Rüzgarlıkların kattıkları neler? [I

Ben vectra c de kullanıyorum. 200 tl ye mal oldu. görsellik olarak oldukça güzel. Yüksek hızlardada rüzgarın aerodinamik etkisini dengeliyor. araç yere biraz daha basıyor. Ama sen sürekli 150-200 arası hızlarda gidersen bunun etkisini görürsün. Normal de görsel açıdan hoş duruyor. Ben tavsiye ederim yinede....

Cevap için teşekkür ederim ersin abi..Sizin kullandığınız rüzgarlığı görebilmek ya da tarif edebilmeniz mümkün mü?200 tl boyalı olduğu için olmalı...Bir d aracınız çift egzoz çıkışlı..Çlışır durumdaysa,aracınızın standart egzozunun hangi bölümlerini değiştirdiniz?
 
yanlış spoiler seçersen küllüm sıkıntı olur :D hem aracın dengesini bozarsın (yüksek hızlarda) hem extra ses titreme gibi rahatsız edici durumlarda yaşayabilirisin yani aracın standart motor ile yollarda hareket ediyorsa zaten aerodinamik açıdan kanadın pek faydası olmaz o şartlar oluşmayacağı için onun yerine arkaya diffüzor tak o her halukarda faydalı olur motor gücünne olursa olsun ;)
 
astra g HB aracım için bende spoiler düşünmeye başladım. bagaj üstü kesin ana birde cam ustu ilave edeyim diyorum. 2si birden 200 tl boyalı ve bagaj ustu ışıklı. sanırım fiber malzemeden yapılıyor. fiber için bu fiyat nasıldır?
 
kaliteli spoylerlerin içerisinde hazne olur ve haznenin içerisinde civa olur...
civa hafif ve kaygan olduğu için, örn; %20 li sağa viraja girdiğinizde araç sola meyilli olur ve bütün ağırlığı hava dahil sola kayar... spoyler uzunluğu boyunca olan haznedeki civa ise sağa kayar... aracın spin atmamasında asfaltta büyük rol oynar...
 
Spoiler Eğer Arabanızı Tamamlıyorsa taktırın tabi ama bazı arabalarda Emanet gibi duruyor Zevk meselesi
 
spoilerin çıkış amacı aracın arkasını yüksek hızlarda rüzgarı kullanarak yere bastırması ve aracın yola daha sağlam tutunmasını sağlamak bu yanında az da olsa bir benzin ekonomiside getirir ama 180-200 ile giderken hangi benzin ekonomisinden bahsedicez yada kim umursar :)..

bunun dışında düşük hızlarda pek bir faydası yokdur..

sana basit bir örnek veriyim porschelerde kanat otomatikdir yani araba süratlendikçe kanat çıkar ve sürat arttıkça sürate orantılı dahada kalkar sürati düştümüde kasanın içine geri girer..

bunun dışında arabanın dengesini bozucak aerodinamik yapısına ters bir spoilerde takılmamalıdır her spoiler faydalı aolucak diye bir şey yokdur yanlış spoiler rüzgarı kullanmaz tam aksine rüzgarı arabanın altına sağına soluna verebilir buda yüksek hızlarda araçda büyük bir dengesizlik yaratabilir..
 
Son düzenleme:
peki tek başına spoiler bir işe yaramaktamıdır yoksa marşpiye ve diğer bodykit hava kanallarıda olmak zorundamı bu daha iyi yol tutuşunu elde edebilmek için?
 
normalde marşpiyel denilen şeyler normal spor araçlarda kaportayla kasayla bütündür tasarlanırken araç öyle tasarlanır sonradan takıalanların ben pek bir faydası olduğunu düşünmüyorum tam aksine zararı olabilir fiber olduğu için ömrü kısadır kopar kırılır v.b
onun yerine aracı yere yaklaştırmak daha faydalı olucakdır arabanın altından ne kadar az hava geçerse aracın yola tutunma gücü performansı o kadar artar..
 
Geri
Üst