Sarj dinamosu soru isaretleri

akyel_aytac

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
26
Tepki puanı
14
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
üstadım şarj dinomosu araç çalışırsa devreye girer ve hiç bir zaman devreden çıkmaz gerekirse aküyü takviye olarak kullanır o yüzden ya maks 2 sene sağlam kalıyor akü ornek aracımda 120 amper lik alternatör vardır ve aküm 60 amperedir direksiyon sistemi klima sistemi ve fren ateşleme sistemi yük çeker sis aracı çalıştırın ce akü şarjını çıkarın alternatör üzerinden bu arada fren direksiyon cevirin araç akü voltaj getiremeyeceği için stop eder alternatör sürekli çalışır hiç bir zaman devreden çıkmaz sadece aküyü devreye alır gerektiği durumlarda
endüstriyel bakım onarım okudum
ünv. tahsilim otomasyondur elektronik
benim bilgime göre sistem bu şekilde çalışır
Şimdi biz bilgi paylaşıyoruz eminsek paylaşmanız doğru olur herkes kariyerini ortaya koyarak birşey söylerse hoş olmaz bende şöyle söyleyeyim bende yükekokul elektronik mezunuyum 30 yıldır elektronik 26 yıldır gemi elektrik elektronik sistemi üzerine çalışıyorum takdir edersinizki gemilerde aküler herşeydir çoğu sistem 24 volt ile çalışır ve bu voltajlar aküler sayesinde sağlanır yani bu söylediğim sistem bütün gemilerde bir benzeri vardır. İyi akşamlar diliyorum bu konu ile ilgili birşey söylemiyeceğim arkadaşlar isterlerse arabalarının şarj dinamosunu alternatörünü söktürebilir tercih araç sahiplerinindir eski aküler de devamlı 14 volt görürsünüz çünkü şarj dinamosu aküyü devamlı şarj eder çünkü
 

Joseques

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
383
Tepki puanı
118
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Bende oyle dusunuyorum cunku akuye baktirdim varta 12.6 v aku saglam. Yolda giderken hareket halinde sarji kesiyor. Belli bizaman sonra yada durdugunda rolantideyken geri devreye giriyor girince bi sarsinti oluyor. Mesela sabah bi skinti yoktu surekli devredeydi. 12.4 3 lere dustugu zaman,rolantide dengesizlik hissediyoeum herhangi bi ariza lambasi yakmiyo ama aracin o sessiz,sanki calismasi etkileniyo guc yetersiz kaliyo sanirim
sorun düzelmeiyse özelden yardımcı olayim abi ?
 

Selim2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2016
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Şimdi biz bilgi paylaşıyoruz eminsek paylaşmanız doğru olur herkes kariyerini ortaya koyarak birşey söylerse hoş olmaz bende şöyle söyleyeyim bende yükekokul elektronik mezunuyum 30 yıldır elektronik 26 yıldır gemi elektrik elektronik sistemi üzerine çalışıyorum takdir edersinizki gemilerde aküler herşeydir çoğu sistem 24 volt ile çalışır ve bu voltajlar aküler sayesinde sağlanır yani bu söylediğim sistem bütün gemilerde bir benzeri vardır. İyi akşamlar diliyorum bu konu ile ilgili birşey söylemiyeceğim arkadaşlar isterlerse arabalarının şarj dinamosunu alternatörünü söktürebilir tercih araç sahiplerinindir eski aküler de devamlı 14 volt görürsünüz çünkü şarj dinamosu aküyü devamlı şarj eder çünkü
Ç
voltaj regülatörü var o arızalanmış olabilir
voltaj regülatörü zaten alternatörün içinde kontrolu yapıldı teste girdi
 

Attila241

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2020
Mesajlar
12
Tepki puanı
10
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Astra j aracimda ekrandan aku voltaji kontrolu yapiyorum bazen 14.1 14.2 gosteriyo, bazen 12.3 lere kadar dusuyo. Dun akucuye baktirdim 12.4 gosterirlem saj etmiyor dedi. Kapattim actim araci bukezde deger 14.2 ye cikti sarj etmeye basladim. Elektirikci usta bu araclarda ara sira sarj eder ara sira etmez normal dedi ama boyle biseyin mumkun olmamasi lazim cunku 12.3 degerinde arac yeterli elektiriksel gucu alamaz mantiken. Boyle bi durumlara karsilasan yada yorum yapabilecek varmi. Arac calisirken 13.8 in altina dusmemesi gerekiyor normalde. Oyle bi ozellikmi var aracta
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

mehmetyldz

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Astra j aracimda ekrandan aku voltaji kontrolu yapiyorum bazen 14.1 14.2 gosteriyo, bazen 12.3 lere kadar dusuyo. Dun akucuye baktirdim 12.4 gosterirlem saj etmiyor dedi. Kapattim actim araci bukezde deger 14.2 ye cikti sarj etmeye basladim. Elektirikci usta bu araclarda ara sira sarj eder ara sira etmez normal dedi ama boyle biseyin mumkun olmamasi lazim cunku 12.3 degerinde arac yeterli elektiriksel gucu alamaz mantiken. Boyle bi durumlara karsilasan yada yorum yapabilecek varmi. Arac calisirken 13.8 in altina dusmemesi gerekiyor normalde. Oyle bi ozellikmi var aracta
merhaba
benzer bir sorun bende de var hemen anlatayım. ayrıca yeni bir başlıkla soru oluşturayım.
aracım 2016 model dizel otomatik astra 2018'den beridir kullanıyorum. 1.5 yıl önce aracın üzerindeki orijinal akü bitti xforce marka bir akü ile değiştirdim. bu sonradan aldığım akü de 3 -5 ay sonra bitmeye başladı sürekli takviye ile çalıştırıyordum. yıkamaya versem akü bitiyor, azıcık teyip açık kalsa bitiyor neyse akü zayıf dediler kalitesiz bir akü bu dediler öyle kaldı. 5 - 6 defa akü bitti takviye ile tekrar çalıştırabiliyordum. bikaç gün önce tekrar bitti ben takviye yaparken yanlışlıkla kutup başlarını ters bağlamışım. tabi ters bağladığımın farkında da değilim, karşıdaki arabaya da gaza bastırdım ki hızlı dolsun benim akü. kontağı takıp 2. kademeye getirip tüm ışıklar gidince farkettim. hemen kabloları söktüm. düz bağlasam da ışıklar gelmedi kumanda ile aracı kilitleyemedim o derece hiç elektirk yok. ertesi sabah araca binip bir deneme yaptım ekran geri geldi ışıklar geri geldi anında söndü, tabi ben bi rahatladım çünkü aracın beyni yanmamış. hiç uğraşmadan yeni akü aldım (varta) marşa basınca araç çalıştı. şükür benim gibiler için araç kendini korumuş.
akücü dükkanda şarj dinamosunu ölçtü 14.7 - 15.1 volt arasında görünüyor hemen elektrikçiye git şarj dinamosunun diyotları yanmıştır böyle kullanma bu aküyü de çabuk öldürürsün dedi.
bir elektirikçiye gittim ölçtü 14.5v ölçtü dizeller için normal dedi gönderdi. ben farklı bir elektrikçiye gittim sakın böyle binme şöyle olur böyle olur neler neler dedi mutlaka şarj dinamosunu değiştir diye epey ısrar etti. henüz sorunu çözemedim.

şimdi ben soruma geçeyim alternatör değeri araç çalışırken 14 -14.6 volt arasında iken 1 dakika kadar sonra 12 voltlara düştü bu durum normal mi?
eğer 14volt ve üstü normal değilse ne yapmak gerekir.
1- diyotları değiştir? (bu modelde diyot değişmiyormuş)
2- şarj dinamosunu (alternatörü) değiştir?
3- kayışı kontrol et?
4- varsa alternatörün kömürünü değiştir?

bu 4ü benim bulduğum alternatifler. çözümü bilen yazsın belki başka birinin derdine çare olur.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Araç çalışırken 14 14.5 olması normal elektrik çeken şeyler açılırsa klimadır farlardır direksiyon filan 13.5 lara gelir bu normaldir ama çalışırken herşey kapalıyken 12 lere düşüyor da şarj etmiyor demektir
 

Mhsnmtn

Kayıtlı Kullanıcı
12-Bingöl
Katılım
30 Eyl 2020
Mesajlar
76
Tepki puanı
14
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Benim aracta da aynı problem var ama alternatör mu yoksa baska birsey mi cozemediler. Konu şunu açmıştım. Hangi elektrik aksami olursa olsun açınca veya kullaninca akü voltajı 12 lere kadar düşüyor ve rölanti de 1000 devire kadar düşüyor. Elektrikçi ye bırakacaktım burda baya isinin ehli biri var ama firsatim hiç olmadı birakmaya. Bende çözümü bulursam buraya yazarım
 
Üst