Şimdi sesli düşünelim.yani yazılı
Şarj devresi at ile deve değil. aracında şu an en önemli tüketim kalemleri far-rezistans ve kalorifer.Bu her arabada olan tüketimler.Arka cam rezistansı için istisnai olarak söyleyebileceğim: direncini ve çektiği akımı ölçmendir.Yerli ve kalitesiz ithal yansanayilerde rezistans kalın oluyor ve daha çok akım çekiyor.Bunu camcılara bile anlatamazsın.Eğerki arka cam değişikliği yaptı isen aklında olsun.Böyle bir durumda yaptığın denemeleri arka cam rezistansını devreye almadan yapmalısın.
Devam edersek : çalışma anında sadece bahsettiğimiz tüketiciler devrede , birde diyot- konjektör üzerinden akü şarj olmakta.şase ve canlı(voltaj) kablolarının yenilenmiş olması önemli.Konjektörün ise şarj değeri önemli.Eğer çok düşük seçilmiş ise aküyü yeterince şarj edemeyebilir.Sanırım ben en son 14.1 V luk orjinal bir marka taktırmıştım.Akünün kendiside önemli.Eğerki akü hücreleri zayıf yada içdirenci iyice azalmış ise ki verimli şarj olamayacak ve sistemden daha fazla akım çekecektir.
Akü 70 A ise dinamoda 90 A civarı uygundur sanırım( bunu tecrübeli bir elektrikçiyle teyit etmelisin).
Normal şartlarda bir enjektör ( hi-empedans) : 0.9 A den fazla akım çekmez. 4 silindir için 3.5 A kadar.oda %100 duty cycle çalıştığını vaysayarak. kısaca 50 A akü 4 tane enjektör ve diğer sensörleri beslemeye yeterli ancak tavsiyem en az 60A ki senin 70 A lik akün gayet iyi.
geriye kalıyor şarj dinamosu.Şarj dinamoları hakkında derin tecrübem yok ancak mesleki bilgimle söyleyebileceğim: Sonuçta sarımlı bir dinamo ve anma voltajı ve akımını sağlamaya başladığı bir devir sayısı var.Sen nekadar kasnak küçültsende bu iş kitabi ve dinamo değerleri bilinerek yapılan bir şey değil.Bu yüzden derimki yukarıda yazılı olan konular tamam ise aynı krank kasnağı ve aynı dinamo kasnağı ile orjinal dinamo kullanmaktır.Yada o marka için kullanılan yüksek akım değerli bir dinamo.
Nacizane olarak düşüncem : Orjinal bir dinamo / orjinal akü kapasitesi ile yada öngörülen 100-120 A lik motora önerilen dinamo ile mevcut akün ile durum düzelecektir.Ama bunlar ucuz şeyler değiller ve eğer imkanın varsa bir arkadaşından 50 A bir akü ile sistemi tekrar denemek en azından dinamonun kapasitesinin mi yoksa dinamonun diğer niteliklerinin mi yetersiz kaldığı konusunda fikir verecektir.
Not: Arka cam rezistansı konusunu unutma.
İnşallah çözülür.