- Katılım
- 8 May 2020
- Mesajlar
- 32
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 8
- Yaş
- 33
Arkadaşlar selamlar forumdan mutlaka bilenleriniz olacaktır 2004 model Astra G aracımda çok küçük dikkatlice bakıldığında anlaşılabilen rölanti dalgalanması mevcut sizce sebebi ne olabilir?
Aracımı 200*** KM'de aldım.
Aracımın 230000 rutin ve ağır bakımlarının tamamını (triger seti, devirdaim, baskı balata, rulman, EGR valfi, Boğaz Kelebeği Hortumu, hava benzin polen yağ filtreleri, motor yağı ve şanzıman yağını, bujileri orijinal GM parçalarla yaptırdım.
Aracımda önceden gözle görülebilir dalgalanma mevcuttu fakat yaptığım araştırmalar sonucunda aracımda boğaz kelebeği hortumunu yırtık tamirli olduğu kelebek yuvasına tam oturmadığını gördüm orijinal parça ile değiştirdim. EGR'nin ben aracı almadan önce senelerdir kullanıma bağlı olarak kurum bağladığını, sonucunda tıkandığı için onuda aynı parçanın sıfırı ile Delphi'yle değiştirdim.
Değişim yapmadan önce boğaz kelebeğini söktüm ve tamamını parıl parıl oluncaya kadar temizledim, manifoldun içini erişebildiğim kısımları temizledim. EGR valfinin ise motora bağlanan ekinde kurum bağlayan tüm deliklerini Liqui Moly'nin Boğaz Kelebeği temizleyicisi ile üzerinde hiç kir kalmayacak şekilde temizledim yeni sıfır aldığım parçaları üzerine güzelce monte ettim. Eskiden gözle görülebilen dalgalanma geçti fakat gözümü iyice kadrana odakladığımda çok küçük bir miktar dalgalanma kaldı. Bir arkadaşta kendi aracımın aynısı var onun kadrana baktığımda en ufak bir dalgalanma yok fakat benim aracımda yaptığım tüm işlemlerden sonra gene çok ufak bir dalgalanma mevcut. Sizce nedeni ne olabilir?
Boğaz kelebeğini söktüm acaba manifoldu söküp tamamını mı temizlemeliyim? Aklıma en son çare orası geldi bir fikre düşüncesi olan varsa yazarsa sevinirim.
Aslında aracımdan çok memnunum bahsettiğim arkadaşımın aracıyla yarışa girdiğinde aracım devirlenip geçip gidiyor, uzun yol falan dinlemiyor nazar değmesin sıkıntısız gözüm kapalı biniyorum. Fakat ben biraz titiz kıl takıntılı biri olduğum için bu tür şeyler gözüme batıyor takıyorum.
Bu konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum. Başkaca sebepleri ne olabilir?
Aracımı 200*** KM'de aldım.
Aracımın 230000 rutin ve ağır bakımlarının tamamını (triger seti, devirdaim, baskı balata, rulman, EGR valfi, Boğaz Kelebeği Hortumu, hava benzin polen yağ filtreleri, motor yağı ve şanzıman yağını, bujileri orijinal GM parçalarla yaptırdım.
Aracımda önceden gözle görülebilir dalgalanma mevcuttu fakat yaptığım araştırmalar sonucunda aracımda boğaz kelebeği hortumunu yırtık tamirli olduğu kelebek yuvasına tam oturmadığını gördüm orijinal parça ile değiştirdim. EGR'nin ben aracı almadan önce senelerdir kullanıma bağlı olarak kurum bağladığını, sonucunda tıkandığı için onuda aynı parçanın sıfırı ile Delphi'yle değiştirdim.
Değişim yapmadan önce boğaz kelebeğini söktüm ve tamamını parıl parıl oluncaya kadar temizledim, manifoldun içini erişebildiğim kısımları temizledim. EGR valfinin ise motora bağlanan ekinde kurum bağlayan tüm deliklerini Liqui Moly'nin Boğaz Kelebeği temizleyicisi ile üzerinde hiç kir kalmayacak şekilde temizledim yeni sıfır aldığım parçaları üzerine güzelce monte ettim. Eskiden gözle görülebilen dalgalanma geçti fakat gözümü iyice kadrana odakladığımda çok küçük bir miktar dalgalanma kaldı. Bir arkadaşta kendi aracımın aynısı var onun kadrana baktığımda en ufak bir dalgalanma yok fakat benim aracımda yaptığım tüm işlemlerden sonra gene çok ufak bir dalgalanma mevcut. Sizce nedeni ne olabilir?
Boğaz kelebeğini söktüm acaba manifoldu söküp tamamını mı temizlemeliyim? Aklıma en son çare orası geldi bir fikre düşüncesi olan varsa yazarsa sevinirim.
Aslında aracımdan çok memnunum bahsettiğim arkadaşımın aracıyla yarışa girdiğinde aracım devirlenip geçip gidiyor, uzun yol falan dinlemiyor nazar değmesin sıkıntısız gözüm kapalı biniyorum. Fakat ben biraz titiz kıl takıntılı biri olduğum için bu tür şeyler gözüme batıyor takıyorum.
Bu konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum. Başkaca sebepleri ne olabilir?