- Katılım
- 23 Nis 2013
- Mesajlar
- 658
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
merhaba
benim aracın marka ve tipi biraz farklı, Mazda RX-8 ancak yaşadığım sorun tanıdık: Debriyaj ayırmama sorunu.
Aracımla ilgili bu sorun geçen Perşembe akşamı (5 gün önce) başladı ve o günden bu yana evimin önünde park edili duruyor, aracın şanzumanını zorlamamak için kullanmıyorum.
Aracın önceki sahibinin tamircisi debriyaj kitini 10bin km önce değiştirmiş; dolayısıyla 10binde debriyaj bitmez dedi. Kendi tamircim geçen h.sonu şehir dışındaydı gelemedi , bu hafta çekici ile aracı götürmeye vaktim yok, araç yatarken konuyu Internette açmak istedim.
Konuyu neden Opel sitesinde açtım? Sorunumu Amerika'daki Mazda RX-8 sitesine ingilizce olarak ilettim 2 gündür debriyaj gibi bir konu hem de cevap yok! Donanımhabercom'un Mazda köşesine ilettim yine cvp yok. Mazda'nın Türkiye'deki sitesine üye olamadım cunku üyelik admin onaylı ve adminden haftalardır onay gelmedi. Debriyajla ilgili sorunları Google'dan araştırırken Opelim sitesi dikkatimi çekti cunku tam bu tür konularda bilgi paylaşımı olduğunu gördüm.
Önce araç bilgileri:
2006 model Mazda RX-8, 119.600km'de,
109.000 km'deyken debriyaj (ebay üzerinden) Kanada'dan getirtilen ~$250 değerinde debriyaj kiti ile değiştirilmiş ve o km'den sonra debriyaj fazla zorlanmamış
Şanzuman sorunsuz (motor çalışmıyorken 6+1 vitese takılmasız sorunsuz geçiyor)
Bu araçla geçen Perşembe akşamı (5 gün önce) kısa bir tura çıktığımda eve dönerken trafik lambaları kalkışı yaparken 1. vitese çok zor geçmeye başladı. ancak onca zorlamaya rağmen 1'e geçerken şanzumandan senkromeç sesi (cırrt şeklinde) gelmiyordu.
Kendi tamircimi ve aracın önceki sahibinin gittiği ve debriyaj değişimini yapan tamirciyi aradım.
Debriyajı değiştiren tamirci "10bin km 'de debriyaj bitmez, hidrolik tarafında sorun vardır, hidrolik yağı hava yapmış olabilir" dedi.
Sorunla ilgili diğer bilgiler:
Bu aracı 5 ay önce ~116.000 km'de aldığımda 1.vitese atarken hafif bir "dınk" sesi ile aracı öne doğru çok az (çok çok az) tıklatıyordu. Bir ayarsızlık olduğu belliydi ancak yaptırmadım cunku kalkış öncesi debriyaja bastıktan sonra fazladan birkaç saniye bekleyip atınca o "dınk" sesini yapmıyordu.
Evvelki hafta pazar yağışlı bir günde su birikintileri üstünden hızlıca geçtim altta bayağı su geldi ve ondan 3 gün sonraki Çarşamba gecesi aracı kullandığımda vitesin herzamankinden daha zor geçtiğini fark ettim. Ancak 2-3 km yoldansonra daha rahat geçmeye başladığı için sorunu unuttum.
(Yukarda bahsettiğim 5 gün önceki) Perşembe akşamı çıktığım turda, araçla düz yolda ilk ilerlemeye başladığım sırada alttan hafif bir "çıkı çıkı" sesi geldiğini duydum, ancak teybin sesini kapayıp kulağımı tamamen verdiğim zaman duyabildiğim bir sesti. İnce bir serçe sesi gibiydi. Daha önce olmayan bir sesti ve araç sadece viteste ilerlerken yapıyordu. İlerlerleken vitesi boşa alınca o sesi yapmıyordu.
Aracın fren/debriyaj hidrolik yağı max. düzeyinde yani hidrolik yağı eksiltmiyor.
Bu araçlarda debriyaj pedalı 6 seneden sonra menteşesinden çatlayıp gevşeyebiliyor. Benim araç ta 7 senelik ve 119.600km'de old için menteşesinden çatlamış olabilir mi diye baktım pedal sağlam görünüyordu, dipte olduğu için bakabildiğim kadarıyla çatlak göremedim ancak bunu kesin doğrulamak için pedalı yerinden söküp gün ışığında bakmak gerekli.
Fakat pedalın debiryaj hidrolik tertibatını itlediği kısımda az miktarda hidrolik yağının akmış olduğu izi gördüm. Ayrıca resimde gördüğünüz debriyaj hidrolik girişindeki siyah piston da pek sağlam görüntü de vermiyor, dikkat ederseniz tam merkezli durmuyor ve pedalı itleyince piston kolu sağa sola kayıyor dimdik itlemiyor, debriyajın tam ayırmaması ile ne kadar ilgili bir durumdur o konuda birşey diyemem.
Şimdi soracaklarım:
Debriyaj kitini söküp motor diski ve şanzuman diski aşınması ve debriyaj baskı balataları , debriyaj yayalarına bakmak gerekli midir, gerekli ise o kontrolü yapmamın pratik yolu var mıdır?
Debriyaj hidroliği hava yapmış olma ihtimali nedir? Hava alma işlemine tabi tutmayı önerir misiniz?
Resimde görülen debriyaj hidrolik tertibatı ve onunla ilgili bahsettiğim ufak sızıntı bu sorunun kaynağı olabilir mi?
Teşekkürler.
benim aracın marka ve tipi biraz farklı, Mazda RX-8 ancak yaşadığım sorun tanıdık: Debriyaj ayırmama sorunu.
Aracımla ilgili bu sorun geçen Perşembe akşamı (5 gün önce) başladı ve o günden bu yana evimin önünde park edili duruyor, aracın şanzumanını zorlamamak için kullanmıyorum.
Aracın önceki sahibinin tamircisi debriyaj kitini 10bin km önce değiştirmiş; dolayısıyla 10binde debriyaj bitmez dedi. Kendi tamircim geçen h.sonu şehir dışındaydı gelemedi , bu hafta çekici ile aracı götürmeye vaktim yok, araç yatarken konuyu Internette açmak istedim.
Konuyu neden Opel sitesinde açtım? Sorunumu Amerika'daki Mazda RX-8 sitesine ingilizce olarak ilettim 2 gündür debriyaj gibi bir konu hem de cevap yok! Donanımhabercom'un Mazda köşesine ilettim yine cvp yok. Mazda'nın Türkiye'deki sitesine üye olamadım cunku üyelik admin onaylı ve adminden haftalardır onay gelmedi. Debriyajla ilgili sorunları Google'dan araştırırken Opelim sitesi dikkatimi çekti cunku tam bu tür konularda bilgi paylaşımı olduğunu gördüm.
Önce araç bilgileri:
2006 model Mazda RX-8, 119.600km'de,
109.000 km'deyken debriyaj (ebay üzerinden) Kanada'dan getirtilen ~$250 değerinde debriyaj kiti ile değiştirilmiş ve o km'den sonra debriyaj fazla zorlanmamış
Şanzuman sorunsuz (motor çalışmıyorken 6+1 vitese takılmasız sorunsuz geçiyor)
Bu araçla geçen Perşembe akşamı (5 gün önce) kısa bir tura çıktığımda eve dönerken trafik lambaları kalkışı yaparken 1. vitese çok zor geçmeye başladı. ancak onca zorlamaya rağmen 1'e geçerken şanzumandan senkromeç sesi (cırrt şeklinde) gelmiyordu.
Kendi tamircimi ve aracın önceki sahibinin gittiği ve debriyaj değişimini yapan tamirciyi aradım.
Debriyajı değiştiren tamirci "10bin km 'de debriyaj bitmez, hidrolik tarafında sorun vardır, hidrolik yağı hava yapmış olabilir" dedi.
Sorunla ilgili diğer bilgiler:
Bu aracı 5 ay önce ~116.000 km'de aldığımda 1.vitese atarken hafif bir "dınk" sesi ile aracı öne doğru çok az (çok çok az) tıklatıyordu. Bir ayarsızlık olduğu belliydi ancak yaptırmadım cunku kalkış öncesi debriyaja bastıktan sonra fazladan birkaç saniye bekleyip atınca o "dınk" sesini yapmıyordu.
Evvelki hafta pazar yağışlı bir günde su birikintileri üstünden hızlıca geçtim altta bayağı su geldi ve ondan 3 gün sonraki Çarşamba gecesi aracı kullandığımda vitesin herzamankinden daha zor geçtiğini fark ettim. Ancak 2-3 km yoldansonra daha rahat geçmeye başladığı için sorunu unuttum.
(Yukarda bahsettiğim 5 gün önceki) Perşembe akşamı çıktığım turda, araçla düz yolda ilk ilerlemeye başladığım sırada alttan hafif bir "çıkı çıkı" sesi geldiğini duydum, ancak teybin sesini kapayıp kulağımı tamamen verdiğim zaman duyabildiğim bir sesti. İnce bir serçe sesi gibiydi. Daha önce olmayan bir sesti ve araç sadece viteste ilerlerken yapıyordu. İlerlerleken vitesi boşa alınca o sesi yapmıyordu.
Aracın fren/debriyaj hidrolik yağı max. düzeyinde yani hidrolik yağı eksiltmiyor.
Bu araçlarda debriyaj pedalı 6 seneden sonra menteşesinden çatlayıp gevşeyebiliyor. Benim araç ta 7 senelik ve 119.600km'de old için menteşesinden çatlamış olabilir mi diye baktım pedal sağlam görünüyordu, dipte olduğu için bakabildiğim kadarıyla çatlak göremedim ancak bunu kesin doğrulamak için pedalı yerinden söküp gün ışığında bakmak gerekli.
Fakat pedalın debiryaj hidrolik tertibatını itlediği kısımda az miktarda hidrolik yağının akmış olduğu izi gördüm. Ayrıca resimde gördüğünüz debriyaj hidrolik girişindeki siyah piston da pek sağlam görüntü de vermiyor, dikkat ederseniz tam merkezli durmuyor ve pedalı itleyince piston kolu sağa sola kayıyor dimdik itlemiyor, debriyajın tam ayırmaması ile ne kadar ilgili bir durumdur o konuda birşey diyemem.
Şimdi soracaklarım:
Debriyaj kitini söküp motor diski ve şanzuman diski aşınması ve debriyaj baskı balataları , debriyaj yayalarına bakmak gerekli midir, gerekli ise o kontrolü yapmamın pratik yolu var mıdır?
Debriyaj hidroliği hava yapmış olma ihtimali nedir? Hava alma işlemine tabi tutmayı önerir misiniz?
Resimde görülen debriyaj hidrolik tertibatı ve onunla ilgili bahsettiğim ufak sızıntı bu sorunun kaynağı olabilir mi?
Teşekkürler.
