Şarj sorunu, uzmanlardan yardım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 0M42
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
"Ayrıca bu durumla ilgili olduğunu düşünüyorum rölantide farlar yanıyorken gaza çok hafif bastığımda farlarda canlanma oluyor tekrar rölantiye düştüğünde farlar yine hafif kısılıyor aynı şey tavan lambam içinde geçerli rölantide gaz verince ışık şiddeti artıyor."

Bence sorun dinamonun uyumsuzluğundan kaynaklanıyor.
 
Kasnak küçültmeyi denedim ama değişen bir şey olmadı :(



Nasip olursa ileride enjeksiyon sistemine geçiş yapacağım o yüzden mevcut dinamoyu kasıtlı olarak yüksek amperli almamın nedenlerinden birtanesi de budur aslında.Orjinal 50 amper dinamosunu alsam enjeksiyona geçiş yaptıktan sonra bana yetermi ?

Şimdi sesli düşünelim.yani yazılı :-)

Şarj devresi at ile deve değil. aracında şu an en önemli tüketim kalemleri far-rezistans ve kalorifer.Bu her arabada olan tüketimler.Arka cam rezistansı için istisnai olarak söyleyebileceğim: direncini ve çektiği akımı ölçmendir.Yerli ve kalitesiz ithal yansanayilerde rezistans kalın oluyor ve daha çok akım çekiyor.Bunu camcılara bile anlatamazsın.Eğerki arka cam değişikliği yaptı isen aklında olsun.Böyle bir durumda yaptığın denemeleri arka cam rezistansını devreye almadan yapmalısın.
Devam edersek : çalışma anında sadece bahsettiğimiz tüketiciler devrede , birde diyot- konjektör üzerinden akü şarj olmakta.şase ve canlı(voltaj) kablolarının yenilenmiş olması önemli.Konjektörün ise şarj değeri önemli.Eğer çok düşük seçilmiş ise aküyü yeterince şarj edemeyebilir.Sanırım ben en son 14.1 V luk orjinal bir marka taktırmıştım.Akünün kendiside önemli.Eğerki akü hücreleri zayıf yada içdirenci iyice azalmış ise ki verimli şarj olamayacak ve sistemden daha fazla akım çekecektir.
Akü 70 A ise dinamoda 90 A civarı uygundur sanırım( bunu tecrübeli bir elektrikçiyle teyit etmelisin).
Normal şartlarda bir enjektör ( hi-empedans) : 0.9 A den fazla akım çekmez. 4 silindir için 3.5 A kadar.oda %100 duty cycle çalıştığını vaysayarak. kısaca 50 A akü 4 tane enjektör ve diğer sensörleri beslemeye yeterli ancak tavsiyem en az 60A ki senin 70 A lik akün gayet iyi.
geriye kalıyor şarj dinamosu.Şarj dinamoları hakkında derin tecrübem yok ancak mesleki bilgimle söyleyebileceğim: Sonuçta sarımlı bir dinamo ve anma voltajı ve akımını sağlamaya başladığı bir devir sayısı var.Sen nekadar kasnak küçültsende bu iş kitabi ve dinamo değerleri bilinerek yapılan bir şey değil.Bu yüzden derimki yukarıda yazılı olan konular tamam ise aynı krank kasnağı ve aynı dinamo kasnağı ile orjinal dinamo kullanmaktır.Yada o marka için kullanılan yüksek akım değerli bir dinamo.
Nacizane olarak düşüncem : Orjinal bir dinamo / orjinal akü kapasitesi ile yada öngörülen 100-120 A lik motora önerilen dinamo ile mevcut akün ile durum düzelecektir.Ama bunlar ucuz şeyler değiller ve eğer imkanın varsa bir arkadaşından 50 A bir akü ile sistemi tekrar denemek en azından dinamonun kapasitesinin mi yoksa dinamonun diğer niteliklerinin mi yetersiz kaldığı konusunda fikir verecektir.
Not: Arka cam rezistansı konusunu unutma.
İnşallah çözülür.
 
arkadaşın aracı eski,ve aklımda kalan yanılmıyorsam o zamanlar opel delco kullanıyordu ,onda kolektör şarş dinamosu içinde,yani komple sökülmesi gerek,ve yaşı icabı bence değiştirsin çıkma da olsa yenisini alsın
 
Şimdi sesli düşünelim.yani yazılı :-)

Şarj devresi at ile deve değil. aracında şu an en önemli tüketim kalemleri far-rezistans ve kalorifer.Bu her arabada olan tüketimler.Arka cam rezistansı için istisnai olarak söyleyebileceğim: direncini ve çektiği akımı ölçmendir.Yerli ve kalitesiz ithal yansanayilerde rezistans kalın oluyor ve daha çok akım çekiyor.Bunu camcılara bile anlatamazsın.Eğerki arka cam değişikliği yaptı isen aklında olsun.Böyle bir durumda yaptığın denemeleri arka cam rezistansını devreye almadan yapmalısın.
Devam edersek : çalışma anında sadece bahsettiğimiz tüketiciler devrede , birde diyot- konjektör üzerinden akü şarj olmakta.şase ve canlı(voltaj) kablolarının yenilenmiş olması önemli.Konjektörün ise şarj değeri önemli.Eğer çok düşük seçilmiş ise aküyü yeterince şarj edemeyebilir.Sanırım ben en son 14.1 V luk orjinal bir marka taktırmıştım.Akünün kendiside önemli.Eğerki akü hücreleri zayıf yada içdirenci iyice azalmış ise ki verimli şarj olamayacak ve sistemden daha fazla akım çekecektir.
Akü 70 A ise dinamoda 90 A civarı uygundur sanırım( bunu tecrübeli bir elektrikçiyle teyit etmelisin).
Normal şartlarda bir enjektör ( hi-empedans) : 0.9 A den fazla akım çekmez. 4 silindir için 3.5 A kadar.oda %100 duty cycle çalıştığını vaysayarak. kısaca 50 A akü 4 tane enjektör ve diğer sensörleri beslemeye yeterli ancak tavsiyem en az 60A ki senin 70 A lik akün gayet iyi.
geriye kalıyor şarj dinamosu.Şarj dinamoları hakkında derin tecrübem yok ancak mesleki bilgimle söyleyebileceğim: Sonuçta sarımlı bir dinamo ve anma voltajı ve akımını sağlamaya başladığı bir devir sayısı var.Sen nekadar kasnak küçültsende bu iş kitabi ve dinamo değerleri bilinerek yapılan bir şey değil.Bu yüzden derimki yukarıda yazılı olan konular tamam ise aynı krank kasnağı ve aynı dinamo kasnağı ile orjinal dinamo kullanmaktır.Yada o marka için kullanılan yüksek akım değerli bir dinamo.
Nacizane olarak düşüncem : Orjinal bir dinamo / orjinal akü kapasitesi ile yada öngörülen 100-120 A lik motora önerilen dinamo ile mevcut akün ile durum düzelecektir.Ama bunlar ucuz şeyler değiller ve eğer imkanın varsa bir arkadaşından 50 A bir akü ile sistemi tekrar denemek en azından dinamonun kapasitesinin mi yoksa dinamonun diğer niteliklerinin mi yetersiz kaldığı konusunda fikir verecektir.
Not: Arka cam rezistansı konusunu unutma.
İnşallah çözülür.

Arka camım değişti evet şuan üzerindeki 3.cam.En son camı olimpia marka almıştım çok emin değilim ama olimpia camların iyi olduğu yönde kulak aşinalığım var.Bu arada sen konjektör neye diyorsun abi ? İnternetten araştırıyorum aşağıdaki regülatörler çıkıyor ;

https://www.google.com.tr/search?q=...idGyBpmggJgG&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1517&bih=752

Fakat benim aracımda bunlardan yok ben bu konuyu elektrikçime sordum ve bana senin dinamonun içinde kendi konjektörü var onu kullanıyor dedi ? Hani yazmışsın ya “konjektörün şarj değeri” buna kafam takıldı aceba problem bu değerin olması gerekenin olmamasımı ?

Bu arada aracım enjeksiyonlu değil ben kaba taslak bir hesap yaptım ;

Farlar : 2x90 watt = 180 watt / 12 = 15 Amper
Radyatör fanı : 10 Amper
Kalörifer : 5 Amper
Arka cam rezistansı : 15 amper (bu sabah ölçtüm 15.4 amper çekiyor)

Zaten voltaj ölçümü yaptığım sırada çalışan aksamlar bunlar ve toplamda 45 amper yapıyor 70 amper akünün şarj olması içinde 7 - 8 amper akıma ihtiyaç duyuluyor hadi onuda 20 amper dersek 55 amper yapar ama dinamomuz 90 amper sanırım fazladan 35 amper teoride var.

Unutmadan elimde 45 amper akü var iyi durumda yarın o aküyü takıp deniyeceğim oda olmaz ise dediğin gbi “konjektörün şarj değeri” olayını araştıracağım oda netice vermez ise yeni bir dinamo alacağım.
 
Amperi ve wattı düşünme. Voltaj sorunun var.
Konjektör varsa ve çalışıyorsa, 14,2volt ölçmelisin. Arka cam rezistansı araç çalışırken çalıştığından 12 yerine 14.2 ye bölebilir, daha düşük amper ihtiyacı olduğunu görebilirsin. Zaten tam yüklerini yazmışsın.

Diyot sorunu gözüküyor. Diyotu değiştirin düzelmesi gerek. Düzelmezse başta dediğim gibi konjektör arızalı yada yok.
 
Aynen linkte belirtilen regulatördür konjektor.Dinamodan gelen voltajın regulasyonunu ve akü dolduğunda şarjı kesme görevini yapar.
Cam konusunda ise:

Benim arka cam rezistans fişini camcılar kırarlar yanlışlıkla.Hoş zaten 3-4 çizgi çalışmıyordu.Geliş fiyatı ile işçiliksiz güzel bir Olimpia cam takarlar.Sonra rezistansı çalıştırdığımda 5 dk ya kalmadan bir koku... Bakmışım ki aynı tesisat aynı sistem ama sigorta eriyor adeta , farketmesem sigorta yuvası - kablolar vs gidecek.Orjinaline göre daha yüksek akım çekiyor.Cam rezistansı ısıtıyormu ? evet.her çizgisi çok güzel çalışıyor.Ama hatlar daha kalın ve sistemde kısa devre olmamasına rağmen bu kadar akım çekme sebebi ise adamakıllı mühendislik ile yapılmayan rezistanslar.

Bu nedenle zaten normalde bile arka cam rezistansı motor relantisini bile etkileyecek kadar güç çeker. ( en az 100w) ki , ben bu bahsettiğim yerli camda abuk subuk güç çektiğini tahmin edebiliyorum .O nedenle arka cam rezistansı denemesini baz alma derim.

İşin özü : Olimpia cam rezistansın bu denemeye sokma.
sağlam olan 45 lik akü ile denedikten sonra
önce konjektör , sonra da dinamo.
Diyotlar yeni dediğin için üzerinde durmadım.Konjektör voltajı ise şarjın sona erdirildiği değerdir.Genelde 14.1v tercih edilir.Konjektör bozuk olduğunda çoğunlukla şarjı durdurmama veya düzgün şarj etmeme sorunu ortaya çıkar.
 
Geri
Üst