Astra j aracimda ekrandan aku voltaji kontrolu yapiyorum bazen 14.1 14.2 gosteriyo, bazen 12.3 lere kadar dusuyo. Dun akucuye baktirdim 12.4 gosterirlem saj etmiyor dedi. Kapattim actim araci bukezde deger 14.2 ye cikti sarj etmeye basladim. Elektirikci usta bu araclarda ara sira sarj eder ara sira etmez normal dedi ama boyle biseyin mumkun olmamasi lazim cunku 12.3 degerinde arac yeterli elektiriksel gucu alamaz mantiken. Boyle bi durumlara karsilasan yada yorum yapabilecek varmi. Arac calisirken 13.8 in altina dusmemesi gerekiyor normalde. Oyle bi ozellikmi var aracta
merhaba
benzer bir sorun bende de var hemen anlatayım. ayrıca yeni bir başlıkla soru oluşturayım.
aracım 2016 model dizel otomatik astra 2018'den beridir kullanıyorum. 1.5 yıl önce aracın üzerindeki orijinal akü bitti xforce marka bir akü ile değiştirdim. bu sonradan aldığım akü de 3 -5 ay sonra bitmeye başladı sürekli takviye ile çalıştırıyordum. yıkamaya versem akü bitiyor, azıcık teyip açık kalsa bitiyor neyse akü zayıf dediler kalitesiz bir akü bu dediler öyle kaldı. 5 - 6 defa akü bitti takviye ile tekrar çalıştırabiliyordum. bikaç gün önce tekrar bitti ben takviye yaparken yanlışlıkla kutup başlarını ters bağlamışım. tabi ters bağladığımın farkında da değilim, karşıdaki arabaya da gaza bastırdım ki hızlı dolsun benim akü. kontağı takıp 2. kademeye getirip tüm ışıklar gidince farkettim. hemen kabloları söktüm. düz bağlasam da ışıklar gelmedi kumanda ile aracı kilitleyemedim o derece hiç elektirk yok. ertesi sabah araca binip bir deneme yaptım ekran geri geldi ışıklar geri geldi anında söndü, tabi ben bi rahatladım çünkü aracın beyni yanmamış. hiç uğraşmadan yeni akü aldım (varta) marşa basınca araç çalıştı. şükür benim gibiler için araç kendini korumuş.
akücü dükkanda şarj dinamosunu ölçtü 14.7 - 15.1 volt arasında görünüyor hemen elektrikçiye git şarj dinamosunun diyotları yanmıştır böyle kullanma bu aküyü de çabuk öldürürsün dedi.
bir elektirikçiye gittim ölçtü 14.5v ölçtü dizeller için normal dedi gönderdi. ben farklı bir elektrikçiye gittim sakın böyle binme şöyle olur böyle olur neler neler dedi mutlaka şarj dinamosunu değiştir diye epey ısrar etti. henüz sorunu çözemedim.
şimdi ben soruma geçeyim alternatör değeri araç çalışırken 14 -14.6 volt arasında iken 1 dakika kadar sonra 12 voltlara düştü bu durum normal mi?
eğer 14volt ve üstü normal değilse ne yapmak gerekir.
1- diyotları değiştir? (bu modelde diyot değişmiyormuş)
2- şarj dinamosunu (alternatörü) değiştir?
3- kayışı kontrol et?
4- varsa alternatörün kömürünü değiştir?
bu 4ü benim bulduğum alternatifler. çözümü bilen yazsın belki başka birinin derdine çare olur.