 dışında stop etmiyor.
Aynı sorunun bir uzantısı da arasıra kendi kendine gaz verme / gaz vermeye devam etme var. Devir yükselirse/yükselmeye devam ederse aç kapa yapılıyor.
Tüm vitesler modlar ve boşta durum aynı şanzımandan bağımsız.
Giderken/Yükteyken hiçbir sorun yok araçta, sadece rolantide böyle.
Sorunu yaşayan varmıdır?
Motor lambası sürekli yanıyor, arada ingiliz anahtarıda gelip gidiyor.
Benzin sistem temizleyici uygulandı,Bujiler Değişti, Filtreler vb değişti, Bobin 6 aylık, Kelebek Temizlendi, Adaptasyon/Rolanti Öğretme Yapıldı, MAP-Basınç Sensörü, MAF-Akış-Debi Sensörü, Ön ve Arka Oksijen Sensörleri Değişti. Sorun aynen sürüyor. Sıradaki değişim kelebek olacak sanırım ve olmazsa külbütör/motor üst kapağı ve contaları(yurtdışındaki videolardan dolayı buda bir ihtimal)
Hava kaçağı/girişi var desek boğaz kelebeğinden elektronik sigara dumanı üflendi hava girişi olarak / çıkış kaçak vb gözlenmedi.
Boğaz kelebeğine karbüratör/kelebek temizleyici/start sprey sıkılırsa hava yerine sıkılırken normal / zengin karışımda güzel çalışıyor.
Ustanın daha gelişmiş cihazda çıkan hata arşivi P2138(Throttle/Pedal Pos Sensor), P2270(oksijen sensör), P0106(MAP Sensör)
Benim basit obd cihazın okuduğu hatalar: P0106(Map Sensor), P0171(Fakir Karışım bu evvelden beri var, rolanti ile ilgisi yok)
P0106 silinsede geri geliyor ama map sensörü değişti.. Tetikleyen farklı birşey olmalı.
Sorun nasıl başladı? Şehirdışından hızla şehiriçine girip ışıkta durunca rolanti bozuldu ve sorun başlamış oldu.
Aynı şekilde başlayan benzer sorunda 60-70km hızla sabit git düzeldi bizde falan dendi ama mantığını anlayamadım denemek lazım uzun yolda. benzin haritası falansa akü kutup başları sökerek sıfırlandı değişim yok.
Aynı sorunun bir uzantısı da arasıra kendi kendine gaz verme / gaz vermeye devam etme var. Devir yükselirse/yükselmeye devam ederse aç kapa yapılıyor.
Tüm vitesler modlar ve boşta durum aynı şanzımandan bağımsız.
Giderken/Yükteyken hiçbir sorun yok araçta, sadece rolantide böyle.
Sorunu yaşayan varmıdır?
Motor lambası sürekli yanıyor, arada ingiliz anahtarıda gelip gidiyor.
Benzin sistem temizleyici uygulandı,Bujiler Değişti, Filtreler vb değişti, Bobin 6 aylık, Kelebek Temizlendi, Adaptasyon/Rolanti Öğretme Yapıldı, MAP-Basınç Sensörü, MAF-Akış-Debi Sensörü, Ön ve Arka Oksijen Sensörleri Değişti. Sorun aynen sürüyor. Sıradaki değişim kelebek olacak sanırım ve olmazsa külbütör/motor üst kapağı ve contaları(yurtdışındaki videolardan dolayı buda bir ihtimal)
Hava kaçağı/girişi var desek boğaz kelebeğinden elektronik sigara dumanı üflendi hava girişi olarak / çıkış kaçak vb gözlenmedi.
Boğaz kelebeğine karbüratör/kelebek temizleyici/start sprey sıkılırsa hava yerine sıkılırken normal / zengin karışımda güzel çalışıyor.
Ustanın daha gelişmiş cihazda çıkan hata arşivi P2138(Throttle/Pedal Pos Sensor), P2270(oksijen sensör), P0106(MAP Sensör)
Benim basit obd cihazın okuduğu hatalar: P0106(Map Sensor), P0171(Fakir Karışım bu evvelden beri var, rolanti ile ilgisi yok)
P0106 silinsede geri geliyor ama map sensörü değişti.. Tetikleyen farklı birşey olmalı.
Sorun nasıl başladı? Şehirdışından hızla şehiriçine girip ışıkta durunca rolanti bozuldu ve sorun başlamış oldu.
Aynı şekilde başlayan benzer sorunda 60-70km hızla sabit git düzeldi bizde falan dendi ama mantığını anlayamadım denemek lazım uzun yolda. benzin haritası falansa akü kutup başları sökerek sıfırlandı değişim yok.
Son düzenleme: